בזכות ייצוגית: נהגים שחטפו קנס במנהרות הכרמל יקבלו את כספם

בזכות ייצוגית: נהגים שחטפו קנס במנהרות הכרמל יקבלו את כספם

חברת כרמלטון תשלם 2.7 מיליון ש"ח לנהגים שחטפו קנס במנהרות הכרמל. מיהם הנהגים וכיצד הם יקבלו את הכסף? כל הפרטים על הסדר הפשרה בייצוגית

קנס במנהרות הכרמל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

אם חטפתם קנס במנהרות הכרמל – ייתכן שאתם זכאים לקבל כסף בחזרה. זה לקח 6 שנים, אבל ייצוגית נגד כרמלטון, החברה שמפעילה את מנהרות הכרמל, הסתיימה בהסדר פשרה שבמסגרתו 300,000 נהגים שחטפו קנס בשל נסיעה בנתיב המנויים ללא ידיעתם – יקבלו החזר. את דבר התביעה פרסמתי כאן באתר פואנטה כבר בנובמבר 2017 בכתבה "אושרה ייצוגית נגד כרמלטון בגין גבייה לא הוגנת".

את התביעה הייצוגית, ת"צ 61736-03-16, הגישו בשם נהגים שנפגעו עו"ד דוד מזרחי ועו"ד אורלי בן עמי. הטענה המרכזית בתביעה: מאות אלפי נהגים חטפו קנס במנהרות הכרמל שלא כדין. זאת, משום שהם נסעו בנתיב המנויים בטעות, וחברת כרמלטון בחרה ליידע אותם באיחור ניכר על ההפרה ועל הקנסות שספגו עקב כך. חלק גדול מנוסעי מנהרות הכרמל הם אנשים שנוסעים שם דרך קבע, ולכן הם נסעו בנתיב המנויים שוב ושוב ושוב בתום לב, מבלי לדעת שהם מפרים את החוק, וספגו על כל פעם כזאת 100 שקל קנס.

פואנטה בטלגרם

החוק, אגב, דורש מכרמלטון ליידע את הנהגים תוך זמן סביר, אך היא שלחה את החשבון הראשון לאחר יותר מ-30 יום ממועד הנסיעה המפרה הראשונה. בפועל הנהג ידע על זה רק לאחר 45 יום מאז שביצע את הנסיעה הראשונה. בזמן שחלף בין הפעם הראשונה למועד הגעת ההודעה, הוא יכול היה לנסוע באותו מסלול כמה פעמים ביום. התוצאה הייתה שאמנם הנסיעה הראשונה הייתה כרוכה בקנס מופחת, אך כל אלה שבאו בעקבותיה נשאו קנסות דרקוניים.

עוד הם טענו בתביעה כי כרמלטון לא נהגה כך במקרה או בטעות, אלא מתוך כוונה ומודעות.

מי יקבל החזר על קנס במנהרות הכרמל?

בעקבות הסדר פשרה, חברת כרמלטון התחייבה לשנות את התנהלותה ולשלוח את הודעות היידוע לנהגים תוך 9 ימים לכל היותר מתום יום הנסיעה המפרה הראשונה.

אם אתם בין אלה שכבר ספגו קנס במנהרות הקרמל, ייתכן שתהיו בין הנהגים שצריכים לקבל כ-2.7 מיליון שקל במצטבר מידי כרמלטון. רשימת הזכאים כוללת בעלי רכבים ששילמו קנס בגין נסיעה במסלול המנויים במנהרות הכרמל מבלי שהיה להם מנוי, החל מהיום ה-11 מהנסיעה הראשונה ללא מנוי עד לקבלת החשבון עם הקנס. אולם, יש להניח שאתם לא באמת יודעים אם אתם כלולים ברשימה. לאור זאת, לפי ההסכם חברת כרמלטון תשלח לזכאים ביוזמתה המחאות.

הסכם הפשרה אושר ע"י השופט ד"ר מנחם רניאל מבית המשפט המחוזי בחיפה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות