יום כיפור הוא זמן של חשבון נפש, אך לא רק בין אדם לחברו. גם החברות הגדולות והממשלה חייבות לשאול את עצמן כיצד הן פגעו בצרכנים ובאזרחים. השנה, ראינו ניצול ציני ומחפיר של המצב הכלכלי והביטחוני לטובת רווחים גדולים יותר על חשבון הציבור. הנה כמה מהגופים שצריכים לבקש סליחה ביום כיפור:
ארקיע ואל על
חזירות בזמן משבר
בזמן שהמדינה נמצאת בעיצומה של מלחמה, ארקיע לא היססה לגבות 900 דולר עבור טיסה קצרה לקפריסין, בזמן שאלפי ישראלים נתקעו בחו”ל. מדובר בניצול חסר רחמים של מצב חירום, שבו אנשים נאלצים לשלם מחירים מופקעים כדי לחזור הביתה. אחרי שנה של השתוללות בענף התעופה, רק לאחרונה הרשות להגנת הצרכן שלחה לארקיע מכתב אזהרה.
ארקיע כמובן לא הייתה הראשונה וגם לא היחידה לנצל את הצרכנים הישראלים – אל על עשתה זאת לפניה, ובגדול. היא נהנתה מבלעדיות על טיסות לארה”ב וליעדים רבים וגבתה מחירים אסטרונומיים לאורך כל המלחמה. לא בכדי אל על הציגה רווחים שוברי שיאים בדוחות הכספיים שלה השנה.
מתנובה ועד ויסוצקי
יצרניות ויבואניות רודפות בצע
בזמן שכולם מתמודדים עם יוקר המחיה, חברות כמו תנובה, שטראוס, דיפלומט ושסטוביץ ממשיכות להעלות מחירים על מוצרי יסוד. תנובה לא רק העלתה את מחירי מוצרי החלב שבפיקוח, אלא ניצלה את המצב להעלות מחירים גם על מוצרי סנפרוסט, מאמא עוף ומעדנות – דברים שאין לצרכנים ברירה אלא לרכוש. מדובר בניצול בוטה של המצב הכלכלי, תוך ידיעה ברורה שהציבור הפשוט ימשיך לשלם את המחירים המופקעים הללו כי אין לו אלטרנטיבה.
תהיו חברים, עקבו אחרינו באינסטגרם 🙂 לחצו כאן >
פנגו והחיובים המפתיעים
שיטת מצליח למרות תביעה ייצוגית
פרשת החיובים המפתיעים שבה ועלתה בשנה החולפת, למרות שהתנהלות החברה כבר עלתה לה בתביעה ייצוגית. שוה צפו סיפורים ופוסטים בפייסבוק של לקוחות שגילו כי חויבו על שירותים מיותרים כמו “פנגו סימפל” ו”זזתי”, כשהחברה מסרבת להחזיר את הכסף.
רוצים לוודא שאתם לא בין אלה שמשלמים על שירותי פנגו שלא אישרתם? היכנסו לכתבה על פנגו.
שופרסל
חתכה את הטבות המועדון וביטלה את הטבות חבר
שופרסל עברה בעלות וגם עברה מהפך ביחס ללקוחות. היא החליטה לבטל השנה לבטל את צבירת המטבעות במועדון הלקוחות שלה (מועדון SUPREME), דבר שפגע משמעותית בלקוחות שצברו נקודות ולא יכלו לממשן. המהלך הותיר לקוחות רבים מאוכזבים.
אתם בטלגרם? עקבו אחרינו שם וקבלו מידע בלעדי:-) לחצו כאן >
בנוסף, הופסקו ההנחות לעמיתי “חבר” גם בשופרסל וגם ברשת הפארם שלה BE – דווקא בעיצומה של מלחמה ונסיקת יוקר המחיה. כך, החברה הגדולה ביותר בישראל פשוט בוחרת לפגוע בקהל רחב של צרכנים בתקופה הקשה ביותר.
אם אתם חברי מועדון, כדי שתבינו מה מגיע לכם כעת מבחינת מועדון לקוחות שופרסל. אם אתם בעלי כרטיס חבר, כדאי שתבדקו את המשמעות של ביטול הטבות חבר בשופרסל.
ישראכרט:
ההטבות נחתכו בחצי
ישראכרט, במקום להקל על לקוחותיה בעידן של יוקר מחיה, הכפילה את סכום הקנייה הנדרש לקבלת הטבות פרימיום.
מ-1,500 ש”ח ל-3,000 ש”ח – צרכנים נדרשים להוציא פי שניים כדי לקבל את אותן הטבות מצומצמות שהיו זמינות בעבר.
מדובר בפגיעה ישירה באפשרות של צרכנים לממש את זכויותיהם, כשהחברה פוגעת שוב ושוב בכיסם.
אם אתם לקוחו של ישראכרט, בהחלט מומלץ שתקראו את הפרטים בכתבה על הטבות ישראכרט.