חבילה ליוון או מלון באילת? פואנטה עם מחירים לקיץ 2020 וטיפים בעידן קורונה

חבילה ליוון או מלון באילת? פואנטה עם מחירים לקיץ 2020 וטיפים בעידן קורונה

אם אתם רוצים להזמין חבילה ליוון או אפילו חופשה בארץ, שימו לב לאפשרויות הביטול. ומה לגבי המחירים? האם אפשר לצאת לחופשה בארץ בלי להתרושש? חדשות תיירות בפואנטה

חבילה ליוון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




השנה, יותר מכל שנה, ממש מגיע לנו לנוח קצת. אבל דווקא השנה, יותר מכל שנה, זה הרבה יותר מאתגר. מי שרוצה לארגן חופשה בקיץ 2020 – בין אם מדובר במלון באילת ובין אם חבילה ליוון – מוצא את עצמו עם התלבטויות ואתגרים, החל מחששות קורונה ועד קושי כלכלי. מי שרוצה לטוס לחו"ל צריך לקחת בחשבון את נושא הבידוד בשובו ארצה, ומי שרוצה חופשה בישראל מגלה מחירים גבוהים. האם אפשר לטוס לחופשה כמו חבילה ליוון או למדינה אחרת בלי להסתכן בהפסד כספי? האם אפשר לצאת לחופשה בישראל בלי לפשוט את הרגל? במסגרת התוכנית "צרכנות עם פואנטה" בערוץ הפייסבוק של אורלי וגיא, ראיינתי את זיו רוזן, מנכ"ל חברת גוליבר. קבלו טיפים לחופשה בקיץ 2020:

צרכנות עם פואנטה

העיתונאית דפנה הראל כפיר מאתר פואנטה עם טיפים שווים על החופשה הקרובה שלכם, על הכסף שתוכלו למצוא בבנק ולא ידעתם עליו, על רכב חשמלי שמבטיח לחסוך לכם 80% מהוצאות התדלוק ועל סמארטפונים זולים! מרואיינים: זיו רוזן, מנכ"ל אתר התיירות גוליבר; עו"ד אלעד מן – היועץ המשפטי של עמותת הצלחה ודור פיקל, מנכ"ל אוריון מוביליטי – יבואנית הרכב החשמלי הסיני GAC.

פורסם על ידי ‏פואנטה – צרכנות עם שורה תחתונה‏ ב- יום שלישי, 9 ביוני 2020

 

חופשה בחו"ל – כמה עולה חבילה ליוון הכול כלול?

לא כל החברות חידשו או צפויות לחדש את טיסותיהן. למעשה, עד עתה אף אחת משלוש חברות התעופה הישראליות – אל על, ארקיע וישראייר – לא חידשו את טיסות הנוסעים לחו"ל. השבוע הודיעה אל על לבורסה כי היא מאריכה עד סוף יולי את החל"ת לכל עובדיה.

חלק מחברות התעופה הזרות כן טסות מישראל ואליה, או שכבר הודיעו על מועד סופי לחזרה לפעילות. כך למשל, יונייטד איירליינס הודיעה על חידוש הקו תל אביב/סן פרנסיסקו החל מ-10 ביולי. זאת בנוסף לטיסה היומית בקו תל אביב -ניו יורק/ניוארק הפועלת ללא כל הפסקה.

נזכיר כי מי שכן בוחר לטוס, צריך להגיע לנתב"ג כארבע שעות לפני הטיסה, בשל נהלי הקורונה בנתב"ג.

מדינות ירוקות

אם עדיין לא שמעתם את המושג "מדינות ירוקות", אז הנה הסבר קצר. מדובר במדינות שבהן רמת התחלואה ירדה והמצב נמצא תחת שליטה. משרד המודיעין פרסם לפני מספר ימים רשימה הכוללת 20 מדינות "ירוקות", אשר 11 מתוכן נמצאות במגעים לחידוש הטיסות לישראל: איי סיישל, קפריסין, יוון, דרום קוריאה, סלובניה, מונטנגרו, גיאורגיה, קרואטיה, בולגריה, אוסטריה וליטא. תשע המדינות האחרות הן: וייטנאם, טאיוואן, אוסטרליה, הונג קונג, שווייץ, סלובקיה, לטביה, איסלנד וניו זילנד.

חובת הבידוד

חשוב לזכור כי מדינת ישראל מטילה עדיין חובת בידוד של שבועיים על כל מי שחוזר מחו"ל. זה תקף גם למי שחוזר ממדינות ירוקות. יש מדינות שבהן קיימת חובת בידוד על מי שנכנס אליהן – כך שאם אתם מתלבטים לגבי טיסה, יש לקחת את כל זה בחשבון.

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

עקבו אחרינו באינסטגרם > 

"שמנו לב שכאשר דיברו על צפי להסרת חובת הבידוד, מספר חיפושי הטיסות באתר עלה משמעותית", אומר זיו רוזן. "כל עוד קיימת חובת בידוד, הרבה מאוד ישראלים מוותרים מראש על הנסיעה".

ביטוח ביטול טיסה

ומה קורה אם מזמינים כעת טיסה והיא מתבטלת? האם הצרכנים יכולים להגן על עצמם כך שלא יאבדו את כספם במידה שיצטרכו לבטל את הטיסה?

לדברי רוזן, ככל שהכרטיסים זולים יותר, כך תנאי הביטול קשוחים יותר. "אני ממליץ לא להזמין את הכרטיס הזול ביותר, שבדרך כלל לא כולל אפשרות לקבל החזר במקרה של ביטול טיסה".

מחירי טיסות וחבילות לחו"ל

חוסר הוודאות גורם לכך שהמחירים כעת לחופשה בחו"ל נמוכים מאוד. הנה כמה דוגמאות:

  • חבילה ליוון הכול כלול – 7 לילות במלון באי קוס שביוון עולה כ-1000 דולר לאדם (כ-3,440 שקל לאדם).
  • חבילה ליוון הכול כלול – 7 לילות במלון Golden Odyssey ברודוס – כ-830 דולר לאדם (כ-2,850 שקל לאדם);  4155 דולר למשפחה (14,300 שקל).
  • 3 לילות, 4 ימים, במלון הכול כלול בפאפוס, עולה כ-568 דולר לאדם וכ-2,840 דולר למשפחה של 5 נפשות (1,950 שקל לאדם, 9,760 שקל למשפחה).

חופשות בארץ – מלון בירושלים או חבילה לאילת?

מן הסתם, הרבה ישראלים מעדיפים לנפוש בארץ – אבל כאן יש קאטץ'. המחירים בארץ נעים בין גבוהים לגבוהים מאוד.

בין אם הולכים על מלון בירושלים או חופשה באילת, מחירי החופשות בארץ יותר גבוהים ממחירים של חופשות בחו"ל, במיוחד עכשיו.

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה בפייסבוק >

הצטרפו לקבוצת הסלולר של פואנטה בפייסבוק >

הצטרפו לקבוצת הטלוויזיה של פואנטה בפייסבוק >

האם אפשר למצוא חופשה בארץ בלי לפשוט את הרגל? לדברי זיו רוזן מגוליבר, כן. "אנחנו רואים שיש יותר אנשים שמזמינים חופשות ברשת מלונות מטיילים ובאכסניות נוער, לצד בתי מלון פשוטים יותר. בנוסף רואים מגמה של שינוי בערים שבהן מזמינים את החופשה. כבר לא רק אילת, אלא הרבה בטבריה, תל אביב, הרצליה ומרכז הארץ".

דוגמאות למחירי חופשה בישראל באתר גוליבר: 4 לילות לזוג + 2 ילדים, + ארוחת בוקר

יולי – 12/7-16/7 

  מלון מחיר
זול רשת מלונות מטיילים מטולה 2,700 ₪
לאונרדו טבריה כ-3,300 ₪
כפר המכביה ר"ג כ-2,300 ₪
בינוני דן כרמל חיפה כ-5,400 ₪
מטיילים דפנה 4,500 ₪
עין גדי ים המלח כ-4,000 ₪
יקר פסטורל כפר בלום כ-7,500 ₪
דן קיסריה כ-7,000 ₪
הרודס פאלאס כ-10,000 ₪

אוגוסט – 16/8-20/8 

  מלון מחיר
זול גולדן קראון נצרת 2,220 ₪
ישרוטל פונדק רמון 3,100 ₪
אוליב נהריה 4,300 ₪
בינוני רמדה נתניה כ-5,000 ₪
קיסר פרימייר טבריה כ-5,400 ₪
סי לייף נהריה 5,700 ₪
לאונרדו פלזה ים המלח 5,500 ₪
ווסט אשדוד כ-4,700 ₪
אסטרל מאריס אילת כ-5,800 ₪
יקר רות צפת – דן כ-6,700 ₪
איילנד נתניה כ-7,000 ₪
הרודס ים המלח כ-7,400 ₪
מלכת שבא כ-9,500 ₪

 

אפשרות ביטול חופשה בארץ

לאור העובדה שמדובר במצב עדין ורגיש, כדאי לבדוק מול המלון מהן אפשרויות הביטול וקבלת החזרת כספי.

ברשת ישרוטל, למשל, מבטיחים למתארחים מאי-יולי אפשרות שינוי / ביטול עד 36 שעות לפני האירוח, ולמתארחים באוגוסט ביטול עד 14 יום לפני האירוח. כמובן ששבועיים לפני האירוח זה זמן מאוד ארוך בתקופת הקורונה, וזה שיקול שצריך להביא בחשבון.

התו הסגול למלונות

בתי המלון שפתחו את שעריהם חייבים לעבוד לפי התו הסגול למלונות, וזה מתייחס כמובן גם לבריכות במלון ולארוחות בחדרי האוכל של המלון.

מעבר לכך, בבתי מלון מסוימים אומרים כי הם נוקטים צעדים מחמירים בתחום ההיגיינה, כמו תגבור צוותי הניקיון, חיטוי לאורך כל שעות היום בחדרים ובשטחים הציבוריים כגון קבלה, מעליות, שירותים ציבוריים, שימוש בחומרי ניקוי מתאימים לקטילת חיידקים והגבלת מספר האורחים שנמצאים בו זמנית בשטחים משותפים. ברשת ישרוטל אומרים כי הם ציידו את את המזגנים ומערכות האוורור במסננים מתקדמים השומרים על איכות האוויר הן בלובי והן בחדרים. הבטחות כאלה כמובן אינן ניתנות לבדיקה על-ידי הלקוחות, ויש לקוות שאכן כך הם פני הדברים.

חשוב לציין כי למרות הכוונה הטובה, קשה לשמור על כל כללי ההיגיינה והריחוק החברתי שנדרשים לפי התו הסגול לבתי מלון. הנופשים שמגיעים לחופשה, מתקשים להקפיד על עטיית מסכה בעודם באווירת נופש, ואי אפשר באמת לשמור על ריחוק חברתי בבריכה. מוזמני לקרוא את התרשמותנו מהביקור במלון נוף גינוסר.

היה לכם מעניין? איזה כיף, פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות באתר פואנטה






דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות