קפסולות תואמות נספרסו של סטארבקס - מה אמרו הטועמים של פואנטה?
קפסולות סטארבאקס

קפסולות תואמות נספרסו של סטארבקס – מה אמרו הטועמים של פואנטה?

למגוון של קפסולות תואמות נספרסו הצטרפו לאחרונה קפסולת קפה של סטארבקס. שאלנו את נבחרת הטועמים של פואנטה מה דעתם והאם הם יערקו למתחרה של נספרסו




לאחר שדיווחנו כאן באתר פואנטה על תחילת שיווקן של קפסולות תואמות נספרסו של סטארבקס, הגיע הזמן לטעום אותן. לשם כך כינסנו מספר טועמים שמגדירים את עצמם כחובבי נספרסו – מתוך הבנה שזו למעשה המתחרה העיקרית של סטארבקס בישראל. קפסולות נספרסו בישראל הן קפסולות יקרות, אך זוכות לנאמנות גבוהה בשל הטעם האופייני והמיתוג היוקרתי. גם המחיר של קפסולות סטארבאקס יחסית גבוה: כ-22 שקל לשרוול של 10 קפסולות (2.20 ש"ח לקפסולה). האם הישראלים הנאמנים ישקלו לעבור לקנות קפסולות תואמות נספרסו של סטארבקס?

קפסולות תואמות נספרסו של סטארבקס – מה כולל המגוון?

כל התערובות מבוססות על קפה 100% ערביקה, המגודל ומעובד באמריקה הלטינית, אינדונזיה ואפריקה. בנסטלה אומרים כי גידול הקפה ועיבודו מתבצעים תוך הקפדה על כללי אתיקה של סחר הוגן – ויש לקוות שאפשר להאמין להם.

בשלב זה משווקות בישראל קפסולות  האספרסו בלבד תחת המותג: Starbucks.

המגוון כולל קפסולות בשלוש דרגות קלייה:

  • קלייה בהירה – לקפה עדין, גוף קליל וטעם עגול
  • קלייה בינונית – לקפה מאוזן ועשיר
  • קלייה כהה – לקפה עם גוף מלא וטעם עוצמתי
Blonde espresso roastBlonde Roast – קלייה בהירה
Pike Place RoastMedium Roast – קלייה בינונית
House BlendMedium Roast – קלייה בינונית 
ColombiaMedium Roast – קלייה בינונית 
Caffe VeronaDark Roast – קלייה כהה
Espresso Roast Dark Roast – קלייה כהה
DECAF Espresso RoastDark Roast – קלייה כהה 
SumatraDark Roast – קלייה כהה 

מה אמרו הטועמים?

את הטעימות ביצענו דווקא עם אנשים מן השורה ולא עם מומחים לקפה, משום שבסופו של דבר – זה הרי הקהל הרלוונטי. 15 אנשים בגילים שונים התנסו בכל הטעמים.

חובבי הקפה החזק אהבו מאוד את סדרת Sumatra בשל הטעם החזק והנוכח.

קפסולות starbucks

התגובה הייתה דומה גם לגבי Espresso Roast – בלנד של פולי קפה מאמריקה הלטינית ומאסיה. מדובר בקפה בדרגת עוצמה של 11 מתוך 12, שנותן למי ששותה אותו את התחושה של קפה טהור, בלי טעמים נלווים.

אמנם, התערובת מכילה גם נגיעות של קרמל, אבל הוא מצליח לרכך את טעם הקלייה מבלי לפגוע בטעם הקפה. מי שאוהב קפה חזק, נטול מניירות, יאהב את הטעם הזה.

מבצעים עם פואנטה

מבין הטועמים, היו שהעדיפו לשתות קפה נטול קפאין, וציינו ש-DECAF Espresso Roast היה מצוין והצליח לספק את אותה הנאה מהקפה מבלי לחוש שהוא נטול קפאין.

מי שהעדיף את הגרסה הקלילה יותר ובחר ב-Blonde espresso roast, נהנה מאוד מקפה ניו-יורקי בתוספת חלב. זהו קפה פחות מריר, כשם שגם עולה משמו. מדובר בקלייה בהירה של פולי קפה מאמריקה הלטינית ומזרח אפריקה. במסיבת עיתונאים שבה הושק הטעם הזה, בתחילת שנת 2018, אמרו בסטארבקס שיש בו רמזים של לימון, תפוז וקרמל.

כמובן, שאת כל זה לא מרגישים כששותים את הקפה, אלא תחושה כללית של קפה יותר עדין מאספרסו בקלייה כהה. אגב, בסטארבקס מדגישים שמבחינת קפאין – הכמות זהה בבלונד ובאספרסו הכהה. ההבדל בטעם לא נגזר מכמות הקפאין אלא מדרך ההכנה.

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת הסלולר של פואנטה בפייסבוק >

הצטרפו לקבוצת הטלוויזיה של פואנטה בפייסבוק >

בדרגת הקלייה הבינונית, הטעם שתפס את מירב תשומת הלב היה House Blend, שהוא הבלנד הראשון שיצרה סטארבקס ב-1971. הטעם חזק במידה, מתאזן ע"י נגיעות של אגוזים, קקאו ונגיעה של מתקתקות. הבלנד הזה מבוסס על 100% פולי ערביקה, מתאפיין בטעם מאוזן מאוד ללא מרירות, ומתאים נהדר לכוס קפה של אחרי ארוחת צהריים…

הטועמים נהנו מאוד מכל סוגי הקפה, וחלקם ציינו שמדובר ב"טעם של חו"ל".

בהשוואה המתבקשת מול נספרסו, הם סיפרו שהם מופתעים לטובה. רובם דירגו את הטעם כאיכותי, מהנה ועשיר לא פחות משל קפסולות נספרסו שהם נוהגים לקנות.

קפסולות תואמות נספרסו
קפסולות סטארבקס

קפסולות תואמות נספרסו – רקע

קפסולות תואמות נספרסו של סטארבקס נמכרות ברוב רשתות השיווק. כאמור, המתחרה העיקרית שלהן בקרב הקהל הישראלי היא נספרסו. אמנם, קיימות בשוק עוד קפסולות קפה רבות, החל מעלית ועד קפסולות Mauru שסיקרנו כאן באתר פואנטה לאחרונה, אבל סטארבקס ממותג כפרימיום – בדומה לנספרסו, וגם מחיר הקפסולות דומה.

קפסולות הקפה של סטארבאקס מיובאות לארץ על-ידי אסם-נסטלה – ושימו לב לקטע: נסטלה היא גם יצרנית נספרסו. במילים אחרות, נסטלה משווקת גם את נספרסו וגם את סטארבקס, ממש תחרות בריאה.

הקפה של סטארבאקס משווק על-ידי נסטלה ב-40 מדינות בעולם, ולישראל הוא מגיע באיחור מסוים. נסטלה היא חברת הקפה הגדולה בעולם וסטארבקס היא רשת בתי הקפה הגדולה בעולם המחזיקה 30,000 נקודות מכירה ב-80 מדינות בהן מבקרים כ-100 מיליון לקוחות בשבוע.

בישראל הולך וגדל מספרם של חובבי הקפה, ויש יותר ויותר בתים ומשרדים שיש להם מכונות קפה. הקפסולות של סטארבאקס תואמות לרוב מכונות הקפה של נספרסו, כך שהשוק הפוטנציאלי גדול כבר עכשיו, וצפוי עוד לגדול.

בשורה התחתונה

קפסולות הקפה של סטארבקס זכו למחמאות מרוב הטועמים וגם ההתאמה למכונת נספרסו הייתה מצוינת. למרות זאת, כאשר הם נשאלו אם עכשיו יתחילו לקנות סטארבקס, הם היססו. קפה, כנראה, הוא לא מסוג הדברים שאנשים ממהרים לשנות.

המפתח יהיה המחיר. מי שנוהג לקנות קפסולות זולות יותר, בוודאי שישקול היטב אם להגדיל את ההוצאה. מי שנוהג לקנות קפסולות קפה של נספרסו, צריך סיבה מספיק טובה לעבור. כל עוד מחיר הקפסולות דומה, חובבי נספרסו ככל הנראה לא יערקו לסטארבקס, כי אין להם סיבה מספיק טובה.

היה לכם מעניין? פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

עקבו אחרינו באינסטגרם > 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה






דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות