גלקסי S20 אולטרה - חוות דעת: מה מציע הסמארטפון היקר של סמסונג?

גלקסי S20 אולטרה – חוות דעת: מה מציע הסמארטפון היקר של סמסונג?

אחרי מספר שבועות של בדיקה, קבלו את גלקסי S20 אולטרה – חוות דעת על המצלמה, הסוללה וההבטחה של סמסונג למכשיר פרימיום. בדיקות מוצרים בפואנטה

גלקסי S20 אולטרה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

גלקסי S20 אולטרה הוא אחד המכשירים היקרים והמתקדמים שנמכרים כיום בארץ. מדובר במכשיר הסופר פרימיום בסדרת מכשירי הדגל שסמסונג השיקה בפברואר 2020, סדרת גלקסי S20. מחירו של גלקסי אולטרה S20 מגיע כיום ל-4,600 ש"ח (באתר של היבואנית סאני). האם הוא שווה את הסכום? לאחר תקופה של בדיקה, אנחנו מפרסמים על גלקסי S20 אולטרה חוות דעת שמשקללת את התמורה בעד המחיר.

גלקסי S20 אולטרה: מסך

המסך הוא אחד היתרונות של המכשיר, במיוחד אם אתם אוהבים מסך ענק. צרכנים שמחפשים סמארטפונים עם מסך גדול, יקבלו 6.9 אינץ' ברזולוציה של 3200 על 1400 פיקסלים בטכנולוגיית Dynamic AMOLED.




המסך תומך ב-HDR 10 Plus לטווח צבעים רחב יותר, ופשוט כיף להתבונן בו בתמונות או לצפות באמצעותו בסרטים. יש לו קצב רענון תמונה של 120 הרץ – אבל רק ברזולוציית 2400 על 1080 פיקסלים ולא ב-3200 על 1440 פיקסלים (שם היא עומדת על 60 הרץ).

מסך כולל גם את מנגנון זיהוי טביעת האצבע, אשר לרוב עובד טוב.

מצלמת הסלפי ממוקמת בחלק העליון למעלה והיא קטנה מאוד ולא מפריעה לחוויית השימוש.

Galaxy S20 ULTRA – מצלמות

סמסונג מתגאה בפרסומות שלה בעיקר בחוויית צילום פורצת דרך. המכשיר מציע 4 מצלמות אחוריות:

  • 108 מגה פיקסל עם מייצב תמונה אופטי
  • חיישן 48 מגה פיקסל טלפוטו עם מייצב אופטי
  • עדשה רחבה של 120 מעלות וחיישן 12 מגה פיקסל
  • חיישן עומק (ToF)

התמונות יוצאות נהדר, אבל כאן חשוב להדגיש את הנטייה של סמסונג להדגיש את הצבעים, כך שהם תמיד נראים חייים יותר מאשר במציאות.

הצילומים באור יום יוצאים מצוין, מלאים פרטים וחדים. המעבר בין מצבי הצילום (רגיל, קרוב ועדשה רחבה) נעשה בלחיצה על הסמלים במסך, והמעבר לצילום במיקוד חי מצריך כניסה מיוחד דרך תפריט "עוד". לטעמנו, זה מסרבל את התהליך.

כאשר מצלמים בעדשה רחבה – התמונה עדיין יפה וחדה, אך רואים התעגלות בקצות התמונה.

galaxy S20 ultra
צילום במצב רגיל בגלקסי S20 אולטרה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

גלקסיS20 אולטרה
תמונה מאותה נקודה במצב צילום מקרוב. צילום: דפנה הראל כפיר

 

גלקסי S20 אולטרה חוות דעת
תמונה מאותה נקודה בעדשה רחבה בגלקסי S20 אולטרה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

צילום בלילה באמצעות מעבר למצב לילה מפיק ברוב הפעמים תמונות יפות ומדויקות. כדאי לוודא שהתמונה הצליחה מיד לאחר הצילום, משום לעתים התמונה גם יוצאת מרוחה.

 גלקסי S20 אולטרה
צילום במצב לילה בגלקסי S20 אולטרה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

GALAXY S20 ULTRA
צילום במצב לילה בגלקסי S20 אולטרה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

גלקסי S20 אולטרה
צילום במצב מיקוד חי בגלקסי S20 אולטרה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

מצלמות גלקסי S20 אולטרה
צילום רגיל מקרוב במצלמת S20 אולטרה. צילום: דפנה הראל כפיר

ומה באשר לזום? סמסונג הניפה את דגל הזום במכשיר הזה, ולכן כדאי להתעכב עליו. הזום האופטי X4 מצוין. הזום המשולב של X10 גם הוא מוצלח, והתמונות מוצלחות ומאפשרות לראות פרטים. כאשר עוברים לזום X30, התמונות טובות, אך לא מעולות. אבל תמונות שמצולמות בזום X100 אינן באמת שמישות, הן מטושטשות ואין בהן שום תועלת.

מבחינת תכונות המצלמה, סמסונג לא מציעה כאן תכונות פורצות דרך שלא ראינו בדגמים קודמים. יש כאן מיקוד חי גם בסטילס וגם בווידאו, וכאמור, אפשר לצלם במצלמת ה-108 פיקסל (זו אינה ברירת המחדל). לטעמנו, צילום במצלמה הרגילה בלי לעבור ל-108 פיקסל בהחלט מספק תמונות מצוינות.

מצלמת הסלפי מגיעה עם חיישן 40 מגה פיקסל ומוציאה תמונות יפות מאוד שללא ספק ישמחו את חובבי השיתוף ברשתות החברתיות. המצלמה מציעה גם מנגנון יופי והחלקת פנים.

מבחינת וידאו, סמסונג מאפשר ב-S20 אולטרה לצלם סרטוני וידאו ב-8K. בנוסף, אפשר לצלם סרטון וידאו בזום X20. שתי היכולות האלה אולי פחות משמעותיות למשתמשים מן המניין, אבל עבור יוצרי וידאו (שסמסונג רואה בהם את קהל היעד), אלה תכונות שמבדלות את המכשיר מסמארטפונים אחרים.

תכונה נחמדה היא Zoom-in Mic (שהוצגה עם סדרת ה-Note 10). בעת צילום סרטון המכשיר מזהה אוטומטית את הדמות שהמצלמה מתמקדת בה, ומגבירה את הקול שלה כשעושים קלוז-אפ.

Galaxy S20 Ultra – סוללה

גלקסי S20 ULTRA מציע סוללה גדולה של 5,000 מיליאמפר/שעה. הסוללה הזאת צריכה להזין את המסך הענק ואת קצב הרענון המהיר שלו. שימוש שגרתי יחסית משאיר את המשתמש עם כ-20% סוללה בשעות הלילה.

מבחינת טעינה, המכשיר תומך בטעינה מהירה. סמסונג לא צירפה לערכה את המטען האולטרה מהיר של 45 וואט (שמבטיח טעינה מלאה בתוך 30 דקות). המטען המצורף הוא של 25 וואט, אבל גם הוא די מהיר (כ-20% טעינה תוך 15 דקות). הכבל הוא כבל USB-C משני הצדדים.

S20 אולטרה – חומרה

כיאה למכשיר דגל יקר, סמסונג שילבה בדגם הזה מעבד חזק במיוחד: Exynos 990 מבית סמסונג. המכשיר מגיע עם נפח אחסון של 128 ג'יגה / 256 / 512 ג'יגה וזיכרון עבודה של 12 GB RAM. מדובר במכשיר חזק שמגיב מהר.

גלקסי S20 אולטרה – חוות דעת: מה יש ומה חסר?

משום מה, סמסונג בחרה לבטל את שקע האוזניות הסטנדרטי (חיבור 3.5 מ"מ), למרות שהצרכנים מעדיפים אותו.

מה שיש במכשיר הזה הוא 2 כרטיסי סים. סוף סוף, היבואנית הרשמית סאני מייבאת מכשירי סמסונג עם דואל סים.

יש גם שני רמקולי סטריאו שמספקים סאונד חזק.

בשורה התחתונה: גלקסי S20 אולטרה – חוות דעת

אין מה לומר, לאחר שימוש בגלקסי S20 אולטרה – חוות הדעת שלנו היא שמדובר בסמארטפון מצוין. הוא מציע מצלמה שתענוג לצלם בה, מסך שתענוג להתבונן בו וחוויית שימוש נהדרת.

נזכיר שוב ההבטחה לזום X100 היא בעיקר הבטחה על הנייר, כך שזו לא צריכה להיות סיבה לקנות דווקא את המכשיר הזה. הסיבות לרכוש אותו הן פשוט חוויית שימוש מצוינת, מסך מעולה ומצלמות טובות בלי קשר לזום.

זה כמובן לא אומר שלא תוכלו להיות מרוצים מסמארטפון זול יותר. אם יש לכם תקציב בלתי מוגבל, לא תצטערו אם תשקיעו את הסכום הדרוש לרכישת גלקסי S20 אולטרה, אבל לרוב הצרכנים אין תקציב בלתי מוגבל. אפשר ליהנות מסמארטפון מצוין שיש לו מצלמות מצוינות גם במחיר נמוך יותר.

נזכיר כי המסך הענק והאיכותי הזה אינו חסין משברים, ותיקון שלו יעלה הרבה מאוד כסף. הוא מגיע עם כיסוי ישירות מהמםעל, אבל הניסיון מלמד שהכיסוי שמודבק במפעל לצד נרתיק הסיליקון שסמסונג מצרפת אינם באמת מספיקים כדי להגן על המסך.

היה לכם מעניין? איזה יופי, שתפו חברים. פרגנו לנו גם בלייק בפייסבוק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד סקירות ובדיקות מוצרים באתר פואנטה






דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות