הסוף לאתר סדרות TV? כל הפרטים על החלטת בית המשפט בארה"ב

הסוף לאתר סדרות? כל הפרטים על החלטת בית המשפט בארה"ב

כבר שנים שבעלי הזכויות על התוכן הישראלי נלחמים הגד אתר סדרות TV, אבל הפעם מעורבת החלטת בית המשפט בארה"ב. האם זה הסוף? באתר טוענים שלא

סדרות TV
צילום מסך של האתר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כבר שנים שמתחוללת מלחמה בין יוצרי ומפיצי התוכן הישראלי לבין מפיצי תוכן פיראטי – ובראשם אתר סדרות TV. אתר sdarot מצליח לחמוק פעם אחר פעם, להיסגר ולהיפתח שוב, עם נוכחות גם כאתר אינטרנט וגם ברשתות החברתיות. האתר מעלה סדרות מכל העולם, ביניהן מישראל חינם או בתשלום נמוך מאוד. חלק מהמנויים שלו הם ישראלים בחו"ל, וכעת ייתכן שלפחות בארה"ב הפעילות שלו תיפסק. ביהמ"ש הפדרלי בארה"ב הוציא צו חסימה לאתרים ישראלים שמספקים תוכן פיראטי ופסק כי האתרים Israel TV ,Sdarot TV ו-Israeli TV אינם חוקיים. הוא הורה לספקיות הגדולות בארה"ב לחסום את הגישה אליהם – וזה יקרה ממש בקרוב.

פואנטה בטלגרם

האתרים הפיראטיים חויבו בפיצוי של מיליונים

התובעים הם כמובן בעלי הזכויות בתוכן הישראלי, ביניהן החברות HOT, צ'רלטון, יונייטד קינג, yes וגופי תקשורת נוספים. המלחמה בין בעלי הזכויות בתוכן, המאוגדים ע"י הגוף "זיר"ה", לבין מפיצי תוכן פיראטי – נמשכת כבר שנים, ומדי פעם אנחנו מדווחים עליה גם כאן. אולם בניגוד לגרירת הרגליים כאן בישראל, בארה"ב הדברים זזים מהר יותר. התביעה הזאת הוגשה רק בפברואר 2022 וכעת יש פסק דין.

אחד הסיבות לתביעה היא השקת אתר Screen iL, אשר הוקם בהובלת משה אדרי ומאפשר לישראלים בחו"ל צפייה חוקית וזולה בטלוויזיה ישראלית ובסרטי קולנוע ישראלים.

יש לזכור כי לכאורה, המטרה של אתרים שמפיצים תוכן באופן פיראטי היא "תוכן לכל פועל". בפועל, מדובר בגניבת תוכן שמושקעים ביצירתו משאבים אדירים – גניבה שיטתית שפוגעת קשות ביכולת ליצור. אם ניקח לדוגמה סדרה כמו טהרן, סדרה כמו פאודה או סדרה כמו "הבורר" – הרי שמושקעים בכל סדרה כזאת מאות אלפי ואף מיליוני שקלים. לתוכן טוב דרושים כותבים טובים, שחקנים טובים, צלמים, תפאורה ועוד…

פואנטה בטלגרם

מי שצופה בתוכן פיראטי נותן יד לגניבה, שאינה שונה מפריצה לבית וגניבת הארנק של הדיירים. לכן, אין פלא שבית המשפט בארה"ב פסק כי כל אחד מהאתרים Israel TV ,Sdarot TV ו-Israeli TV יצטרכו לתת פיצוי בגובה 7.65 מיליון דולר.

בנוסף, כאמור, הוא הורה לספקיות הגדולות, כמו ורייזון, טי מובייל ו-AT&T, לחסום את הגישה לאתר. המשמעות היא שצופים בארה"ב ייתקלו בהודעה שהאתר נחסם משום שהוא משדר תוכן לא חוקי.

תגובת אתר סדרות TV: "אנחנו כאן כדי להישאר"

נכון לעכשיו אפשר להיכנס לאתר סדרות TV, ואת הגולשים מקבלת הודעה שמוגדרת שם "צפירת הרגעה". זו לשון ההודעה:

"צפירת הרגעה

"קראנו את הצו עם פרסומו בתאריך 26/4 כך שאין הפתעה בפרסומים (המאוחרים) של התקשורת בישראל שעושה "יד אחת" עם בעלי ההון ומכריזה על "סופו של עידן".

אנחנו כאן כדי להישאר!
שרתי האתר אינם יושבים בארה״ב וממוקמים בשלל מיקומים במדינות שונות.
מומחי הסייבר של אתר סדרות נערכו מבעוד מועד לכל תרחיש, כבר מתחילת המשפט בארה״ב.
אנו מודים לכל הצופים שלנו על התמיכה הרבה, אנו שואבים מכם מוטיבציה להמשיך את פעילות האתר.
אתר סדרות ימשיך להיות אתר הצפייה ישירה מספר 1 בישראל (ועכשיו כנראה גם בארה״ב).
חשוב לנו להבהיר בהזדמנות זו מספר דברים לקהל הגולשים שלנו:

כל התשלומים שהאתר מקבל אינם למטרת רווח, הם משמשים לכיסוי הוצאות התפעול של האתר על כל שירותיו השונים.

אנו נמשיך להילחם ביתר שאת בבעלי ההון על מנת להנגיש ולאפשר צפייה חינמית לכל דורש בכל מיקום בעולם.

אנו מזמינים אתכם להצטרף למלחמה שלנו
תרמו לפעילות אתר סדרות עוד היום באמצעות מטבעות וירטואליים. מדריך לרכישת מנוי באמצעות מטבעות וירטואליים: https://bit.ly/sdarot-manui.

המשך צפייה מהנה,
אלי כהן – מנכ"ל סדרות טיוי".

אז האם הפעם מדובר בצעד שבאמת ימנע את המשך פעילותם של אתרי תוכן פיראטי כמו סדרות טיוי או ישראל TV? כאן בפואנטה נמשיך לעקוב.

קראו עוד באתר פואנטה

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות