נוכל הטינדר - אתם כבר מדקלמים את הסיפור, ובכל זאת חובה לצפות

נוכל הטינדר – אתם כבר מדקלמים את הסיפור, ובכל זאת חובה לצפות

נוכל הטינדר, סיימון לבייב, צריך לגרום לכל אחת וגם לכל אחד לשאול את עצמו ביושר – האם לי באמת זה לא יכול לקרות?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

בשנים האחרונות יש מגמה בולטת של סדרות וסרטים על מתחזים – החל מהסדרה" המתחזים" עם חיים אתגר בקשת 12 ועד הסרט "הממציאה: דם והונאה בעמק הסיליקון" על אליזבת הולמס. ועדיין – "נוכל הטינדר" בנטפליקס הוא סרט שישאיר אתכם המומים, מתוסכלים וגם מתביישים ש"הוא משלנו". נדמה שאין ישראלי שלא רוצה לקבור את עצמו כשהוא רואה את המיליארדר "סיימון לבייב", הרי הוא שמעון יהודה חיות מבני ברק, עוקץ, גונב, מרמה ומרסק את נפשן ואת חשבונות הבנק של נשים צעירות ותמימות ברחבי העולם.

נוכל הטינדר בנטפליקס – כשרוע ורשתות חברתיות נפגשים

סיפוריהן של הנשים שנעקצו על-ידי "סיימון לבייב" דומים להחריד. לא מדובר בנשים טיפשות. כן מדובר בנשים תמימות. הן נבחרו על-ידי הפושע הממולח משום שהוא ידע להבחין בחולשות שלהן והבין היטב כיצד יוכל לעשות עליהן את המניפולציות שלו. וזה עבד.

בזמן שהוא עוטף אותן במילות אהבה, לוקח אותן לטיסות במטוסו הפרטי, משלם את כל החשבון במסעדות מישלן, מציע שיעברו לגור ביחד ואף מציע לחלקן נישואין – הוא לוקח הלוואות מנשים אחרות, כדי לממן את חיי הפאר שהוא מנהל עם הנשים הראשונות.

מכונה משומנת של שקרים, רוע, אחיזת עיניים והתעללות רגשית. אנשים כאלה תמיד היו, אבל הם יכולים להוציא לפועל את תוכניותיהם ולממש את מזימותיהם באופן הרבה יותר חובק עולם, הרבה יותר כואב והרבה יותר בקלות מאשר לפני עידן הרשתות החברתיות.

"לבייב" הוא לא רק נוכל הטינדר. הוא פושע מתוחכם שידע לנצל היטב גם את האינסטגרם כדי לבנול את תדמית המיליארדר ולשמן אותה על בסיס יומיומי. אותן נשים שנפגעו מן הסתם בדקו את חשבון האינסטגרם שלו כדי לברר מיהו אותו נסיך עשיר שנפלה בחלקן הזכות להיות אהובותיו. ושם התגלתה תמונה של עושר מפליג שלכאורה מאששת ומאמתת את כל הסיפורים שהאיש סיפר להן.

כל יום סטורי ממטוס פרטי, מבירה אירופית, מאי קסום, ממסעדת מישלן, ליד מכונית פאר… מראית עין מתוחזקת היטב, ובתוכה אפילו תמונות עם "אביו" – לב לבייב.

עם כל מילה שיוצאת מפיהן של הנשים שנפגעו ומרואיינות בסרט בנטפליקס, התמונה שארג "סיימון לבייב" מתגלה כיותר ויותר מושלמת. היא תפורה בחוטי שקר עדינים ויוצרת סיפור כיסוי מתוחכם וחוצה גבולות, אשר מסביר איך ההונאה הזאת נמשכה כל כך הרבה שנים והפילה בפח כל כך הרבה קורבנות. מצד שני, הסיפור הזה גם ממחיש בצורה מטרידה את כישלונה של משטרת ישראל, מערכת המשפט הישראלית וגם גופים בינלאומיים – להרחיק מן הציבור אדם כל כך הרסני.

נוכל הטינדר הוא צעיר ישראלי מושחת שכבר לפני עשר שנים החליף את שמו, השתמש בדרכונים מזויפים, גנב כסף ממשפחה וקנה בכסף הזה פורשה. הוא כבר נתפס, נשפט ואף ישב בכלא. אך הוא המשיך לעקוץ ולהונות למרות המסוכנות הגבוהה שלו. זה אומר הרבה על אזלת היד של אותם גופים שאמורים להגן עלינו.

ויש עוד צד לסיפור. הצד של הרשתות החברתיות, במקרה הזה טינדר ואינסטגרם – רשתות שנוהגות להתנער מכל אחריות ולאפשר לנוכלים להרוס חיים של אנשים אחרים, כשהן טוענות שחופש הפרט וחופש הביטוי הוא מעל הכול. לאחרונה דווח שרק עכשיו, לאחר הסבל הרב שהיה מנת חלקם של כל כך הרבה אנשים ונשים – טינדר ואינסטגרם סגרו את חשבונותיו של "לבייב".

אבל בדיקה מהירה באינסטגרם מגלה שוב חשבון ששמו simon_levlev_official. החשבון הזה כבר צבר לא מעט עוקבים.

נוכל הטינדר

 

האם החשבון נפתח על-ידי לבייב עצמו? האם על-ידי מישהו אחר?

זו בדיוק הבעיה, אין דרך לדעת. הקלות שבה כל אדם, כל נוכל, כל רמאי, כל פסיכופת, יכול לפתוח חשבון, לצבור עוקבים ולהעביר את המסרים שלו ברשתות החברתיות, היא בלתי נסבלת.

אין ספק שסיימון לבייב יודע גם לבחור את הקורבנות שלו, ויודע גם לעשות את ההתאמות בסיפור שלו לקורבנות עצמן.

הוא בוחר את הבחורה שאותה יפיל בפח ומוציא לפועל תוכנית הונאה משומנת, אשר עד כמה שזה מזעזע, שותפים לה עוד אנשים.

"שומר הראש" שלו, "אם בתו" – כל אלה דמויות שהולכות איתו ולוקחות חלק במציאות המדומה שהוא מוכר בהצלחה לנשים שאותן הוא מכיר.

הוא מצליח לייצר תחושת אינטימיות עם אותן נשים, למרות שהוא פוגש אותן מעט. הוא לא מתבלבל ביניהן ועם כל אחת הוא מדבר כאילו היא האחת והיחידה. הוא זוכר מה חשוב לכל אחת מהן, איזה סיפור הוא סיפר לה ומה היא צריכה לשמוע. מדובר באדם מבריק, שאילו היה מנצל את חוכמתו כדי להיטיב עם האנושות במקום להזיק לה, כנראה שהיה יכול לתרום לה לא מעט.

> מחפשים מה לראות בנטפליקס? הצטרפו לקבוצה שלנו >>

אגב, בראיון לגיא פלג לאולפן שישי לפני בשנת 2020, שבו הוא מציג את עצמו כאדם ישר שמעלילים עליו עלילות, הוא סיפר שהסרט עם נטפליקס נעשה לא רק בידיעתו, אלא בשיתוף פעולה איתו. עוד הוא אמר שאינו פוסל כניסה לפוליטיקה, משום שהוא יכול לתרום רבות. "מי המודל שלך לחיקוי?", שאל גיא פלג. ו"לבייב" ענה בלי להסס: "בנימין נתניהו".

נוכל הטינדר: האם באמת לי זה לא יכול לקרות?

כל אחד, ובמיוחד כל אחת, שצופה בסרט, רוצה לחשוב "לי זה לא יכול לקרות". אבל כאן המקום להזיז את מעט את הציניות, את ההתנשאות, וגם את ההכחשה. גם אני אומרת לעצמי שלי זה לא יכול היה לקרות, ומצד שני, כאשר אני מתבוננת באותן נשים – אני בטוחה שגם הן היו חושבות כך לפני שזה קרה להן.

פואנטה בטלגרם

לא מדובר בגנב מצוי מן השורה. אותן נשים נפלו קורבן לאחד הנוכלים הכי מתוחכמים שפעלו בעולם בשנים האחרונות, אשר מהתל במשטרה וברשויות החוק בכל העולם. מדובר אדם שידע בדיוק באילו חוטים למשוך אותן אל חייו וכיצד להציג להן מצג שווא מדהים של עושר מופלג, שרוב בני האדם לא היו יכולים להעלות בדעתם שהוא כל כולו זיוף.

נראה שכמעט כל אדם בעולם עלול ליפול קורבן למתחזה כזה או אחר, אם אותו מתחזה פועל בצורה מספיק מתוחכמת מספיק זמן – החל מאותם עשירי עולם שנפלו קורבן להונאה של ברני מיידוף, ועד אותן בחורות שמצאו עצמן לוקחות עוד ועוד הלוואות עבור מיליארדר. לכן, זה בדיוק המקום לומר ביושר, גם לעצמי, Never say Never.

 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות