המלצת צפייה בנטפליקס: "מינכן - על סף מלחמה"

המלצת צפייה בנטפליקס: "מינכן – על סף מלחמה"

אם אתם מחפשים המלצת צפייה על סרטים בנטפליקס, "מינכן – על סף מלחמה" ראוי שתקדישו לו זמן. זה לא סרט מושלם, אבל הוא משאיר חומר למחשבה

מינכן על סף מלחמה נטפליקס
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

כולנו יודעים מה היה סופה הטרגי של מלחמת העולם השנייה, אבל גם כאשר הסוף ידוע מראש, הסרט "מינכן – על סף מלחמה" בנטפליקס מצליח להשאיר את הצופים מתוחים ומספק חוויית צפייה טובה. הסרט, המתבסס על ספרו רב המכר של הסופר והעיתונאי רוברט האריס, הוא אולי לא יצירת מופת קולנועית, אבל הוא בהחלט ראוי להמלצת צפייה בנטפליקס. בין השחקנים: ג'ורג' מקיי ויאניס ניווהנר.

מינכן על סף מלחמה – על מה הסרט?

במרכזו של הסרט "מינכן – על סף מלחמה" עומדים שני גיבורים, חברים שלמדו יחד באוקספורד בשנת 1932. האחד הוא גרמני, השני בריטי – ושניהם השתלבו לאחר מכן בתפקידים דיפלומטיים בכירים במדינותיהם. כך, דרכיהם מצטלבות שוב בשנת 1938, באחת התקופות המתוחות ביותר באירופה. גרמניה בהנהגתו של היטלר מאיימת לכבוש את צ'כוסלובקיה, וראש ממשלת בריטניה, נוויל צ'מברליין, מוביל לכינוסה הבהול של ועידת מינכן, אשר מטרתה למנוע מלחמה.

האווירה בבריטניה היא כבר אווירת מלחמה, בלונדון ממלאים שקים, ובראש מעייניו של צ'מברליין עומדת מטרה ברורה – להשיג הסכם עם גרמניה. גיבור הסרט, יו לינט (הגולם ע"י גו'רג' מקיי), הוא דיפלומטי בריטי שמתלווה אל צ'מברליין אל הוועידה – ויחד עם חברו משכבר הימים, פאול, הם מנסים לשנות את מהלך ההיסטוריה. פאול מצטרף למשלחת הגרמנית כמתורגמן, ומשיג מסמך שמהווה הוכחה חותכת לכך שהיטלר אינו מתכוון לוותר על שאיפותיו הטריטוריאליות. השניים שואפים להציג את ההוכחה בפני צ'מברליין, אך ראש ממשלת בריטניה חותר להשיג רגיעה בכל מחיר, גם אם מדובר בכניעה לדרישותיו של היטלר. בסופה של הוועידה, נחתם הסכם בין בריטניה לגרמניה שלפיו השתיים לא יתקפו זו את זו – הסכם שידוע לכל מה הוא היה שווה.

>> אוהבים המלצות צפייה? הצטרפו לקבוצה שלנו >>

הצילומים בסרט, הצבעים, הסצנות, ההצדעות במועל יד – כל אלה מצליחים לקחת את הצופים אל אותם ימים חשוכים. אפשר לחוש את המתח, את אזלת היד של מנהיגי אירופה, את הפחד ברחובות לונדון ואת הדיקטטורה ההולכת ומשתלטת על גרמניה.

את כל אלה הצליחו יוצרי הסרט להעביר היטב, אך יש גם היבטים שאינם נוכחים מספיק, ובמיוחד ההיבטים של שנאת היהודים, האלימות כלפיהם, תורת הגזע והאנטישמיות. כמובן, יש בסרט נגיעות כאלה, אבל יחסית בשוליים. מצד אחד, זה כמובן מורגש לאור העובדה שהאנטישמיות הייתה מעמודי התווך של עלייתו לשלטון של היטלר. מצד שני, דווקא העובדה שההתייחסות לנושא הזה כמעט שולית, ממחישה את העובדה שמנהיגי אירופה, בדגש על צ'מברליין, לא ייחסו כלל חשיבות לאנטישמיות ולתורת הגזע בבואם למו"מ עם היטלר.

מינכן על סף מלחמה סרט בנטפליקס

 

היבט אחר שלא מספיק בא לידי ביטוי הוא האופן שבו הפקירו המעצמות, בהובלת בריטניה, את צ'כוסלובקיה. בוועידת מינכן, שדנה בגורלה של צ'כוסלובקיה, השתתפו רק איטליה, צרפת, בריטניה וגרמניה. צ'כוסלובקיה, שעתידה היה מונח על הכף, לא הוזמנה. גם ברית המועצות לא. כל הזווית הזאת לא באה לידי ביטוי וחסרונה מורגש.

סרטים בנטפליקס – האם "מינכן – על סף מלחמה" ראוי להמלצת צפייה?

כשמדובר בנטפליקס, יש הרבה מאוד תוכן, אבל רק חלקו ראוי לקבל המלצת צפייה. הרבה מבין הסרטים בנטפליקס הם סרטי אקשן או מדע בדיוני, או סרטים קלילים שלא מותירים את הצופה עם שום חומר למחשבה. יש כמובן גם סרטים מושקעים יותר, כמו "אל תסתכלו למעלה", שבפירוש נועדו להעביר מסר, ומצליחים. לצדם יש סרטים שנראה כאילו הם נולדו במטרה אחת בלבד, להביא צופים באמצעות סוללת כוכבים ועלילה לא מתוחכמת מדי, כמו הסרט "הודעה אדומה" עם גל גדות.

הסרט "מינכן – על סף מלחמה" הוא לא מאלה, ובעיניי הוא בהחלט ראוי להמלצת צפייה. יש לו חסרונות, הסוף כמובן ידוע מראש וגם העלילה לא מספיק מפותלת ומתוחכמת, אבל הוא מעניין, הוא עשוי טוב והוא מצליח להכניס את הצופים לאווירה הפחות מדוברת של לפני מלחמת העולם השנייה. המלחמה הזו, שהייתה מזעזעת עבור אירופה בכלל ועבור העם היהודי בפרט, בדרך כלל מטופלת בסרטים ובסדרות מהזווית של השואה או של המלחמה עצמה, אבל הפן הדיפלומטי פחות מטופל. לכן, הסרט הזה מעניין ומיוחד.

האם "מינכן – על סף מלחמה" מבוסס על סיפור אמיתי?

מלחמת העולם השנייה והשואה יכולות לספק חומרים לאינספור סרטים המבוססים על סיפור אמיתי, אבל "מינכן – על סף מלחמה" הוא לא כזה. העלילה מתבססת על דמויות היסטוריות אמיתיות, החל מהיטלר ועד ראש ממשלת בריטניה צ'מברליין. הסרט אף מציג אירועים אמיתיים, אבל העלילה, שבמרכזה עומדים שני גיבורים, האחד גרמני והשני בריטי, אשר מנסים להביא לנפילת היטלר לפני שיפתח במלחמה – היא פרי דמיונו של הסופר.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות