טיפולי שיניים אסתטיים כיום – חשוב להכיר

טיפולי שיניים אסתטיים כיום – חשוב להכיר

החל מהלבנת שיניים ועד יישור שיניים, טיפולי שיניים אסתטיים הם לא פחות מבוקשים וחשובים מאשר סתימות, כתרים וכו'. מה חשוב לדעת?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

עולם רפואת השיניים התקדם בצורה משמעותית במהלך העשורים האחרונים, וכיום מציע שלל פתרונות מעשיים ואפקטיביים ביותר, עבור מגוון בעיות, ביניהן כאלה שמצריכות טיפולי שיניים אסתטיים. אחד מסוגי הבעיות הנפוצות ביותר בכל הנוגע לשיניים הוא בעיות אסתטיות למיניהן, או ליתר דיוק – בעיות במערכת השיניים אשר באות לכדי ביטוי גם מבחינה אסתטית, אך מהוות בעיה גם מבחינות אחרות.

להלן שניים מסוגי טיפולי השיניים האסתטיים היעילים והמתקדמים הקיימים כיום, טיפולים שחשוב להכיר מכיוון שהם יכולים לסייע משמעותית לרבות ורבים מאיתנו.

טיפולי הלבנת שיניים בשיטת זום

אחת הבעיות האסתטיות הנפוצות ביותר בכל הנוגע לשיניים היא גוון וצבע לא מחמיא, כמו גם כתמים למיניהם. הכוונה, למשל, לשיניים שקיבלו גוון צהוב או השחירו במקומות מסוימים, שיניים עם כתמים הנוצרים בעקבות עישון וצריכה יומיומית של חומרים מכתימים דוגמת קפה וכיוצ"ב.

כיום קיימים טיפולי הלבנת שיניים אפקטיביים ביותר. אחד המוצלחים שבהם הוא טיפול הלבנת שיניים בשיטת זום.
טיפול זה מצריך ביקור אחד אצל רופא השיניים ונמשך כשעה וחצי בלבד. הטיפול כמובן אינו כואב, ובמהלכו נמרחות השיניים בג'ל הלבנה מיוחד. בעזרתה של מנורה ייעודית מצליח חומר הלבנה זה לחדור מבעד לשכבת ההגנה החיצונית של השן על מנת לפרק את הפיגמנטים הזרים והבלתי רצויים אשר מכתימים וצובעים את השן.

במהלך הביקור מתבצע תהליך זה שלוש פעמים, ובמרבית המקרים התוצאה ניכרת באופן משמעותי כבר בסיום הביקור. במקרים מסוימים ייתכן ונדרש המשך טיפול ביתי, באמצעות סד מיוחד המוענק למטופל, וחומר הלבנה. הסד מולבש על השיניים מדי ערב, לרוב למשך תקופה של כשבועיים.

התוצאות מדברות בעד עצמן. אינספור אנשים בארץ ובעולם זכו שוב לחיוך המקורי וה"נקי" שלהם לאחר שעברו טיפול הלבנה בשיטת זום. גם אם השיניים שלכם צהובות ו/או מוכתמות והחיוך שלכם אינו אסתטי, חשוב להכיר כי ניתן לתקן ולשנות זאת, ואף להצליח לעשות זאת בתהליך קצר ולא כואב כלל!

טיפולי יישור שיניים

ה"משפחה" העיקרית השנייה של בעיות שיניים אסתטיות היא של שיניים עקומות, כאשר כאן מדובר בבעיה אשר אינה רק אסתטית, אלא גם פונקציונאלית. מנשך שאינו ישר (כלומר, מערכת שיניים המכילה שיניים עקומות) מביא לבעיות שונות ומשמעותיות לאורך זמן, מלבד לבעיה האסתטית – מצב זה מביא לבלאי מוגבר ומהיר יותר של השיניים, מקשה על לעיסת חלק מסוגי המזונות, מקשה על ניקוי יומיומי יעיל של השיניים ולכן מעלה סבירות למחלות שיניים שונות ועוד.

כלומר, קיימות סיבות רבות וטובות לטפל במערכת של שיניים עקומות, באמצעות טיפולי יישור שיניים.

חשוב להכיר כי טיפולי יישור שיניים ניתן לעבור בכל גיל ובכל שלב של החיים, לא רק בגילאי הילדות או הנערות. קיימים סוגים רבים ושונים של טיפולי יישור שיניים למבוגרים ולצעירים, וכיום המגוון רחב ועשיר יותר מאשר לפני 20 שנה או אפילו 10 שנים.

על מנת להתאים את סוג טיפול יישור השיניים המתאים ביותר עבורכם, מומלץ להגיע להתייעצות עם אורתודנט מקצועי.

1
נגישות