השקעות נדל"ן בצ'כיה 2022 – מדריך למשקיע

השקעות נדל"ן בצ'כיה 2022 – מדריך למשקיע

עבור מי שמחפש השקעות, ובפרט השקעה בנדל"ן, נדל"ן בצ'כיה הוא אפשרות שטומנת בחובה יתרונות רבים. מהן הערים המובילות במדינה?

נדל"ן בצ'כיה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

בשנים האחרונות השקעות במיזמי נדל"ן בצ'כיה הופכות פופולריות יותר ויותר, ולא בכדי. מיסוי נוח, התפתחות כלכלית במגמת עליה, גידול דמוגרפי ועוד יתרונות רבים, הופכים את ההשקעה בנדל"ן בצ'כיה לכדאית.

מחירי הנדל"ן הגבוהים בישראל, יחד עם ההיצע הנמוך יחסית, הובילו את המשקיעים הישראלים לחפש אפיקים נוספים להשקעות מעבר לים, אם אפשר במדינה יציבה כלכלית שבה ניתן לראות עלייה עקבית במחירי הנדל"ן.

מעבר להיותה יעד תיירותי פופולרי (ויפהפה), צ'כיה עונה על הפרמטרים האלה. היא הולכת ותופסת מקום גם על מפת השקעות הנדל"ן, וכיום השקעות נדל"ן בצ'כיה נחשבות כפוטנציאל גדול מאוד לרווחים נאים ותשואה גבוהה.

כלכלת צ'כיה נחשבת ליציבה ומצליחה, במיוחד לאור ההתאוששות המרשימה מהמיתון שעברה בסוף המאה ה-20. הצמיחה גדלה והולכת לאור צמצום האבטלה ויצירת מקומות תעסוקה רבים וכן פעילות ייצוא בהיקפים גדולים של מתכות, מזון, ציוד חקלאי ותעשייתי.

נדל"ן בצ'כיה – איפה כדאי להשקיע?

נדל"ן בברנו

ברנו, העיר השניה בגודלה בצ'כיה, נחשבת ליעד מעולה להשקעה. זוהי עיר סטודנטיאלית ומרכז אקדמי גדול בצ'כיה המושך אליו צעירים רבים המגיעים ללמוד בעיר. שוכנת בה אוניברסיטת מסריק, השניה בגודלה במדינה.

מומחים צופים עליה של כשבעה אחוזים במחירי הדירות החדשות בברנו בשנים הקרובות. היצע הדירות בעיר אינו גדול במיוחד, כך שמחירי הדירות צפויים לעלות בשל הביקוש הגובר. לפיכך, השקעת נדל"ן בברנו נחשבת לאופציה טובה מאוד.

נדל"ן בפילזן

פילזן מרוחקת כשעת נסיעה בלבד מפראג הבירה ובה יש היצע גבוה יחסית של דירות למכירה, במחיר ממוצע של כ-2.5 מיליון קרונות (שהן קצת פחות מ-400 אלף שקלים) לדירה בת ארבעה חדרים.

ביחס לאזורים אחרים בצ'כיה הסכום הזה אמנם לא נמוך, אולם האטרקטיביות של העיר, המושכת אליה צעירים וסטודנטים, הופכת כמעט כל השקעת נדל"ן בפילזן למשתלמת ורווחית.

נדל"ן בפראג

הבירה הצ'כית היפהפייה היא לא רק עיר תיירות מדהימה אלא גם יעד מועדף להשקעה בנדל"ן, הן אצל משקיעים מקומיים והן אצל משקיעים זרים. למרות הפופולריות שלה, כדאי לעשות שיעורי בית לפני שניגשים להשקעת נדל"ן בפראג, משום שלא כל האזורים של העיר הם אטרקטיביים להשקעה וכדאי לבחור באזורים המתויירים יותר, בעלי נגישות גבוהה וקרבה לתחבורה ציבורית, לשירותים ולמוקדי עניין עירונים.

פראג היא עיר צומחת והשקעות בנדל"ן במקומות הנכונים בה יכולים להביא לתשואה גבוהה מאוד ביחס לשוק הנדל"ן בצ'כיה כולה.

לסיכום, אפשר לומר שצ'כיה היא הדבר הבא על מפת ההשקעות שלכם בתחום הנדל"ן. אין בה דיבורים על "בועת נדל"ן" ודווקא היציבות הזו מאפשרת למשקיעים ליהנות משוק חזק במגמת עלייה מתונה אך מתמשכת.

נוסף על כך, חוק המשכנתאות הצ'כי מקשה על משקיעים מקומיים לרכוש בה נכסים להשקעה, מה שמיטיב עוד יותר עם המשקיעים הזרים שאינם כפופים לחוקים אלה.

צ'כיה היא אלטרנטיבה מצוינת למיסוי הנדל"ן הגבוה הקיים בישראל, במיוחד לאור אמנת המס בין מדינת ישראל וצ'כיה המאפשרים תשלומי מיסים ללא כפל מיסוי על נכסים במדינה, קרי האפשרות לקזז את תשלומי המס על הכנסות מנדל"ן בצ'כיה מתשלומי המס המחייבים כל אזרח ישראלי.

אם יש לכם קצת כסף פנוי להשקעה, שאו פניכם מערבה – צ'כיה היא המקום בשבילכם.

1
נגישות