איה נאפה – עיירת הבילויים של קפריסין

איה נאפה – עיירת הבילויים של קפריסין

איה נאפה היא המקום המושלם לחופשה אמיתית, כזאת שבה אפשר גם למצוא בטן-גב איכותי, גם לבלות, גם לטייל וגם לאכול טוב

איה נאפה - שרשרת האוהבים
שרשרת האוהבים באיה נאפה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

(תוכן מקודם)

אם שמעתם את השם איה נאפה בעבר, זה כנראה היה בהקשר של מסיבה. שמה של העיירה בדרום-מזרחה של קפריסין יצא למרחקים כמוקד חיי הלילה של קפריסין כולה, ובעונת הקיץ תמצאו כאן מבול של מסיבות בשפע מועדונים ופאבים ב"סטריפ" (הרחוב הראשי של העיירה) וגם על החוף מול המים הצלולים, שבקיץ נראים אפילו יפים עוד יותר.

אולם, לא רק מסיבות תמצאו באיה נאפה. העיירה מציעה גם המון אפשרויות אחרות לכייף, כמו ספורט ימי, טיולים בשטח על ג'יפים או טרקטורונים, אתרים היסטוריים, טבע מתפרץ וגם המון מלונות מעולים שמציעים אירוח לכל המשפחה בעסקאות של "הכל כלול" בלי שתרצו בכלל לצאת מהמלון.

קייפ גרקו – אם כבר הגעתם לאיה נאפה, תמשיכו עד הסוף

אם אתם כבר באיה נאפה ומחפשים עוד מקום מעניין לראות, הרי שבמרחק נסיעה קצר ביותר לקצה המזרחי של העיירה (והאי כולו) תגיעו לפארק הלאומי קייפ גרקו (Cape Greco). מדובר בשמורת טבע מהיפות שתראו בחייכם, חצי אי המשתפל לכיוון דרום ובו טבע בצורתו הפראית ביותר – לגונות עם מי טורקיז, צוקים משוננים, מערות ומסלולי הליכה לסקרנים יותר מבינכם שרוצים להרגיש את הטבע דרך הרגליים.

קייפ גרקו, ששמו העברי הוא "כף גרקו" על שם צורתו, היה מכוסה בעבר בעצי ערער בצפיפות גבוהה מאוד ובנוסף לכחול העז היה גם צבוע ירוק, אולם בתחילת המאה ה-20 נכרתו רוב העצים לטובת שימוש בהם עבור טחנות הקמח באזור, והיער עדיין לא חזר להיות כשהיה. אבל גם ללא היער, קייפ גרקו עשיר בצמחיה מגוונת ובבעלי חיים והוא לגמרי ביקור חובה.

כדי להירגע מהמסיבות – פרגנו לעצמם לילה בבירה ניקוסיה

רגע לפני שאתם חוזרים הביתה, לא כדאי להגיע אל קפריסין, לפזז במסיבות עד אור הבוקר, להתהפנט מהטבע – אבל לדלג על ניקוסיה. עיר הבירה של קפריסין היא העיר האחרונה בעולם שעדיין נותרה מחולקת, וזו סיבה מספיק טובה כדי לבקר בה.

הדרך הכי טובה לעשות את זה היא פשוט "לחנות בה" ולהשתמש בה כבסיס לטיול שלכם. ממנה אפשר להגיע בקלות לאיה נאפה ולכל אזור אחר בקפריסין והיא למעשה מהווה את מרכז האי, הן מבחינה גאוגרפית והן מבחינה תיירותית.

קחו לעצמכם לפחות 24 שעות לשוטט בעיר העתיקה, לקנות מזכרות הביתה ברחוב לדרה, לעמוד על ההבדלים בין קפריסין היוונית לקפריסין הטורקית ולחזור הביתה עם המון חוויות במזוודה ויצר סקרנות לקראת החופשה הבאה.

1
נגישות