לעבור את חקירות המס בשלום באמצעות עורך דין מסים

לעבור את חקירות המס בשלום

אם אתם מתמודדים עם חקירה בגין עברות מס, הדבר החשוב ביותר הוא להיעזר בעורך דין מסים מן השורה הראשונה. מה עוד חשוב שתדעו?

עורך דין מסים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

במדינת ישראל ובמדינות העולם תשלום מסים הוא חובה החלה על הציבור, למען האזרח המשלם ולמען תושבים אחרים במדינה לצורך הגדלת הקופה הציבורית וחלוקת כספים לצרכיה של המדינה ואזרחיה.

מעל לכל, תשלום מיסים הוא חובה על פי חוק. ואולם, ישנם מקרים בהם אזרחים עוברים על פקודת מס הכנסה, חוק מע״מ, דיני המכס וכו׳, בין אם בשוגג, בין אם מחוסר ידיעה ובין אם במטרה להימנע מלשלם מיסים.

כך או כך, לא פעם מוצא את עצמו האזרח בפני רשויות החקירה כחשוד או מול בית המשפט כנאשם אשר הוגש נגדו כתב אישום בעבירות מס. רשויות המס הן שמבקשות למצות את הדין עם סרבני תשלום מס.

במקרים כגון אלה, עורך דין דיני מיסים מומחה, בעל ניסיון משפטי בתחום זה, נכנס לתמונה, בוחן את נסיבות המקרה והחשיפה המשפטית ונלחם על חפותכם ומספק הגנה משפטית מול רשויות המס.

מיהו עורך דין מיסים?

עורך דין מיסים עוסק בייצוג של חשודים ונאשמים בעבירות מס שונות ומייצג את לקוחותיו מול רשויות – מס הכנסה, מע"מ (מס ערך מוסף), מכס, וכן מול רשויות נוספות בתיקי צח״מ משותפים בהם מעורבות לא פעם רשויות אכיפה ממשרד האוצר ורשות איסור הלבנת הון, רשות ניירות ערך, להב 433, יאל״כ וכו׳. עורך דין צווארון לבן ומיסים הוא לרוב בעל ידע מקצועי והבנה משפטית בתחומים כלכליים משיקים כגון הלבנת הון, הגבלים עסקיים, ניירות ערך וכו׳, מכיר את חוקי המס וההתנהלות הכלכלית והחשבונאית בצורה מעמיקה, הכל על מנת שיוכל לעזור ללקוחותיו – חשודים ונאשמים – על הצד הטוב ביותר.

כך תתנהלו בזמן חקירות על עבירות מס

עבירות מס הן מבין העבירות הנפוצות ביותר כיום במדינת ישראל. אזרחים מן השורה יכולים להילקח מביתם כחשודים לפתע בשעת בוקר מוקדמת או להיות מזומנים על ידי חוקר בטלפון, אל חדר החקירות, כדי להטיח בהם את החשדות נגדם ולשמוע את גרסתם. לפני שאתם מוסרים גרסה או מעבירים כל פרט לחוקרים בחדר החקירות, מומלץ ורצוי לפנות לקבלת ייעוץ לפני חקירה עם עורך דין מיסים צווארון לבן מוביל. עורך דין מקצועי ומיומן מהווה לא פעם את הגנתכם הטובה ביותר ביותר מול רשויות החקירה ומהווה חומה בצורה לזכויותיכם המשפטיות.

עורך דין מיסים מיומן ומקצועי, יכול לא פעם להוביל לסגירת התיק בעניינכם לאחר הליכי החקירה או למנוע הגשת כתב אישום כנגדכם, בתיקים בהם הראיות כנגדכם אינן מוחלטות או להוביל לסיום ההליך הפלילי בכופר מס ולא בכתב אישום.
אלה כמה נקודות שיש צורך לשים לב אליהן בחדר החקירות:

  • מחובתו של החוקר להודיע לכם שאתם נחקרים באזהרה. משמעות המונח חקירה באזהרה בתחומים מס הכנסה מע״מ וכו׳ היא שאתם נחקרים כחשודים, ולכן יש לדאוג לייצוג משפטי ראוי מעורך דין הבקיא בתחום המסים. כלומר, עורך דין מס הכנסה או עורך דין מע״מ, תלוי בעבירות בגינן אתם נחקרים, בעל הבנה וידע בתחום ספציפי, ולא כל עורך דין בעל ניסיון בתחומים אחרים.
  • במהלך החקירה, השתדלו לענות תשובות קצרות. אל תנדבו יותר מדיי מידע על עצמכם, בייחוד אם לא שאלו אתכם.
  • אם שואלים אתכם לגבי מסמכים כלשהם, בקשו לראות אותם לפני שאתם עונים, אם המסמכים אינם מוצגים בפניכם באופן ישיר. זוהי אחת הדרכים של החוקרים לנסות ולהוציא מכם מידע.
  • מומלץ להיות ערניים לתרגילי חקירה של החוקרים, שכן הם ינסו לחלץ את המידע בכל דרך אפשרית. למשל, חוקר יכול להגיד לכם שהוא כבר יודע הכול (כשזה לא כך, למעשה), על מנת שתישברו ותספקו כמה שיותר מידע.
  • החקירה עלולה להיות מלחיצה. לפיכך, חשוב לשמור על ערנות לאורך כל הדרך. כמו כן, אם אינכם חשים בטוב או מרגישים עייפים, אתם רשאים לבקש להפסיק את החקירה עד שתחזרו לעצמכם, לבקש לשתות מים או לבקש סיוע רפואי מיידי, ככל שאתם נזקקים לכך.
  • האם תמיד טוב לשמור על זכות השתיקה? ובכן, כאן חשוב להתייעץ עם עורך דין מקצועי, אשר בקיא בתחום המיסים שכן זה תלוי במקרה. מצד אחד, אתם אם תשתקו במהלך החקירה, הדבר יחזק את הראיות כנגדכם, אך לא תחשפו דברים שעלולים לשמש כנגדכם בחקירה ובשלב מאוחר יותר בבית המשפט. מצד שני, אם באמת יש ממש בחשדות שהוטחו בכם, השתיקה יכולה לסייע למצבכם המשפטי. העניין תלוי במקרה הספציפי ודורש ייעוץ משפטי מעורך דין הבקיא בתחום המיסים.
  • כאשר החקירה מסתיימת, חשוב לקרוא את פרוטוקול החקירה המוצג בפניכם. אם קיימים אי דיוקים בגרסה שלכם, אלמנטים שאתם רוצים להדגיש או טעויות כלשהן, יש צורך לציין זאת בפני החוקרים.
  • שימו לב, לא חל חיסיון לדברים שתספרו לרואה החשבון, יועץ המס או מנהל החשבונות שלכם, הישמרו והתייעצו אך ורק עם עורך הדין שלכם שכן אם אלה ייחקרו באזהרה או יידרשו למסור עדות, עליהם למסור את מלוא המידע שברשותם לרשויות החוק.

בוחרים את עורך הדין הטוב ביותר

חשוב מאוד למצוא עורך דין דיני מיסים מומחה הבקיא בחוקי המס ובחקיקה הכלכלית, בחירת עורך דין מיסים יכולה לסייע בסגירת תיק המס הפלילי, לסייע בהקטנת שומת המס האזרחית ולהוביל לסיום החקירה מבלי שיוגש כנגדכם כתב אישום פלילי. עורך דין מיסים מנוסה ומקצועי יסייע ויעזור לכם משפטית, תוך הבנת נסיבות התיק ובחירת אסטרטגיה אזרחית ופלילית בתיק, כדי להקטין את חשיפת המס שלכם. לפיכך, אם זומנתם לחקירה או הוגש כנגדכם כתב אישום, חשוב להקדיש זמן לבחירת עורך דין מיסים המתמחה בתחום זה.

** אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי מכל סוג שהוא. המסתמך על תוכן המאמר ללא היוועצות משפטית פרטנית, עושה זאת על דעת עצמו בלבד ועל אחריותו.

1
נגישות