הובגובלין או שושנע? בכל מקרה, הגיע הזמן לגוון עם בירה מיוחדת

לא טעמתם את בירה שושנע? הצצה לבירות מיוחדות לכבוד יום הבירה ובכלל

הרעיון ביום הבירה הבינלאומי הוא להיפתח ולהכיר בירה מיוחדת… אז החל משושנע המרעננת ועד גאמא ריי האמנותית – הנה כמה רעיונות

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

תכל'ס, יש אנשים שבשבילם כל יום הוא יום הבירה… אבל אולי בשביל להיפתח ולטעום בירה מיוחדת יש כאלה שכן צריכים יום מיוחד. אז הנה כמה דברים שאולי לא ידעתם ובירות שלא הכרתם וכדאי להכיר. אם עדיין לא שתיתם כוס בירה שושנע למשל, זו בהחלט הזדמנות טובה לעשות זאת. הבירה עם השם הישראלי פותחה בארץ, אבל לא מיוצרת בישראל ויש לה טעם ייחודי מאוד (ראו בהמשך).

המטרה של יום הבירה: לטעום בירה מיוחדת

כמה מילים על יום הבירה. זו חגיגה שמתרחשת ביום שישי הראשון של חודש אוגוסט, כאשר השנה התאריך הוא 5 באוגוסט 2022. לא מדובר באיזשהו חג ותיק, אלא במסורת שהתחילה בשנת 2007 בסנטה קרוז, קליפורניה שבארה"ב. הרעיון היה בעצם שאנשים יזמינו אחד את השני לבירה, כדי לפרגן למי שעוסק במלאכה: יצרנים, ברמנים ואחרים. הדגש היה דווקא על שתיית בירות חדשות או נדירות, לצד משחקי טריוויה, משחקי שתייה, חלוקת ציוד בירה כמתנה ועוד.

פואנטה בטלגרם

מאז 2007, האירוע המקומי הקטן הפך ליום שמצוין ב-207 ערים, ב-50 מדינות שונות ו-6 יבשות. אגב, יש האומרים שחוץ ממים, בירה היא המשקה הכי נשתה בעולם אחרי תה.

לאגר או אייל?

קיימים לא מעט סוגים של בירות, ביניהן אייל, פילס, חיטה, בוק, פורטר, בלונד, סאמר אייל, טריפל בלגית, IPA ועוד. ההבדלים בין הטעמים השונים נקבעים על פי אופן ההכנה, החל מחומרי הגלם, דרך תהליך הבישול ועד למשך התסיסה.

הבירות הבולטות ביותר הן בדרך כלל בסגנון לאגר, על אף שהומצא לאחר הסגנון המורכב יותר שנקרא אייל. ולכל אחד מהסגנונות יש וריאציות. ההבדלים בין לאגר ואייל נובעים ממיקום התסיסה ומהטמפרטורה שבה הם מאוחסנים. טעמן של בירות נפוצות לרוב יהיה מסוג לאגר, כאשר בירות אייל מתאפיינות לרוב בטעמים עמוקים, עשירים ומתובלנים יותר.

אז מתחשק לכם בירה מיוחדת? הנה כמה רעיונות

אז את מכבי, קרלסברג, קורונה או טובורג כולם מכירים. כשמדברים על בירה מיוחדת, מן הסתם לא מדברים עליהן. בארץ יש יותר ויותר בירות מיוחדות, ויום הבירה הבינלאומי הוא הזדמנות להיחשף אליהן. ביקשנו מחברת רדקס, יבואנית בירות פרימיום מאירופה, הצצה לכמה שמות פחות מוכרים לחלק מהצרכנים הישראלים:

שושנע – בירה מיוחדת ומיוחסת

פיתוח כחול לבן של חברת “רדקס”. החברה החליטה לקחת את הנענע – הטעם הכי קריר ומרענן של ישראל, ולחבר אותו עם בירה.

הבירה לא מיוצרת בישראל, אלא בחו"ל. ברדקס אומרים כי אחרי בדיקה קפדנית של מבשלות ברחבי אירופה, נבחרה מבשלת “קסטיל” הבלגית לייצורה. המבשלה מתמחה בייצור בירות איכותיות – ובמיוחד בשילוב של טעמי פירות. התוצאה הפתיעה לטובה אפילו את הבלגים השמרנים: בירת חיטה בחוזק 4.7% אלכוהול בתוספת נענע מרעננת. כמות 330 מ"ל | 4.7% אלכוהול | מחיר מומלץ לצרכן – 11 ₪.

הובגובלין IPA – קצת מזכירה את הארי פוטר

אם השם הזה מזכיר לכם את הארי פוטר, אולי זה לא מקרי. היא נולדה באנגליה במבשלת Wychwood על שם היער הסמוך. מאחורי שמה עומד יצור מסתורי ומיתולוגי שצייר אמן על אחת מחביות הבירה הראשונות שנמכרו.

הבירה, שהייתה עד אז ללא שם, אימצה את היצור ששמו הובגובלין לשמה הרשמי.

צבעה של בירת הובגובלין IPA זהוב, ויש לה ארומות כשות פרחוניות והדריות וריחות של לתת לחמי, טעם מאלטי מתקתק קליל, סיומת מרירה עדינה וגוף בינוני. היא משלבת בין סגנון ה-IPA האנגלי הקלאסי לסגנון ה-IPA האמריקאי והיא מתאפיינת בארומה טרופית ומרירות עסיסית. כמות 500 מ"ל | 5.2% אלכוהול | מחיר מומלץ לצרכן 15 ₪

טוכר חיטה

   

זו כנראה אחת הבירות עם המסורת הכי ארוכה שתוכלו לשתות בארץ – ולמרות ששורשיה נעוצים לפני מאות שנים, טוכר היא אחת המבשלות הכי מתקדמות טכנולוגית – מה שמשבח את המוצר ועוזר למנוע זיהומים ופגמים בטעם.

מדובר בבירת חיטה לא מסוננת, בסגנון בווארי מסורתי, בעלת גוף קל ומאוד חלקה לשתייה. קלאסית ואופיינית לאזור. מבשלת טוכר שבעיר נירנבגרג בחבל בוואריה שבגרמניה, הוקמה בשנת 1672. המבשלה מייצרת עשרות סוגי בירות, כאשר הנמכרת מכולן הינה בירת החיטה (וויס/הלס).

כמות 500 מ"ל | 5.2% אלכוהול | מחיר מומלץ לצרכן 10 ₪

אדלוויס אורגינל – יש אפילו נגיעות של בננה

הבירה בסגנון גרמני, אך מיוצרת ע"י מבשלת קלטנהאוזן שבאוסטריה. צבעה צהוב ומעונן עם ראש קצף לבן וגדול, והיא בעלת ארומת שמרים פירותית, טעם מתקתק עם חמצמצות קלה, רמיזות לבננה והדרים וגוף קל עד בינוני. שמה מגיע מפרח בעל אותו שם נפוץ באזור הרי האלפים, אשר למרגלותיהם נמצאת המבשלה המקורית של אדלווייס.

כמות 500 מ"ל | 5 % אלכוהול | מחיר מומלץ לצרכן 10 ₪

Gamma Ray – אילן יוחסין מוזיקלי ואמנות על הפחית (ללא גלוטן)

בירה מיוחדת - גאמה ריי. כל פחית יצירת אמנות
בירה מיוחדת – גאמה ריי. כל פחית יצירת אמנות. צילום: רדקס

גאמא ריי מיוצרת בביבר טאון (Beavertown), מבשלה אנגלית לא סטנדרטית שהוקמה בשנת 2012 על ידי לוגאן פלאנט, בנו של סולן להקת "לד-זפלין". כלל הבירות של המבשלה הינן יצירות אמנות לא רק מבחינת הבירות עצמן אלא גם האיורים על גבי הפחיות.

הפחיות מעוצבות על ידי אמן הבית והן הפכו להיות הסמל המסחרי של המבשלה.

כל הבירות של ביבר טאון לא מסוננות, לא מפוסטרות ומיועדות לשתייה טרייה.

הגאמא ריי היא אחת הבירות הוותיקות של המבשלה, פייל אייל אמריקאי, בעלת ערבוב של טעמים טרופים המזכירים אשכולית ומנגו.

הרעיון היה לייצר בירה פירותית ולא סטנדרטית שמתאימה לכל שעות היום וללא גלוטן. כמות 330 מ"ל | 5.4% אלכוהול

SIREN SOUNDWAVE IPA

בירה מיוחדת באווירה טרופית: SIREN
בירה מיוחדת באווירה טרופית: SIREN

סאונדווייב היא אחת הבירות הקלאסיות של סיירן, IPA בסגנון אמריקאי קלאסי, הסגנון הפופולרי אצל חובבי הקראפט ברחבי העולם.

בירה טרופית והדרית מלאה בטעם אך עדינה במרירות, זהובה, אופנתית ומשולבת עם טעמי אשכוליות, אפרסק ומנגו. בירה לא מסוננת.

כמות 330 מ"ל | 5.6% אלכוהול

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות