קונים ירקות אורגניים? מזון אורגני? השוואת מחירים מגלה איפה הכי זול

קונים ירקות אורגניים? מזון אורגני? השוואת מחירים מגלה איפה הכי זול

מעדיפים ירקות אורגניים ואוכל אורגני בכלל? אתם משלמים מאות שקלים יותר מצרכנים אחרים, אז כדאי שתדעו איפה הכי זול. היכנסו להשוואת המחירים ותחסכו

סל בריא - איזה סופרמרקט הכי זול
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

יותר ויותר אנשים מעדיפים לצרוך ירקות אורגניים, ובכלל מזון אורגני, כמו קמח אורגני, ביצים אורגניות ואפילו חלב אורגני. לפי המועצה לצרכנות, מי שצורך בישראל מזון אורגני משלם על הסל שלו כ-63% יותר ממי שקונה מוצרים מקבילים רגילים. לכן, מומלץ לבדוק מראש איפה הכי זול לקנות אוכל אורגני. השוואת המחירים של המועצה לצרכנות מספקת את התשובה. הסופר הכי זול לרכישת מזון אורגני אולי לא יפתיע אתכם, אבל תמיד כדאי לדעת איפה הכי יקר ואיפה לא משתלם לכם לקנות אם אתם צרכנים קבועים של מוצרים אורגניים.

השוואת מחירים – איפה לקנות ירקות אורגניים ואוכל אורגני בכלל?

מתוך 210 המוצרים האורגניים, נבחר סל הכולל את 44 המוצרים הנפוצים ביותר. בין המוצרים שנבדקו – ירקות אורגניים, פירות אורגניים, קמח, סירופ מייפל, ביצים, קפה, קינואה, דבש, שמן קוקוס ועוד.

מהבדיקה עלה שהרשת הזולה ביותר היא רמי לוי, והיקרה ביותר היא סופר יודה. ההפרש ביניהן 28% – 148 ₪.

השוואת מחירים ירקות אורגניים ואוכל אורגני

מדובר בפער גדול, אז גם אם אתם דוגלים בדעה של "על בריאות לא חוסכים", יש להניח שתעדיפו לשמור את הכסף הזה לעצמכם (ואולי לקנות בו עוד כמה מוצרי בריאים).

אם אתם לא אוהבים או לא יכולים לצאת מהעיר כדי לעשות את הקניות שלכם, כדאי לדעת שגם בין הרשתות שנמצאות בתוך העיר יש פער לא מבוטל: ההפרש בין הרשת העירונית הזולה ביותר (שופרסל גרין) ליקרה ביותר (סופר יודה) עומד על 12%, שהם 71 ₪.

יקר לאכול ירקות אורגניים ואוכל אורגני

כאמור, הבדיקה מעלה כי סל המוצרים האורגני יקר ב-63% (320 ₪) מהסל הרגיל. הרבה מהמוצרים האורגניים יקרים במאות אחוזים ממקביליהם הלא האורגניים, עיקר ההפרשים נמצא בפירות וירקות.

  • גזר ארוז בשקית נמכר במחיר ממוצע של 4.3 ₪. גזר אורגני בשקית נמכר ב-9.9 ₪ בממוצע (5 ₪ הפרש, 127%).
  • ביצים רגילות (גליקסמן) גודל בינוני 12 יחידות – מחיר ממוצע 11 ₪. ביצים אורגניות בינוני גליקסמן 12 יחידות מחיר ממוצע 22.5 ₪. הפרש של 11.5 ₪, שהם 103%.
  • חלב טרי בקרטון 3% 1 ליטר. המחיר הממוצע הוא 5.80 ₪, ואילו חלב טרי אורגני 3% של מחלבות רמת הגולן 1 ליטר נמכר במחיר ממוצע של 12.30 ₪. הפרש של 6.40 ₪, שהם 109%.
  • קמח חיטה מלא טחנות ישראליות 1 קילו – מחיר ממוצע 5.90 ₪. קמח מלא אורגני הרדוף 1 קילו נמכר במחיר ממוצע של 14.20 ₪. הפרש של 8.30 ₪, שהם 140%.

גם בבדיקת משרד הכלכלה – רמי לוי הכי זול

כמו בהשוואת המחירים "הרגילה" שפרסמנו כאן ממש לאחרונה ובדקה איזה סופר הכי זול לקניית סל מוצרים בסיסי, גם בנושא של מוצרים בריאים רשת השיווק הכי זולה היא רמי לוי – גם באינטרנט וגם בסניפים.

התוצאה הזאת היא עקבית בבדיקות של משרד הכלכלה גם כאשר מתבצעת השוואה של סל צריכה רגיל וגם כאשר מתבצעת השוואת מחירים של "הסל הבריא".

פואנטה בטלגרם

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות