תעריף חניה בתל אביב יוכפל. העירייה מנצלת את הרפורמה

תעריף חניה בתל אביב יוכפל. העירייה מנצלת את הרפורמה

כאילו שלמצוא חניה בתל אביב בכחול לבן זה קל… עכשיו למי שמגיע מחוץ לעיר זה גם יהיה הרבה הרבה יותר יקר. כל הפרטים על רפורמת החניה בתל אביב

חניה בתל אביב - רפורמת התחבורה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

חניה בתל אביב תמיד הייתה מכרה זהב עבור עיריית תל אביב, בין אם מדובר בקנסות חניה ובין אם בחניונים עירוניים. בקרוב מאוד, מי שייכנס לתל אביב עם הרכב ויצליח למצוא חניה בכחול לבן – ישלם כפול, כמעט 13 ש"ח לשעה. הכוונה היא לא לתושבי העיר אלא לאנשים שמגיעים לתל אביב מחוץ לעיר ברכב פרטי. זאת בעקבות הרפורמה שהתקבלה בכנסת ואף "שופצה" בוועדת הכלכלה, שהסירה את מגבלת מחיר המקסימום שמותר לעיריות לגבות על חניה בכחול לבן (ראו בכתבה רפורמת החניה: משלמים הרבה על חניה? היכונו לשלם יותר – גם קרוב לבית).

חניה בתל אביב – תושבי חוץ ישלמו ביוקר

כיום תעריף החניה השעתי עומד על 6.30, וזה היה התעריף המירבי שמותר היה לגבות. לאחר השינוי, תעריף חניה בתל אביב בכחול לבן יזנק ל-12.60 – וזאת בכפוף לאישור מועצת העיר. עיריית תל אביב היא כמובן הראשונה שקופצת בשמחה על הרפורמה שמאפשרת לה לחלוב באופן חוקי את בעלי המכוניות הפרטיות, כפי שהיא יודעת לעשות היטב גם ככה. מורת הרפורמה היא אמנם לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית, אך כידוע התחבורה הציבורית הישראל עדיין לא נותנת מענה מספיק טוב לנסיעות מדלת אל דלת, ולכן רבים כן בוחרים לנסוע בעל כורחם ברכב פרטי – וזה נעשה יותר ויותר קשה ויותר ויותר יקר.

נכון להיום, לוח הזמנים הצפוי הוא אישור שתיתן להחלטה מועצת העיר צפויה ב-23 במאי, וחודש לאחר מכן התעריף החדש ייכנס לתוקף.

ואם נדמה לכם שרק עיריית תל אביב חזירה ושאתם יכולים לישון בשקט אם אתם גרים בערים אחרות, כדאי שתדעו מה עוד כוללת אותה רפורמה, שקודמה בחוק ההסדרים: לתושבי עיר – כל עיר – לא תהיה אפשרות לחנות בחינם בכחול לבן בכל רחבי העיר, אלא רק במקום שהוגדר כשכונת/רובע מגוריהם. עיריות שגובות תשלום על חניה יאלצו תוך שלוש שנים לחלק את העיר למינימום של שלושה אזורי חניה, ותושבים יוכלו לחנות חינם רק באחד מהאזורים הללו לפי מקום מגוריהם. לאחר שלוש שנים משרד התחבורה יהיה רשאי להתערב בנעשה בערים שלא יבצעו את הרפורמה בעצמן ולא יעמדו בקריטריון הנדרש.

עוד לפי הרפורמה: פער המחיר בין תושבים מקומיים לתושבי חוץ לא יעלה על 30%.

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

  1. חוצפה!! מתנהגים כמו מונופול דורסני!! ת"א היא לא רק של התל אביבים, היא של כל תושבי המדינה, מישהו צריך לשים את ראש העיר המטורלל הזה במקום!! זו לא העיר הפרטית שלו!!

נגישות