אל תפספסו:

תעריף חניה בתל אביב יוכפל. העירייה מנצלת את הרפורמה

כאילו שלמצוא חניה בתל אביב בכחול לבן זה קל... עכשיו למי שמגיע מחוץ לעיר זה גם יהיה הרבה הרבה יותר יקר. כל הפרטים על רפורמת החניה בתל אביב
חניה בתל אביב - רפורמת התחבורה

חניה בתל אביב תמיד הייתה מכרה זהב עבור עיריית תל אביב, בין אם מדובר בקנסות חניה ובין אם בחניונים עירוניים. בקרוב מאוד, מי שייכנס לתל אביב עם הרכב ויצליח למצוא חניה בכחול לבן – ישלם כפול, כמעט 13 ש”ח לשעה. הכוונה היא לא לתושבי העיר אלא לאנשים שמגיעים לתל אביב מחוץ לעיר ברכב פרטי. זאת בעקבות הרפורמה שהתקבלה בכנסת ואף “שופצה” בוועדת הכלכלה, שהסירה את מגבלת מחיר המקסימום שמותר לעיריות לגבות על חניה בכחול לבן (ראו בכתבה רפורמת החניה: משלמים הרבה על חניה? היכונו לשלם יותר – גם קרוב לבית).

חניה בתל אביב – תושבי חוץ ישלמו ביוקר

כיום תעריף החניה השעתי עומד על 6.30, וזה היה התעריף המירבי שמותר היה לגבות. לאחר השינוי, תעריף חניה בתל אביב בכחול לבן יזנק ל-12.60 – וזאת בכפוף לאישור מועצת העיר. עיריית תל אביב היא כמובן הראשונה שקופצת בשמחה על הרפורמה שמאפשרת לה לחלוב באופן חוקי את בעלי המכוניות הפרטיות, כפי שהיא יודעת לעשות היטב גם ככה. מורת הרפורמה היא אמנם לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית, אך כידוע התחבורה הציבורית הישראל עדיין לא נותנת מענה מספיק טוב לנסיעות מדלת אל דלת, ולכן רבים כן בוחרים לנסוע בעל כורחם ברכב פרטי – וזה נעשה יותר ויותר קשה ויותר ויותר יקר.

נכון להיום, לוח הזמנים הצפוי הוא אישור שתיתן להחלטה מועצת העיר צפויה ב-23 במאי, וחודש לאחר מכן התעריף החדש ייכנס לתוקף.

ואם נדמה לכם שרק עיריית תל אביב חזירה ושאתם יכולים לישון בשקט אם אתם גרים בערים אחרות, כדאי שתדעו מה עוד כוללת אותה רפורמה, שקודמה בחוק ההסדרים: לתושבי עיר – כל עיר – לא תהיה אפשרות לחנות בחינם בכחול לבן בכל רחבי העיר, אלא רק במקום שהוגדר כשכונת/רובע מגוריהם. עיריות שגובות תשלום על חניה יאלצו תוך שלוש שנים לחלק את העיר למינימום של שלושה אזורי חניה, ותושבים יוכלו לחנות חינם רק באחד מהאזורים הללו לפי מקום מגוריהם. לאחר שלוש שנים משרד התחבורה יהיה רשאי להתערב בנעשה בערים שלא יבצעו את הרפורמה בעצמן ולא יעמדו בקריטריון הנדרש.

עוד לפי הרפורמה: פער המחיר בין תושבים מקומיים לתושבי חוץ לא יעלה על 30%.

 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל…

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 28 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

תגובה אחת

  1. חוצפה!! מתנהגים כמו מונופול דורסני!! ת”א היא לא רק של התל אביבים, היא של כל תושבי המדינה, מישהו צריך לשים את ראש העיר המטורלל הזה במקום!! זו לא העיר הפרטית שלו!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מס יוקרה על מכוניות פאר

מס היוקרה על מכוניות שמחירן 300,000 ש”ח הוארך שוב: הנה הפרטים

המשמעות של מס יוקרה היא מס המוטל על מכוניות יקרות מעבר למס הקנייה הרגיל. המס הוטל לראשונה ב-2013 ומאז מוארך

רוצים רכב חסכוני? היכנסו לדירוג וגלו כמה באמת תוציאו על הרכב שאתם קונים

איזה רכב חסכוני יותר? מה עדיף, טויוטה, יונדאי או סוזוקי? היכנסו לדירוג החדש שמגלה כמה באמת תוציאו על הרכב שאתם
איזה רכב לקנות

איזה רכב לקנות? משרד התחבורה מפרסם דירוג שמתבסס על עלות חלקי החילוף

אם אתם מתלבטים איזה רכב לקנות, הגיע הזמן שתוסיפו למערכת השיקולים שלכם גם את האחזקה השוטפת ואת עלות חלקי החילוף.
מחירון רכב יד 2

כמה שווה הרכב שלכם באמת? מחירון רכב חדש הושק – “מחירון העם”

רוצים לקנות או למכור רכב? מחירון העם הוא מחירון רכב יד 2 שמבוסס על עסקאות אמיתיות ויגלה לכם בכמה נמכרו
עמדת טעינה לרכב חשמלי של סלקום EV

סלקום משיקה את סלקום EV: עמדות הטענה לרכב חשמלי בתשלום חודשי קבוע

יש לכם רכב חשמלי או שאתם מתכוונים לקנות כזה? סלקום EV הוא שירות חדש של החברה, שמבטיח לכם עמדת טעינה

מזרן ויסקו משודרג בהנחה מיוחדת לגולשי פואנטה – ויש התנסות חינם!

אל תוותרו על הנחה בקניית מזרון פנדה עם קוד קופון של פואנטה. לא בכל יום אפשר להשיג מזרן ויסקו היברידי
נגישות