קטשופ אסם החדש: יותר בריא, האם יותר טעים? ומה עם המחיר?

קטשופ אסם החדש: יותר בריא, האם יותר טעים? ומה עם המחיר?

לפני שרפורמת המדבקות התזונתיות של משרד הבריאות יוצאת לדרך, אסם מקדימה תרופה למכה ומבטיחה להוריד כ-653 טון שומן, 50 טון סוכר ו-15 טון מלח מכלל מוצריה. גם מוצרי טבעול בדרך להפוך בריאים יותר

פסטה, פתיתים, קמח, קרקרים… את כל המוצרים האלה אפשר (וצריך) לשפר מבחינה תזונתית. את הרוח המנשבת בקרב הצרכנים – שכמובן קיבלה רוח גבית גם על-ידי רפורמת המדבקות של משרד הבריאות – מבינים גם ב"אסם". לכן בקרוב תקראו קטשופ אסם חדש על המדפים – והוא הרבה יותר בריא מהקטשופ הרגיל. קשטופ אסם החדש הוא אחד ממוצרים רבים שאסם משנה את המתכון שלהם, כמו פתיתים, פסטה, קרקרים וקמח. יהיה להם גם עיצוב חדש וגם הרכב תזונתי חדש ומשופר. אבל, וזה אבל גדול – רובם גם יהיו קטנים יותר. למשל, הפסטה תימכר באריזות של 400 גרם – באותו מחיר שנמכרת פסטה רגילה שמשקלה 500 גרם. המשמעות היא כמובן מסר לצרכן: רוצה לקנות מוצר בריא? שלם יותר יותר.

חשוב להבין שתוכלו למצוא קטשופ אסם חדש וקטשופ אסם ישן ופחות בריא על אותו מדף, ובכלל כל המוצרים הפחות בריאים ימשיכו להימכר ויהיו זולים יותר.

קטשופ אסם חדש – 50% פחות סוכר

קטשופ אסם חדש מכיל 50% פחות סוכר ו-25% פחות נתרן, כך שבשביל רוב האנשים הוא יהיה גם פחות טעים, וצריך יהיה להתרגל לטעמו.

משקלו 710 גרם במקום 750 גרם בקטשופ הרגיל, אך במקרה הזה נפח המוצר נשאר זהה – וכך גם המחיר. הסיבה להפחתת המשקל, לדברי החברה, היא הפחתת הסוכר, שמשקלו הסגולי גבוה.

קטשופ הוא אחד המוצרים היותר נפוצים על השולחן הישראלי, וכמות הסוכר שהוא מכיל מטרידה הורים רבים. לאחרונה פרסמתי כאן את דבר השקתו של קטשופ מופחת סוכר של היינץ, ובאסם מסבירים את ההשקה המאוחרת של הקטשופ מופחת הסוכר בתהליך ארוך של פיתוח.

למה רק עכשיו?

כשמסתכלים על הכמויות העצומות של הסוכר, המלח והשומן שאסם מצהירה כי הפחיתה ממוצריה – התחושה מעורבת: מצד אחד, הקלה ואף שביעות רצון מעצם המהלך, ומצד שני כעס ותסכול על כך שבמשך שנים ארוכות קנינו וצרכנו מוצרים הרבה פחות בריאים, ולא משום שאי אפשר לייצר אותם בריאים יותר.

לפי הצהרת החברה, תבוצע הפחתה של כ-653 טון שומן, 50 טון סוכר ו-15 טון מלח מכלל מוצרי אסם.

בחברה אומרים כי הם שואפים להגיע להפחתות ברמות הנתרן, הסוכר והשומן מעבר לאלו שנדרשים על ידי הרגולטור.

בנוסף, אסם מתחייבת כי למעלה מ-80% ממוצריה המרכזיים יעמדו בתקנות במועד כניסת הרפורמה לתוקף, למעט גלידות ומאפים מתוקים.

לדברי אסם, עד סוף שנת 2018 אסם יופחתו הנתרן, הסוכר והשומן בשיעור של 3% עד 50% בעשרות רבות ממוצריה.

למעשה, מדובר בתוכנית רחבה יותר של "אסם", שמבוססת על 4 עקרונות:

  • השקת עשרות מוצרים חדשים בעלי ערכים תזונתיים מוספים
  • הפחתה ניכרת של כמויות הנתרן, הסוכר והשומן
  • פיתוח מוצרים מרכיבים ביתיים בלבד – כלומר הפחתה של הרכיבים המסומנים ב-E, כמו חומרים משמרים
  • הנגשה של הסימון התזונתי כך שיהיה ברור, והכוונת הצרכנים לתזונה נכונה

חטיפי קרקר בטעם חומוס עם 100 אחוז דגנים מלאים

כדי לתת מענה לשאלה מדוע ההשקה מגיעה זמן רב כל כך אחרי ההשקה של היינץ, משיבים בחברה כי תהליך הפיתוח ארך חודשים ארוכים, בשל ההחלטה שהתקבלה בחברה לשמור על כמות של לפחות 18 עגבניות בבקבוק – ולהימנע מהוספת ממתיקים ותחליפי סוכר: "קטשופ אסם עשוי מרכיבים טבעיים בלבד, ללא חומרים משמרים וללא צבעי מאכל, ואנו מעריכים כי תהליך הפיתוח הצליח לשמר את הטעם הייחודי והאיכויות והיתרונות התזונתיים בהשוואה למוצרים אחרים".

מבחינת משקל, הקטשופ החדש שוקל 710 גרם לעומת 750 גרם בקטשופ הרגיל, אך בחברה מסבירים שהנפח הוא אותו נפח והסיבה להבדלי המשקל היא משקלו הסגולי של הסוכר. המחיר, בכל מקרה, אמור להיות זהה.

טבעול ומוצרי אפייה: פרידה הדרגתית מהחומרים המשמרים ומעבר לרכיבים ביתיים

עד סוף 2018 – כך מתחייבים באסם – יושקו לפחות 30 מוצרים מרכיבים ביתיים בלבד, בדגש על מוצרי בסיס לאפיה ובישול ובמוצרים מן הצומח של טבעול.

ההבטחה היא שעד שנת 2020 כל מוצרי טבעול ומרבית מוצרי הבסיס לאפיה ובישול יכילו רכיבים טבעיים בלבד.

סימון קריא ופשוט על האריזה

עד סוף 2018, אסם מתחייבת שהצרכנים יוכלו להבין היטב מה הם קונים ואוכלים: על חזית האריזות יהיה סימון בולט וברור של האלמנטים המרכזיים בהרכב התזונתי של המוצר: כמות מומלצת למנת צריכה, הרכב הרכיבים התזונתיים במנת הצריכה המומלצת, שיעור הרכיב התזונתי במנת הצריכה המומלצת ליום ותרומת הקלוריות ל-100 גרם מוצר.

ספגטי עם שיבולת שועל ופי 2 סיבים תזונתיים

פירוט ערכים תזונתיים באפליקציה

באסם מבינים כמובן גם את כוחו של הדיגיטל ואת הצורך של הצרכנים לנתח את הרכיבים התזונתיים במתכונים שהם מבשלים, ורותמים לכך המהלך גם אתר "בישולים".

האתר, שכולל 15,000 מתכונים ונכנסים אליו כחצי מיליון גולשים מדי חודש, יאפשר לקבל פירוט של ערכים תזונתיים, גודל מנה מומלץ קלוריות.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



     
    מאמרים אחרונים
    תגובות: 0

    נגישות