MyCleanBit: תרסיס חיטוי בלי כימיקלים שמבוסס על מים בלבד

חיטוי באמצעות מים בלבד? זו ההמצאה הישראלית הכי מסקרנת ואקולוגית של התקופה האחרונה

בלי כימיקלים ובלי ריח: MyCleanBit הוא תרסיס חיטוי מהפכני המיוצר על-ידי חברה ישראלית שהופך מים לחומר חיטוי. איך זה עובד? סקירת פואנטה

mycleanbit
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




התרסיס התמים הזה שאתם רואים כאן בכתבה מסתיר בתוכו טכנולוגיה שהופכת מים לחומר חיטוי. מדובר במכשיר ששמו מיי קלינביט (MyCleanBit), המיוצר ע"י חברת קלינביט הישראלית. המכשיר משתמש בטכנולוגיית "יהלום" ונטען באמצעות כבל USB. בתוך המכשיר מתחולל תהליך שמוסיף למי הברז אוזון והופך אותם למי אוזון. מי אוזון הם חומר חיטוי חזק, אך טהור, שמשמיד חיידקים ללא כימיקלים.

מיי קלינביט הוא תרסיס שמיועד לצרכנים פרטיים והוא באמת מהפכני ופורץ דרך. היתרון העצום שלו הוא בכך שהוא מתבסס על מי ברז. הוא לא פוגע בעור הידיים, הוא לא פוגע נשימה והוא לא מזהם את הסביבה. היתרון הסביבתי הוא אדיר – תרסיס חיטוי ללא כימיקלים, שאינו מזהם את הסביבה והוא רב שימושי. הרבה פחות רעלים שמזהמים את המים, הרבה פחות פלסטיק שנזרק לפח בדמות מיכלי ניקוי.

הבעיה היחידה היא המחיר, שהוא כרגע מאוד גבוה ואינו שווה לכל נפש (ראו בהמשך).

MyCleanBit – ביי ביי לאקונומיקה?

חומרי ניקוי מאז ומתמיד היו פופולריים בכל בית ישראלי, אך מאז הקורונה כמובן שקרנם עלתה פלאים. המגוון עצום והשימושים רבים, החל מניקוי והברקה ועד חיטוי.

מיי קלינביט (MyClaenBit)
מיי קלינביט (MyClaenBit): תרסיס חיטוי מהפכני. צילום: דפנה הראל כפיר

 

MyCleanBit הוא תרסיס יוצא דופן. איו לו ריח ואין לו צבע. מדובר כאמור במי ברז, כך שהם שקופים וללא צבע. לכן, צרכן שרגיל להריח ולראות את חומר הניקוי עשוי למצוא את עצמו מעט מבולבל ולתהות אם החומר עובד בכלל. אין כאן ניחוחות של חיטוי, אין בועות ואין קצף.

MyCleanBit בחברת MyCleanBit הישראלית אומרים שהתכשיר נבדק בישראל ובעולם במעבדות המחקר המוסמכות ביותר, גופים ממשלתיים ובמוסדות אקדמיים מובילים, ונמצא יעיל בחיטוי וירוסים, חיידקים, פטריות, עובשים ושמרים. בחברה מבטיחים שהץכשיר נבדק תחת תקנים מחמירים ביותר והציג רמת יעילות גבוהה של 99.99%.

מיי קלינביט יעיל נגד קורונה?

ומה לגבי הקורונה? מן הסתם, בעידן הנוכחי השאלה הזו נשאלת על ידי כל צרכן פוטנציאלי. בחברת CleanBit אומרים כי MyCleanBit נוסה במבחנים ייעודיים וטכנולוגיית מי האוזון נחקרה ונמצאה כיעילה ביותר בחיטוי וירוס הקורונה הגורם למחלת COVID-19 ביעילות של 99.9%.

האם MYCleanBit הוא תכשיר חיטוי יעיל?

כאן באתר פואנטה קיבלנו את מיי קלינביט לסקירה. ההתרשמות שלנו היא שמדובר בתרסיס שימושי ביותר, הוא מגיע בגודל קומפקטי שמאפשר גם להכניס אותו לתיק לקחת אותו לטיולים. הטעינה מהירה (3 שעות לטעינה מלאה שמספיקה לעשרות שימושים) והשימוש אינטואיטיבי.

לגבי היעילות – לנו באתר פואנטה לא הייתה אפשרות לבדוק את רמת החיטוי שהתרסיס מספק. בסופו של דבר, לחיצה על הכפתור מייצרת התזה ובעזרת הניגוב הכתמים על השולחן או על השיש הוסרו. אין לנו שום דרך לדעת אם היו שם חיידקים ואם הם חוטאו.

יקי אגם, מנכ"ל קלין ביט, מתחייב שמדובר בטכנולוגיה אמינה ופורצת דרך: "קלין ביט הינה החברה המובילה בישראל בלחימה בחיידקים עמידים, וירוסים, זיהומים בבתי חולים ומוסדות רגישים וכן במיגור הקורונה. כל זאת אך ורק באמצעות טכנולוגיה ירוקה ונקייה מכימיקלים. חרטנו על דגלינו למגר חיידקים וסכנות מזיהומים כך שכל בית בישראל ייהנה מהטכנולוגיות המובילות בעולם שהיו בשימוש עד כה רק בחדרי הניתוח ובתי החולים. MyCleanbit ישנה סידרי עולם בכך שייתר את כל הכימיקלים לניקוי הקיימים בבית, וזאת לטובת מכשיר מבוסס מים שיביא לחיסכון אדיר בכסף ובזיהום סביבתי. אני נרגש להיות חלק מהמהפכה הזו".

איך מיי קלינביט עובד?

על פי מדען החברה, הביו-פיזיקאי ד"ר יותם פופוביץ, "הכימיה היא די פשוטה. יש למלא את המכשיר במי ברז רגילים- H2O. טכנולוגיית היהלום מבצעת אלקטרוליזה למי הברז הרגילים, כלומר, מושכת את מרכיב ה-O מ- H2O והופכת אותו ל- O3 (אוזון) כלומר מי אוזון – חומר החיטוי החזק בטבע".

לדברי פופוביץ, כאשר מרססים את מי האוזון על גבי המשטח הרצוי, המים מתחילים לפעול ומגיבים באופן מיידי בהשמדת חיידקים, עובשים ווירוסים. לאחר הריסוס נשארות שאריות של מים וחמצן בלבד על גבי המשטח, וללא מזהמים כלל.

גם בפודקאסט טריפל דיברנו על קלינביט. מוזמנים להאזין

 תוך כמה זמן מתרחש החיטוי?

בחברת קלינביט אומרים כי פעולת החיטוי מהירה מאוד ואורכת שניות בודדות: "לשם ההשוואה, חיטוי בכלור או באקונומיקה דורש בין 5 ל-12 דקות של מגע ישיר (ללא ניגוב), חיטוי במגבונים או אלכוהול דורש בין 2 ל-5 דקות זמן מגע על מנת לבצע פעולה יעילה שבאמת תנקה ותחטא מחיידקים", אומרים בחברה.

מחיר מיי קלינביט

כאמור, המחיר הופך את המוצר הזה למאוד לא נגיש, וחבל. הוא נמכר בסופר-פארם ובחנויות נוספות.

מחיר: 1,400 ש"ח.

היה לכם מעניין? נעריך את זה אם תפרגנו לנו בלייק בייסבוק כאן למטה. זה ממש קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות