השיטה המרגיזה של מחסניות הדיו ב-HP: המחסניות נפרדות, אבל זו עסקת חבילה

השיטה המרגיזה של מחסניות הדיו ב-HP: המחסניות נפרדות, אבל זו עסקת חבילה

צרכנים רבים רוכשים מדפסת HP עם מחסניות דיו נפרדות כדי להוזיל עלויות, אך מהר מאוד הם מוצאים את עצמם במילכוד. כעת מוגשת בקשה לייצוגית נגד HP

מחסניות דיו של HP
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אם אתם רוכשים מדפסת של HP שמגיעה עם 3 מחסניות דיו צבעוניות נפרדות ומחסנית דיו שחור, שימו לב למלכוד הבא: במידה שאחת ממחסניות הדיו הצבעוניות תיגמר, לא תוכלו להמשיך להדפיס בשחור עד שלא תקנו מחסנית צבעונית חדשה. כך HP מאלצת את הצרכנים להוציא עוד ועוד כסף. כעת, טריק מחסניות הדיו של HP הופך לתביעה ייצוגית של לקוח שזועם על השיטה.

מחסניות דיו של HP – המניפולציה והמחיר

נזכיר כי לפני כמה שנים החלו יצרניות המדפסות, ביניהן HP, BROTHER ואחרות, להתחיל לשווק דגמי מדפסת עם מחסניות דיו נפרדות: 3 מחסניות ומחסנית שחורה. המסר שהועבר לצרכנים היה שהשיטה הזאת חסכונית יותר, משום שכך ברגע שנגמר צבע כחול למשל, אפשר להחליף רק אותו.

> מעניין? יש עוד כתבות מעניינות אצלנו בטלגרם. לחצו להצטרפות >>

 

אלא שאליה וקוץ בה – לפחות בחלק מהדגמים, כאשר נגמר הדיו הצבעוני באחת המחסניות, המדפסת פשוט מפסיקה להדפיס. גם אם הצרכן בכלל מעוניין להדפיס מסמך שכולו שחור ויש לו מספיק דיו שחור של HP במחסנית, זה בלתי אפשרי להדפיס עד שתוחלף מחסנית הדיו הצבעוני שנגמרה במחסנית חדשה.

ייצוגית נגד HP בטענה להטעיית צרכנים

לקוח שרכש מדפסת משולבת מדגם HP 6385 PRO, מגיש תביעה ייצוגית נגד HP בשל ההוצאות שנכפו עליו מאז רכישת המדפסת (ת"צ 50794-03-21). לדבריו, הוא רכש את המדפסת המשולבת בידיעה שהוא זקוק בעיקר להדפסה בשחור, והאפשרות להדפסה צבעונית לא הייתה משמעותית עבורו.

בשום שלב בעת הרכישה לא נאמר לו ולא צוין בשום מקום שהוא צפוי להיות תלוי במחסניות הדיו הצבעוניות כדי להדפיס בשחור.

יותר מכך, ללקוח הסתבר בדיעבד שהמדפסת עושה שימוש בדיו הצבעוני גם כאשר ההדפסה מתבצעת בשחור – מבלי שיש לו שליטה על כך. מדובר בחלק ממנגנון ההדפסה, וכך למעשה אוזל הדיו במחסניות הדיו הצבעוניות של HP גם אם הצרכן מדפיס תמיד בשחור. התוצאה היא שהמחסניות הצבעוניות מתרוקנות בכל מקרה בשלב כלשהו, ולצרכן אין ברירה אלא להוציא שוב ושוב כסף על מחסניות דיו צבעוני שהוא לא צריך – רק כדי שהוא יוכל להדפיס בדיו שחור שהוא כן צריך.

לטענת הלקוח, כתוצאה מכך נגרמות לו הוצאות הרבה יותר גבוהות מכפי שהוא חזה בעת רכישת המדפסת. לאור השנים שחלפו הוא נאלץ לרכוש מחסניות דיו בעלות של 40 ש"ח למחסנית בודדת בכל פעם. כאשר ניסה להוזיל את ההוצאה ורכש בחו"ל, שילם 50 ש"ח על מארז מחסניות. מאז רכישת המדפסת הוא נאלץ להוציא כ-400 ש"ח על מחסניות הדיו – כאשר המדפסת עצמה עלתה כ-550 ש"ח.

מעבר לכך, לדבריו, אילו הוא היה יודע על ההתנייה הזאת, הוא לא היה בוחר בדגם הזה. בבקשה לייצוגית נגד HP מצוין כי אפילו בהוראות ההפעלה של המדפסת לא מופיעה המגבלה הזאת.

במידה שהתביעה תתקבל, יש להניח שגם HP וגם יצרניות אחרות, דוגמת BROTHER שגם לה יש דגמים כאלה, יצטרכו להיות הרבה יותר שקופות במידע שהן מעבירות לצרכנים.

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 
דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות