בישול במיקרוגל: טיפים להכנת ירקות ואפילו חטיפים

בישול ואכילה בריאה עם מיקרוגל: נוחות והנאה

אנחנו רגילים שמיקרוגל מחמם עבורנו את האוכל, אבל למה לא להשתמש בו לבישול או לאידוי? הנה כמה טיפים

מיקרוגל סמסונג
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

מיקרוגלים נחשבים כבר במשך כמה עידנים לשיטה מהירה ונוחה לחמם אוכל או להקפיץ שקית פופקורן, אבל אנשים רבים אינם מודעים לאפשרות של בישול במיקרוגל ולאפשרות להכין באמצעותו ארוחות בריאות. עם הטכניקות והמרכיבים הנכונים, ניתן להשתמש במיקרוגל להכנת מנות טעימות, עשירות בחומרים מזינים, התומכות באורח חיים בריא. במאמר זה נציג את היתרונות של בישול ואכילה בריאה עם מיקרוגל, לצד כמה טיפים מעשיים.

מהירות ויעילות של מיקרוגלים

אחד היתרונות העיקריים של בישול במיקרוגל הוא המהירות והיעילות שלו. מיקרוגלים משתמשים בגלים אלקטרומגנטיים כדי לחמם מזון ישירות, ומצמצמים את זמן הבישול באופן משמעותי בהשוואה לשיטות הרגילות.
כלומר, רכיבי תזונה חיוניים נשמרים טוב יותר, שכן זמני בישול קצרים יותר ממזערים את אובדן הוויטמינים והמינרלים הרגישים לחום.

חוץ מזה, מכשירים אלו צורכים פחות אנרגיה בהשוואה לתנורים רגילים, מה שהופך אותם לבחירה ידידותית לסביבה.

שמירה על ערך תזונתי

כאמור, בניגוד למה שנהוג לחשוב, הערך התזונתי לא פוחת במיקרוגל – ובמקרים מסוימים אף להפך. ירקות במיקרוגל, למשל, יכולים למעשה לשמר יותר ויטמינים ומינרלים בהשוואה להרתחה או טיגון. זמן הבישול הקצר והשימוש המינימלי במים עוזרים לשמור על תכולת החומרים התזונתיים והטעמים הטבעיים של המרכיבים.

טכניקות בישול חכמות

הנה טכניקות חכמות לבישול ארוחות בריאות עם מיקרוגל:

שיטת האידוי

אידוי מאפשר לבשל ירקות במיקרוגל בשיטה מצוינת, תוך שמירה על החומרים התזונתיים שלהם.

אידוי דגים

ניתן להשתמש במיקרוגל גם לבישול או אידוי דגים, תוך שמירה על הלחות והומרים התזונתיים שלהם.

תפוחי אדמה

מיקרוגלים יכולים להיות חלופה חוסכת זמן לאפיית תפוחי אדמה, באמצעות בישול על חום גבוה עד שהם רכים. שיטה זו מפחיתה משמעותית את זמן הבישול בהשוואה לתנור, מה שהופך אותו לאופציה מהירה וקלה עבור אנשים עסוקים.

הכנת חטיפים בריאים

ניתן להשתמש במיקרוגל גם להכנת חטיפים מזינים, כמו למשל הכנה מהירה של פופקורן ביתי באמצעות גרעינים רגילים בקערה המתאימה למיקרוגל, כך שניתן לשלוט בכמות השמן והתיבול.

בישול במיקרוגל – אל תשכחו את הבטיחות

בעוד שרוב הדגמים של מיקרוגלים בטוחים לשימוש, בעת בישול במיקרוגל חשוב להקפיד על מספר הנחיות בטיחות, כמו למשל להקפיד על שימוש בכלי בישול ומכלים המתאימים למיקרוגל, והימנעות משימוש בניילון, פלסטיק או במכלים שאינם מתאימים למיקרוגל.

יש להיזהר בהוצאת כלים חמים מהמיקרוגל, מכיוון שהם יכולים להיות חמים מדי לאחיזה, וחשוב לזכור גם לערבב או לסובב מזון במהלך הבישול כדי לוודא חימום אחיד ולמנוע נקודות חמות.

כמה מילים לסיום

מיקרוגלים הם יותר מסתם מכשיר נוח לחימום שאריות, מכיוון שהם מציעים שורה של יתרונות לבישול ולאכילה בריאה, כולל מהירות, יעילות ושימור של חומרים מזינים.

עם שימוש בטכניקות בישול חכמות ושימוש במכלים המתאימים למיקרוגל, ניתן בקלות להכין ארוחות טעימות ומזינות בשבריר מהזמן.

1
נגישות