פיצה מעדנות מאמה-מיה (MAMA MIA): יותר קטנה ויותר יקרה

פיצה מעדנות מאמה-מיה: יותר קטנה ויותר יקרה

תנובה השיקה את פיצה מעדנות מאמה מיה שמיוצרת בשיטה יותר מסורתית. הפיצה טעימה, אבל בדרך היא הקטינה את האריזה וייקרה את המחיר בהשוואה לפיצה הרגילה

פיצה מעדנות מאמה מיה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מסתבר שהישראלים אוכלים הרבה פיצה קפואה להכנה מהירה, מה שגורם לתנובה להשיק את מעדנות "מאמה מיה" – סדרת פיצות קפואות שאמורה להצטרף לפיצה מעדנות הרגילה – אלא שכרגע היא מחליפה אותה. הפיצה החדשה ממותגת כפיצה מסורתית איטלקית, ומגיעה באריזה שונה. מה שכדאי לשים לב אליו הוא שהיא גם יותר קטנה וגם יותר יקרה מפיצה מעדנות הרגילה – והפער גדול. נזכיר – פיצה "מעדנות" היא פיצה קפואה שמטרתה לספק פתרון מהיר למי שמתחשק לו לאכול פיצה תוך 10 דקות ולא לשלם על מגש פיצה מפיצריה. המוצר המקורי של פיצה מעדנות עולה כ-15 ש"ח ומבטיח פיצה משפחתית שפותרת להרבה משפחות את ההתעסקות עם ארוחת הערב. לעומת זאת, מעדנות מאמה מיה (MAMA MIA) היא סדרת פרימיום. היא עדיין זולה ביחס לדומינו'ס פיצה מן הסתם, אבל הרבה יותר יקרה מפיצה מעדנות רגילה (כ-25 ש"ח לכמות יותר קטנה).

מה מיוחד בה? בתנובה מבטיחים שמדובר בפיצות בשיטת ייצור איטלקית מסורתית.

פיצה מעדנות מאמה מיה

למה הכוונה בשיטה איטלקית מסורתית – שהרי מן הסתם פיצה היא מלכתחילה מאכל איטלקי? בתנובה מסבירים שפיצות מעדנות בסדרת MAMA MIA עשויות מקמח מיוחד ומיוצרות על פי שלבי ההכנה המסורתיים: פרמנטציה (התפחה) ממושכת, כדרור הבצק לכדורים, פתיחת הבצק, שימוש ברוטב עגבניות משובח, 100% גבינה, תוספות איכותיות ולבסוף אפייה בתנור אבן בטמפרטורה של 400 מעלות. "תהליך ייצור זה מאפשר הכנת פיצות עם קראסט קריספי ובצק אוורירי", מסבירים בחברה. לשם כך הוקם קו ייצור מיוחד בהשקעה של 30 מיליון.

"המגמות הבולטות כיום בענף המזון, היא לנסות לשחזר שיטות ייצור מסורתיות, גם כאשר מדובר בייצור המוני. קו הייצור הייחודי, שרכשנו מחברה איטלקית שמתמחה בתחום, מאפשר לנו לתת מענה לציפייה של צרכנים, שגם מוצר נוחות יהיה איכותי וכמה שיותר דומה להכנה הידנית-מסורתית, ובסטנדרט גבוה של חומרי גלם, מרקם וטעם", אומר אלי בן לולו, מנכ"ל חטיבת המזון של תנובה.

מה שחשוב לדעת הוא שגם הפיצה המסורתית היא בסופו של דבר פיצה תעשייתית – והיא מכילה חומרים משמרים רבים.

פיצה מעדנות

סדרת MAMA MIA של מעדנות כוללת 6 פיצות – חלק עם בצק דק וחלק עם בצק עבה:

1. פיצה מרגריטה עבה
2. פיצה עם זיתים עבה
3. פיצה נפוליטנה דקה
4. פיצה בלקנית דקה בתוספת: בולגרית, זיתים שחורים, פלפל אדום ובצל סגול
5. פיצה כפרית דקה בתוספת: ברוקולי, ארטישוק, זיתים ירוקים ושחורים
6. פיצה חריפה דקה בתוספת: פלפלים אדומים וירוקים חריפים

כל הפיצות מכילות 100% גבינה ובעלות שוליים גבוהים וקריספיים ובצק אוורירי. אלא שבגלל השוליים הרחבים והקריספיים, בסופו של דבר פיצה מאמה מיה של מעדנות מכילה פחות גבינה מאשר פיצה מעדנות רגילה.

למה יש מחסור בפיצה מעדנות רגילה זולה?

אריזות הפיצות החדשות שונות מאריזות פיצה מעדנות – ותנובה הבטיחה שהיא תמשיך לשווק את הפיצה הקודמת בנוסף לפיצה היקרה, אך כרגע זה לא קורה. כעת יש מחסור בפיצה מעדנות רגילה – שהיא זולה יותר מפיצה מאמה מיה היקרה יותר. למה? מתנובה נמסר שיש קו ייצור משותף לפיצות הישנות והחדשות: "עקב הקמפיין לפיצות החדשות יש ביקושים רבים ולכן יש כעת ייצור מוגבר של פיצה מאמא מיה. הפיצה הרגילה תחזור בשבוע השני של חודש מרץ".


אין מצב שאתם לא עוקבים אחרי פואנטה באינסטגרם. לחצו כאן >

ואין מצב שאתם לא חלק מהקהילה שלנו בפייסבוק – לחצו כאן >

יש לנו גם טלגרם – וזה באמת שווה. לחצו כאן>


פיצה מאמה מיה של מעדנות – מבחן הטעם והגודל

במבחן הטעימה של פואנטה לפיצה מאמה מיה של מעדנות, הייתה תמימות דעים שהפיצה טעימה, אך קצת קטנה מדי (460 גרם בלבד). הטועמים, שכללו ילדים ומבוגרים, טעמו את המרגריטה ואת הפיצה הכפרית הדקה.

מבחינת המרקם, הבצק של המרגריטה היה מוצלח והייתה די הרבה גבינה (אפשר להיות נדיבים יותר). השוליים גבוהים וקריספיים וזה טעים. בעת האפייה, הגבינה שקעה למרכז כך שהייתה חסרה גבינה בצדדים.

מתים על פיצה

הסיבה שבגללה תנובה מחליטה להשקיע מיליוני שקלים בפיתוח קו ייצור לפיצה מעדנות מאמה מיה היא הצמיחה בשוק הפיצות הקפואות. בתנובה, כאמור, הבטיחו להשיק את הסדרה הזאת בנוסף לסדרת מעדנות הרגילה – אבל כרגע הסדרה הרגילה וזולה יותר של פיצה מעדנות לא זמינה בחנויות.

על-פי נתוני סטורנקסט, קטגוריית הפיצות הקפואות צמחה ב-2022 ב-3%. שוק הפיצות הקפואות בישראל מגלגל כ-190 מיליון שקל בשנה. לדברי רוני בהט, מנהלת יחידה עסקית מותגי הליבה, חטיבת במזון בתנובה: "פיצה היא אחד המאכלים האהובים של הצרכנים הישראלים. יעידו על זה הצמיחה של שוק הפיצות בתוך הסופר והצמיחה של שוק הפיצריות. הצרכן נהיה מאוד מתוחכם בהעדפותיו הקולינריות. מעדנות מציעה חוויה משודרגת של פיצה בייצור מסורתי, בסטנדרט גבוה. ההשקעה של מעדנות נעשית על רקע הביקוש העקבי לפיצות קפואות בשוק הישראלי".

מחיר: כ-25 ש"ח ל-460 גרם לפיצה מאמה מיה, לעומת כ-16 ש"ח ל-530 גרם פיצה מעדנות רגילה.

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות