טיפים לבחירת פתרונות אחסון למטבח

טיפים לבחירת פתרונות אחסון למטבח

אחסון נוח במטבח הוא קריטי כדי שהעבודה שלנו תהיה יעילה, נוחה ומהירה. אז מה צריך לבדוק כשמתכננים את האחסון במטבח והאם אפשר לנצל אפילו את הפינות? כמה טיפים

שיש למטבח

(תוכן מקודם)

בחירת פתרונות האחסון הנכונים למטבח שלכם חיונית ליצירת חלל פונקציונלי ומאורגן. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לקבל החלטות מושכלות שיקלו עליכם ויהפכו את חוויית הבישול והסידור לנעימה ויעילה:

העריכו את הצרכים שלכם

בהליך בחירת פתרונות אחסון למטבח, חשוב תחילה לקחת בחשבון את גודל המטבח ואת כמות שטח האחסון הקיימת.

שימו לב מהם הפריטים שבהם אתם עושים בהם שימוש לעתים קרובות. כך תוכלו לוודא שהשימוש היומיומי יהיה לכם נוח ולא תצטרכו לטפס על סולם כמה פעמים ביום כדי להגיע לפריטים שימושיים.

עיצוב הארונות

בחרו ארונות הממקסמים את החלל האנכי ומספקים שימוש יעיל בשטח הפנוי. יש לשקול לבחור במדפים או מגשים נשלפים כדי להקל על הגישה לפריטים בחלק האחורי של הארונות.

שימוש במארגני מגירות

מארגני מגירות הם דרך מצוינת לשמור על סדר במגירה. באמצעותם אפשר להפריד בין כלים, סכו"ם וכלי מטבח קטנים. כדאי גם לשקול מחיצות מתכווננות כדי להתאים פריטים בגדלים שונים – מה שיאפשר שמירה על סדר במטבח ועל גישה נוחה לתכולה.

ארגון חכם של המזווה

כדאי לבדוק את האפשרות להתקין מדפים או סלים נשלפים במזווה כדי לייעל את שטח האחסון.

בנוסף, כדאי להשתמש במיכלים או תוויות שקופות כדי לזהות ולאתר בקלות פריטים.

שימוש במדפים פתוחים

מדפים פתוחים יכולים ליצור תחושה אוורירית ולספק גישה נוחה לפריטים בשימוש תכוף. כמובן, שבשלב הבא חשוב לשמור אותם מאורגנים על ידי סידור פריטים בצורה מסודרת ושימוש במיכלים דקורטיביים.

בנוסף, כדאי לזכור שיש חיסרון במדפים פתוחים – האבק מצטבר די מהיר וצריך להקפיד לנקות.

שימוש ורכישה של מכשירי חשמל מובנים

מכשירי חשמל מובנים, כגון מיקרוגלים ותנורים, יכולים לחסוך מקום וליצור מראה יעיל. לכן, אם יש אפשרות לבחור במכשירים מהסוג הזה, כדאי לבחור באפשרות הזאת.

ניצול יעיל של שטח הקיר

יש מן הסתם כלי בישול שאתם משתמשים בהם הרבה, כמו סירים ומחבתות. בדרך כלל, אלה גם תופסים הרבה מקו במגרה ולא נוח לאחסן אותם שם. לכן, מומלץ להתקין ווים, מתלים או פסים מגנטיים על הקירות לתליית סירים, מחבתות וכלים, תוך שחרור מקום בארון ובמגירות.

פתרונות פינתיים

הפכו את הפינה מחיסרון ליתרון. ארונות פינתיים יכולים להיות מקמות אחסון נוחים אם משתמשים בתוכם במגשים נשלפים. אפשר גם להזמין ארונות אלכסוניים.

חומרים איכותיים

מטבח הוא אחד החדרים הכי שימושיים בבית, ובדרך כלל אנחנו מרעננים את הריהוט בו בתדירות נמוכה. לכן, הקפידו לבחור בפתרונות אחסון אשר עשויים מחומרים באיכות גבוהה כדי להבטיח עמידות ואריכות ימים.

תאורה למטבח

תאורה מספקת היא חיונית וחשובה במטבח, ובין היתר גם על מנת לשמור על הסדר, הארגון והניקיון בחלל. יש לשקול התקנה של תאורה מתחת לארון כדי לשפר את הנראות באזורי העבודה.

גובה התקציב אשר יוקצה עבור המטרה

קבעו את התקציב שלכם וחפשו פתרונות אחסון המתאימים לו ועומדים בו. כמעט בכל תקציב תוכלו למצוא פתרונות העונים על הצרכים והשיקולים הכלכליים שלכם.

אם יש לכם יצירתיות ויכולת לחשוב מחוץ לקופסה, תוכלו למצוא פתרונות אחסון איכותיים גם במחירים נמוכים במיוחד.

סגנון ואסתטיקה

בחרו פתרונות אחסון המשלימים את הסגנון והאסתטיקה הכללית של המטבח שלכם – ומותאמים לסגנון העיצובי שבחרתם עבור המטבח. בשביל להשיג את אותה המטרה יש לקחת בחשבון פרמטרים כמו: חומרים, צבעים וגימורים. דגש על כל הפרמטרים הללו יבטיח לכם גם ליהנות מפתרונות אשר משתלבים בצורה הרמונית עם עיצוב המטבח ואף משדרגים אותו.

לסיכום, כדי ליצור את המטבח המושלם הן מבחינת הנראות והן מבחינת הפונקציונאליות, כדאי לשים דגש על כל אלמנט אשר מהווה חלק מהחלל, בין אם זה שיש למטבחים, ריהוט, פתרונות אחסון, ריצוף, או כל אלמנט אחר.

1
נגישות