המרד מתרחב: בתי המלון נפתחים בלי לחכות לאישור. כל הפרטים - בכתבה

המרד מתרחב: בתי המלון נפתחים בלי לחכות לאישור. כל הפרטים – בכתבה

הסגר מתפורר. חלק מבתי המלון ייפתחו השבוע, ואחרים בשבוע הבא – זאת ללא אישור של הממשלה. ענף המלונאות מצטרף למרד הקניונים והחנויות שעליו הוכרז אתמול

תהיו חברים, שתפו את הכתבה




"אנחנו פותחים חלק מהמלונות כבר ביום חמישי", הכריז היום ליאור רביב, מנכ"ל רשת ישרוטל. "בשבוע הבא נפתח את שאר המלונות. אנחנו לא מתכוונים לחכות יותר. כשיש ריק, צריך למלא את הריק".

ההכרזה הזאת לא מגיעה בחלל ריק. גם יתר המלונות ייפתחו כבר בשבוע הבא – כך מודיעה היום התאחדות המלונות. בישיבת חירום שכינסה היום מועצת התאחדות המלונות, בראשותו של יו"ר המועצה ג'ימי זהר ונשיא ההתאחדות אמיר חייק, הוחלט לדרוש מהממשלה לקבל החלטה לאלתר על פתיחת מלונות ולסמן תאריכי יעד. כאמור, במידה ולא תתקבל החלטה בממשלה, מלונות יפתחו כבר בשבוע הבא.

הודעה זו מגיעה אחרי המרד של קבוצת ביג, שפתחה את מרכזי המסחר כבר ביום ראשון, ואחרי ההודעה על מרד הקניונים – אשר ייפתחו ביום חמישי.

"אין שום סיבה שלא לפתוח כבר מחר בבוקר מלונות במתכונת צימרים ללא תו ירוק, יחד עם איים ירוקים, ותוך עשרה ימים לפתוח את כל המלונות בארץ בתו ירוק ועם שטחים ציבוריים", אומרים בהתאחדות המלונות".

חייבים לפתוח לפני פסח

במכתב ששיגרה ההתאחדות, נכתבו נימוקים שלא ברור כיצד הממשלה יכולה להתמודד איתם: "אין לנו ברירה אחרת. מרבית הענף סגור ומדמם כבר שנה. 41 אלף העובדים הישירים שלנו יושבים בבית יחד עם עוד 150 אלף עובדים עקיפים בענף. פסח שהוא הזדמנות עבורנו להתחיל להתאושש, כבר מעבר לפינה. שלא כמו שאר ענפי המשק, אותנו לא ניתן לפתוח בלחיצת כפתור. נדרשת לנו הערכות של שבוע
לפחות: לגייס עובדים, לפתוח מוקדי הזמנות, לרכוש ציוד ומזון, לרענן ולנקות מערכות. ההכנות הללו דורשות זמן והרבה כסף. התנהלות הממשלה אשר גוררת רגליים בקבלת החלטות ואינה מספקת לנו ודאות, עלולה להשאיר אותנו סגורים ול גרום לכך שגם את הפסח הזה נפסיד, לאחר שבשנה החולפת היינו סגורים בפסח, חגי תשרי וראש השנה האזרחית ואת זה לא נאפשר".

נתניהו: "בפסח תוכלו לטוס ליוון"

נזכיר כי הודעת התאחדות המלונות מגיע יום לאחר שראש הממשלה נתניהו הצהיר בחגיגיות שבקרוב יוכלו הישראלים לטוס ליוון. זאת, בעקבות סיכום שנחתם עם יוון להכרה הדדית בתעודת המתחסן. המשמעות, מבחינת המלונאים, היא שהישראלים ינהרו ליוון בפסח ולא אל בתי המלון המקומיים.

מהתאחדות המלונות נמסר כי במהלך השנה החולפת נחתכו הכנסות הענף בשיעור חד של 66%: "הענף, ששעריו עדיין סגורים לציבור, החל את 2021 ,עם הפסד הכנסות של כ-5.1 מיליארד ₪. ענף המלונאות נכנס ראשון למשבר וצפוי לצאת ממנו אחרון, כיון ומחצית ממנו נשענת על
התיירות הנכנסת לישראל שגבולותיה עדיין סגורים".

היה לכם מעניין? תעשו לנו לייק כאן למטה. זה קל! 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

אל תשמרו את הכתבה לעצמכם… תהיו חברים, שתפו את הכתבה!

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!





    תגובות: 0

    נגישות