גאווה ישראלית: שמן ארגן טהור וללא תוספות, במחיר שפוי. מושלם לעור ולשיער

גאווה ישראלית: שמן ארגן טהור וללא תוספות, במחיר שפוי. מושלם לעור ולשיער

פואנטה התנסתה בשמן ארגן ARGAN IL – פרי השקעה של משפחה שהפכה את החזון למציאות, מגדלת עצי ארגן ומפיקה את מה שמכונה "שמן מרוקאי" כאן בישראל

שמן ארגן ARGAN IL
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הנה סיפור נהדר על יוזמה פורצת דרך של משפחה ישראלית חרוצה ומיוחדת, שמגדלת ומשווקת שמן ארגן טהור, אורגני, תוצרת הארץ, במחיר שפוי. עץ הארגן הוא אמנם עץ מדברי הגדל כפרא במדברות מרוקו, אבל החזון של משפחת בן יוסף היה לטעת עצי ארגן בישראל ולהפיק מהם שמן ארגן ישראלי. כך נולד המוצר ARGAN IL – שכיום כבר נמכר בנקודות רבות בארץ וגם באופן עצמאי באתר הנושא את אותו שם: www.argan-il.com.

כאן באתר פואנטה אנחנו אוהבים לפרגן למוצרים איכותיים ואוהבים לא פחות לפרגן לעסקים קטנים. כעסק קטן, אנחנו יודעים היטב כמה קשה להוציא מן הכוח אל הפועל רעיון, להגשים חלום ולהתפרנס ממנו. אנחנו אוהבים גם לפרגן לחקלאות שיודעת להתאים את עצמה לרוח הזמן. אדם מן השורה, שנכנס לתומו לאתר או רוכש את השמן בחנות, אינו יודע כמה מאמץ, כסף וזמן הושקעו במוצר הזה – והנה אנחנו כאן כדי לספר לכם, וגם כדי לחוות דעה על המוצר עצמו.

שמן ארגן – מה כל כך טוב בו?

לפני כמה שנים נכנס לתודעה השמן המרוקאי, או שמן הארגן. השמן, העשיר בוויטמינים אומגה 3,6,9, עושה פלאים לשיער ולעור, ומשולב בתכשירים לאנטי אייג'ינג. השמן מועשר בנוגדי חימצון, ויטמינים ומינרלים, מסייע בטיפול בפצעי בגרות ובמניעת קמטים בעור, מרכך עור יבש, מחזק את השיער ואת הציפורניים ומשמש גם בתור חומר מרפא לאקזמה.


אגב, טעמו של שמן הארגן דומה לזה של אגוזי לוז ושפים רבים ברחבי העולם משתמשים בשמן הארגן לתיבול תבשיליהם. הוא נחשב לתוספת יוקרתית בבישול מאכלי גורמה. מספיק להזליף רק כמה טיפות משמן הארגן כתוספת למאכל הקוסקוס, על מנת לקבל ריח אגוזי עשיר וארומה נפלאה.

אבל עד לפני כמה שנים אפשר היה לרכוש בישראל רק שמן ארגן מיובא. בארץ לא הפיקו אותו, שכן הוא מופק מאגוז הארגן אשר לא גדל בארץ. למעשה, בוויקיפדיה מוגדר השמן הזה כ"שמן היקר ביותר בעולם". במרוקו התהליך ארוך ומורכב: עזים שמטפסות על עצי הארגן מפרישות את גלעין הפרי, שהוא אגוז הארגן – והאגוזים נאספים ונשלחים למפעל או לנשים שמפיקות את השמן. לכן, החזון לשווק שמן ארגן מקומי הוא חזון מורכב שכולל גם נטיעה של עצים וגם פיתוח מנגנון של הפקת השמן, ולאחר מכן הפצתו לצרכנים.

שמן ארגן ARGAN IL
שמן ארגן ישראלי בשני גדלים – ARGAN IL

 

משפחת בן יוסף, משפחה של חקלאים, חיפשה לפני 8 שנים ענף חקלאי שאליו תוכל להתפתח – והחלה לגדל עצי ארגן. מאחר שמדובר בעץ שגדל פרא במדבר, חשבה המשפחה כי הגידול יהיה פשוט ולא יצריך הרבה מים – אך ברבות הימים הבינה שמדובר באתגר מורכב. המסע, שהחל לפני 8 שנים, החל בנטיעת 2000 עצי ארגן. רק לאחר 5 שנים של השקעה אינסופית, הצליחו לראות פרי ראשון ואיכותי – אבל שם המסע כמובן לא נגמר. הפיכת הפרי לשמן – ואת השמן למוצר צרכני ממותג שאפשר לשווק, הייתה גם היא תהליך.

כיום ניתן לרכוש את השמן במחיר שווה לכל נפש – וזה לא מובן מאליו. המוצר באישור משרד הבריאות ובעל תו תקן איכות.

שמן ARGAN IL – חוות דעת על המוצר

כאן בפואנטה התנסינו במשך מספר שבועות בשמן ARGAN IL. בחנו אותו גם על עור הפנים וגם על השיער. לחיצה על הפיה משחררת כמות קטנה של השמן – וזה ממש מספיק, לא כדאי להגזים משום שהוא מאוד מרוכז.




עד כמה שזה נשמע מוזר, למרות שמדובר בשמן, הוא לא מאוד שמנוני, המגע שלו נעים והוא נספג מהר בעור הפנים ועל השיער. התחושה הנותרת בעור הפנים אינה דביקה או כבדה, ולמעשה אינה מורגשת. את ההשפעה על העור קשה לאמוד, אך התחושה שלנו הייתה שהעור נראה רענן. למעשה, עבור מי שמחפש תחליף לקרם פנים תעשייתי, זה יכול להיות פתרון טבעי טוב.

מבחינת השיער, לשמן יש שני שימושים – האחד הוא חיזוק והשני הוא מתן לחות ועיצוב. עבור הייעוד הראשון, ההמלצה היא לעסות את הקרקפת, להשאיר על הראש ולשטוף. עבור טיפוח השיער, מומלץ לטפטף כמה טיפות ולמרוח את השמן לאורך השיער.

פואנטה בטלגרם

לאחר מספר ימים של התנסות הגענו למינון הנכון – כזה שייתן לשיער תחושת רכות, אך לא יהפוך את השיער לשמנוני. דרושה כמות קטנה מאוד, וההמלצה שלנו היא לעשות זאת כאשר השיער לח.

הניחוח של השמן עדין מאוד, כמעט לא מורגש.

השימוש בשמן חסכוני מאוד – כך שלטווח ארוך הוא יותר משתלם מרכישת תכשירים תעשייתיים. מעבר לזה, בחומרים תעשייתיים לשיער שעליהם מתנוסס הכיתוב "שמן ארגן", כמות השמן עצמה קטנה והם מכילים עוד מרכיבים, כולל אלכוהול למשל. במקרה של שמן ARGAN IL, מדובר בשמן אורגני טהור. לאחר שנחשפנו לשמן הזה, הפסקנו להשתמש בחומרים התעשייתיים.

מחיר שמן ARGAN IL

שמן ARGAN IL נמכר בשני גדלים – 100ccו- 30cc, ויש גם סבון מוצק.

מחיר השמן באתר החברה www.argan-il.com:

  • 85 ש"ח ל-30CC.
  • 269 ש"ח ל-100CC.

בנוסף, נמכרים גם סבונים. שמן ארגן + סבון טבעי נמכר בכ-100 ש"ח.

משלוח: 15 ש"ח למשלוח רגיל, 50 ש"ח לשליח.

 

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    תגובות: 0

    נגישות