השתלת חניכיים – שומרים על השיניים במקום

השתלת חניכיים – שומרים על השיניים במקום

אם אינכם מקפידים לצחצח שיניים היטב, אם אתם מצחצחים חזק, אם יש לכם דימום בעת הצחצוח ואם יש לכם נטייה גנטית, כדאי שתשקלו השתלת חניכיים

השתלת חניכיים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

יש לא מעט אנשים אשר לא מקפידים לצחצח את השיניים היטב או מצחצחים אותן באגרסיביות רבה. יש מי ששותים משקאות קרים וחמים מאוד ויש כאלה שאינם נוהגים להגיע לביקורת אצל רופא השיניים. לכן, אין פלא שנסיגת חניכיים היא תופעה נפוצה, וכתוצאה מכך גם השתלת חניכיים הפכה להליך שמתבצע תדירות.

אם אתם רוצים שיניים בריאות לאורך זמן, אתם חייבים חניכיים בריאות. השניים הולכים ביחד, או יותר נכון השלושים ושניים הולכים יחד, ולמרות שלא כל 32 השיניים בפה לרוב יסבלו מן הנסיגה, שיכולה להיות חלקית, הרי שיש כאלו, לרוב עם נטייה גנטית לכך, שממש יסבלו מנסיגה חריפה בכל הפה.

השתלה של חניכיים היא לא דבר חדש. הליך כירורגי זה, הנחשב להליך פשוט יחסית, מתבצע במרפאות שיניים ברחבי העולם כבר מאז שנות החמישים של המאה הקודמת. נכון, ההליך לא מתבצע בדיוק באותה הצורה, וכמו שאר הטיפולים הרפואיים, הוא הלך והתקדם עם התקדמות הידע הרפואי וההתקדמות הטכנולוגית, ועדיין – המהות נשארה בעינה – פה בריא עם שיניים בריאות דורש חניכיים בריאות.

הסיבות העיקריות המובילות להשתלת חניכיים

הסיבות שבגללן מגיעים רוב האנשים בשלב זה או אחר להליך השתלת חניכיים כוללות לרוב אחד או יותר מהגורמים הבאים:

גנטיקה

אם יש נטייה משפחתית מולדת לנסיגה חריפה בחניכיים, יכול מאוד להיות שגם אתם תסבלו מהמצב, לא משנה כמה תשגיחו על היגיינת הפה. ועדיין, גם במידה והגנטיקה שלכם מכוונת אתכם לשם, הרי שמה שקורה בפועל בחיים זה לא רק גנטי, והבחירות שלכם כיצד לנהוג עם הפה והחניכיים יכולות להכתיב לא מעט לגבי הביטוי של הגנטיקה, האם תצטרכו הטיפול להשתלת החניכיים ומתי.

צחצוח לקוי

כפי שכבר ציינו, אנשים רבים מצחצחים שיניים באגרסיביות, וגם אלו שיש להם מודעות גבוהה לגבי ניקיון השיניים והיגיינת הפה ומצחצחים פעמיים-שלוש ביום, עלולים לעשות עוד יותר נזק, שכן 3 צחצוחים אגרסיביים ביום עלולים לגרום טראומה לחניכיים.

הזנחה

לצערנו, אנשים רבים בוחרים להתעלם ממצב החניכיים והשיניים שלהם. למעשה, יש אנשים שהעידו כי הם מדממים מהחניכיים בכל צחצוח כבר שנים רבות, אך מעולם לא הלכו לרופא השיניים לבדוק מה מצב הפה שלהם.

כיסוי השורש

לא בכל מצב של נסיגת חניכיים יתבצע הליך השתלת חניכיים. כיסוי השורש יתבצע כאשר ישנה חשיפה של חלקה התחתון של השן, כולל חשש לחשיפה השורשים, ברמה שמובילה לפגיעה אסתטית במטופל, ויצירה של תופעה מוכרת ושכיחה – רגישות מוגברת לחום וקור במזון ובשתייה.

בנוסף, אם המצב מראה סכנה לפגיעה ביציבות השיניים, תזוזה שלהן בחלל הפה ואף נשירה של השיניים, הרי שחובה לבצע טיפול מקיף ויסודי בכדי למנוע נזקים גדולים שלא רק יובילו לסבל רב, אלא להוצאות כלכליות כבדות.

שיטות הטיפול להשתלת חניכיים כוללות השתלת רקמות חיבור מהחך בתפירה, השתלת רקמות חניכיים מאזורים סמוכים, או שימוש באלודרם, חומר מתקדם שמחליף את חומר החניכיים הטבעי ופועל בשיתוף פעולה עם הגוף שלנו.

1
נגישות