החיים של בני הגיל השלישי בישראל - יש יופי של הזדמנויות לנצל

החיים של בני הגיל השלישי בישראל – יש יופי של הזדמנויות לנצל

בני הגיל השלישי בישראל מעולם לא נהנו מהזדמנויות רבות כל כך להתפתח, לפתח קשרים חדשים ולשמור על הבריאות. כל הפרטים – בכתבה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

ככל שאנחנו מתבגרים, משתנה היכולת שלנו לעשות דברים כאלו ואחרים ומשתנים גם המעגלים החברתיים שלנו. חלקנו נמשיך לנהל חיים עצמאיים עד גיל 80 (ובתקווה עד 120). עם זאת, בשלב כזה או אחר נהיה חייבים להכיר באתגרים שבאים עם הגיל. משימות רבות שהיינו מנהלים עד כה בבית מבלי להקדיש לכך כלל מחשבה, הופכות למאתגרות ודורשות סיוע, אנו מגלים שמעגל האנשים המשמעותיים בחיינו הולך וקטן ואם לא נפעל כדי לשנות זאת, גם תחומי העניין שלנו ילכו ויצטמצמו. כיום יותר מתמיד ברור לרבים מאיתנו, הגיל השלישי אינו מבשר על סוף החיים, הוא עשוי להיות המבוא אל סיפור חדש בחיינו. כדי שנוכל להצטרף אל עשרות אלפי קשישים שכבר גילו את העובדה החשובה הזו, הנה כמה מהנקודות שכדאי להתמקד בהן על מנת להיערך לתקופה המיוחדת הזו.

לשמור על אורח חיים בריא

הצרכים הרפואיים שלנו ייעשו מורכבים יותר ככל שהזמן יחלוף. חלקנו נזדקק לעזרי הליכה, אחרים לליווי רפואי ולבדיקות תכופות. מעבר לעובדה שחשוב שנדאג שכל השירותים הרפואיים הללו יהיו זמינים לנו, חשוב שננקוט בכל הפעולות המונעות שישמרו את המצב הקיים. לעולם לא מאוחר מדי לאמץ הרגלים חדשים ולשפר את איכות החיים שלנו.

זה הזמן להצטרף לפעילויות ספורטיביות המותאמות לגיל וליכולות הפיזיות שלנו, לשנות את התזונה ולבנות תוכנית יזומה לשיפור המצב הבריאותי. עם הפתרונות הנכונים והרבה נכונות, נוכל לגלות בתוכנו מאגרי אנרגיות וחיוניות שלא ידענו שקיימים כלל.

לא להישאר עם זה לבד

אם לא נשמור את האצבע על הדופק ונתחזק את חיי החברה והפנאי שלנו, נגלה מבלי שבכלל התכוונו לכך שאנו מתחילים להתבודד. רבים מבני הגיל השלישי בישראל התוודעו לעובדה הזו והחלו לפעול כדי להרחיב מחדש את המעגלים החברתיים שלהם. תהליך צמצום המעגל החברתי הוא גורם מפתח לאתגרי הגיל השלישי. אנשים יקרים בחיינו עוזבים את העולם. אלו עשויים להיות בני זוג, קרובי משפחה המשמעותיים לנו או חברים שליוו אותנו במשך שנים רבות.

במקביל, הילדים שלנו נעשים עצמאיים ולעתים קרובות עשויים לגור רחוק מאיתנו. חשוב שנפעל וניעזר בכל הכלים שעומדים לרשותנו כדי להמשיך לקיים חיי קהילה ולמלא את חיינו. מחקרים מראים שמפגשים חברתיים ופעילויות פנאי הפחיתו באופן ניכר את הירידה הקוגניטיבית, חרדות ודיכאון בקרב בני הגיל השלישי. מסגרות רבות, ממרכזי פנאי לקשישים ועד לפתרונות דיור מוגן יוקרתי, יכולים להעניק לך את המסגרת המושלמת להתפתח ולהרחיב את מעגלי התמיכה שלך.

העזרה הנכונה עשויה לעשות את כל ההבדל

אין ספק שקשה מאוד לוותר על העצמאות שלנו. אנו רוצים להרגיש שאנו יכולים לעשות הכול בעצמנו, מבלי שיהיה עלינו לקבל עזרה. עם זאת, בין תלות מוחלטת באחרים ובין התעקשות לעשות הכול בעצמנו, ללא כל קשר ליכולות שלנו, קיים טווח רחב למדי. חשוב שנלמד להתגמש, להכיר ביכולות שלנו ולדעת מתי הגיע הזמן לקבל עזרה. למעשה, עם העזרה הנכונה, נוכל להיות עצמאיים יותר משהיינו כבר שנים.

במקום להישאר תלויים באנשי מקצוע עבור כל משימות התחזוקה והניקיון, מעבר לדיור מוגן יאפשר לנו לקבל מענה לכל הצרכים שלנו ולפנות את כל הזמן והטרחה אל פעילויות שמעשירות את חיינו. מלימודים ופעילויות פנאי מעשירות ועד לפעילות גופנית וצריכת תרבות, זוהי ההזדמנות שלך לגלות כוחות חדשים הטמונים בך ולהפוך את הפרישה שלך להרפתקה יוצאת דופן.
זו תקופה נהדרת עבור בני הגיל השלישי בישראל. מעולם לא היו זמינות עבורם הזדמנויות כה רבות לצמוח ולהתפתח בעשורים המתקדמים של החיים כמו היום, זה הזמן לנצל אותן.

נגישות