ללמוד למקצועות העתיד

ללמוד למקצועות העתיד

מתלבטים מה ללמוד? אמנם קשה לדעת בדיוק מה יהיו מקצועות העתיד, אבל מה שברור הוא ששווה לשקול ללמוד מדעי המחשב. הנה קצת רקע

מקצועות העתיד
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

תואר במדעי המחשב מכין אתכם למשרות הטכנולוגיות הנחשבות ביותר של העתיד. על ידי לימוד לתואר במדעי המחשב תוכלו לפתח את כישורי המחשוב כאשר אתם מתמקדים בתיכנות ובמתמטיקה, ללמוד מיומנויות בניהול פרויקטים, מיומנויות הצגה ועבודת צוות באופן שיהיה מוערך על ידי המעסיקים ולהתנסות וליצור תיק עבודות שתוכלו להציג בפני מעסיקים פוטנציאליים.

מה לומדים במהלך תואר במדעי המחשב?

בדרך כלל, בכל מקום שלא תבחרו ללמוד תואר במדעי המחשב, בין אם מדובר על מכללה או אוניברסיטה, בתחילה יהיה עליכם ללמוד את היסודות: איך מחשבים עובדים, איך לתכנת, ועוד על המתמטיקה שעומדת בבסיס מדעי המחשב. במהלך שנות התואר תוכלו להעמיק את כישורי התכנות שלכם כדי לבצע פרויקטי תוכנה ולחקור נושאים ותחומי מומחיות כמו תכנות גרפי ומדעי נתונים. פעמים רבות תוכלו להתנסות גם בפרויקטים גדולים יותר אשר יידרשו לשלב את הידע והכישורים שלכם ליצירת מערכת תוכנה גדולה ואפקטיבית.

בכל מקרה לפני הירשמותכם לתוכנית זו או אחרת, תוכלו להסתכל ולהתרשם מהקורסים השונים ולבחון את מידת התאמתכם ללימודים אלו. קחו בחשבון שתואר במדעי המחשב דורש למידה וידע רב במתמטיקה מתקדמת, על כל היבטיה, כולל חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי (חדו"ה), אלגוריתמים, הסתברויות ועוד. אם ניחנתם בראש ריאלי ורצון ליישם את הידע הריאלי הזה בכלים יישומיים ופרקטיים, יכול להיות שמצאתם את מקומכם.

מדעי המחשב הינו מקצוע העתיד

תואר ראשון במדעי המחשב יכול להוות פתח למקצועות העתיד, אם תדעו לבחור נכון את תחום התמחותכם. למשל מי שמתמחה היום בלמידת מכונה ובינה מלאכותית יוכל בעתיד לספק כלים חדשניים למערכות מחשב במטרה לחלץ מידע שימושי מתוך נתונים. טכניקות אלו נמצאות בשימוש נרחב בתעשיית הטכנולוגיה עבור מגוון יישומים. גם מי שייתמחה במדעי נתונים יוכל להינות מתחום שצומח היום באופן מהיר, במיוחד לאור העובדה שחברות וארגונים גדולים החלו לאסוף נתונים בקנה מידה רחב על מגזרים שונים.

תואר ראשון במדעי המחשב יכול להתמקד גם בפיתוח אפליקציות ויישומים לאינטרנט ואפליקציות מובייל ומכשירים ניידים כגון סמארטפונים וטאבלטים. לחילופין תוכלו להתמחות גם במחשוב הפיזי והאינטרנט של הדברים, אשר משמעותו הוא ללמוד כיצד לעצב מכשירים שמתחשבים בהגדרות של העולם האמיתי. תלמדו איך לחבר אותם, וירטואלית, זה לזה ולשאר העולם דרך האינטרנט.

תחום נוסף שקורץ לרבים מהסטודנטים הוא תחום פיתוח המשחקים. הבוגרים בתת התמחות זו יכולים להיות בחזית עולם המשחקים המשגשג, וליצור תוכנות המותאמות לפיתוח משחקים.

משחקי וידאו הם יישום קריטי בתחום מדעי המחשב, ותעשיית המשחקים מהווה חלק משמעותי מהכלכלה היצירתית. התמחויות נוספות הן מציאות מדומה, יצירת חווית משתמש ועוד.

איך מתקבלים ללימודי תואר במדעי המחשב?

כל אוניברסיטה או מכללה קובעת לעצמה את תוכנית הלימודים (ובלבד שתעמוד בדרישות המל"ג) ואת דרישות הסכם המינימליות לקבלה. בדרך כלל דרישות אלו ייקבעו על פי הדרישה הקיימת לתואר, כך שקחו בחשבון שדרישה זו לכלל המוסדות הינה גבוהה, והמוסדות מעלות בהדרגה את דרישותיהם.

לא תידרשו לידע במחשבים או תיכנות, מכיוון שמוסדות אלו מתכננות את התואר כך שתוכלו לקבל את כל הידע הנדרש במהלכו. עם זאת, כן תידרשו לסכם מסוים הן של הבגרות והן של הפסיכומטרי, למרות שבמוסדות מסוימים אולי ידרשו רק את אחד מהם.

עליכם לקחת בחשבון, כאמור, שיהיה עליכם לבטא את הידע המוקדם שלכם במקצועות הריאליים, קרי מתמטיקה ופיסיקה, ולהשתמש בהם במהלך הלימודים. כאשר אתם בוחרים מוסד לימודי, כדאי להסתכל על התמונה הרחבה יותר, ולא רק על העובדה האם אתם יכולים להתקבל או לא.

1
נגישות