דגים וירקות - שילוב מנצח

דגים וירקות – שילוב מנצח

ארוחת דגים היא ארוחה מזינה ובדרך כלל גם קלה להכנה. קבלו כמה מתכונים לדגים עם ירקות – מנות שקל להכין וטעים לאכול

(תוכן מקודם)

דגים הם בין המזונות הבריאים שיש, והאמת היא שגם בין הטעימים. כשמשלבים אותם עם ירקות, מדובר בארוחה מנצחת. הנה מגוון רעיונות למנות שמשלבות בן דגים לירקות, כך שתוכלו להפיק את המיטב מכל ארוחה.

מנה שכולה בריאות

סלמון בתנור נחשב לאחד הדגים הכי טעימים שמשתלבים ממש עם הכול. מנה נהדרת שאתם יכולים להכין היא מנה של נתחי סלמון בתנור, עם מרינדה מתקתקה של סויה, דבש, מעט חרדל, מלח ופלפל. למרוח בנדיבות על הדגים ולהכניס אל התנור לאפייה.

לאחר מכן התחילו בהכנת הסלט. בקערה גדולה הכניסו עלי רוקט, בצל סגול, עגבניות שרי והוסיפו רוטב ויניגרט. על המחבת זלפו מעט שמן זית וטגנו קלות עלים של בייבי תרד.

לאחר מכן, צרבו כמה שניות מכל צד פרוסות של זוקיני שעליהן זריתם מעט מלח. הוסיפו אותם אל הסלט וערבבו היטב. כעת הכינו את צלחת ההגשה שלכם. על הצלחת הניחו סלט ולידו נתח של הסלמון האפוי. שילוב הטעמים הנהדר במנה מבטיח לכם ארוחה טעימה במיוחד.

דג בקלה מטוגן

את המנה הבאה שלנו נכין משילוב של עלי חסה, עלי בייבי, עגבניות שרי, זיתים שחורים ובצל יבש, אל הסלט הזה נוסיף מעט עלי בזיליקום לקבלת טעם מרענן ועל הכול נזלף מעט שמן זית, מלח ופלפל גרוס.

את דג הבקלה נכין כדג מטוגן על מחבת לוהטת. התערובת שאותה תניחו על הדג לפני הטיגון תהיה מתבלינים של צ'ילי גרוס חריף, מלח גס ועלי תימין בשמן זית.

כיוון שכבר יש שמן בתערובת של הדג, תוכלו לטגן אותו כפי שהוא. ודאו שאינכם מטגנים יותר משתי דקות לכל צד.

הניחו את הסלט היפהפה שלכם בצלחת הגשה ושלבו את נתחי דג הבקלה המטוגנים לצד הסלט.

פשטידת ברוקולי וטונה

את הפשטידה הנהדרת הזו אתם תטרפו מיד. יש משהו בשילוב של ברוקולי ביחד עם נתחי טונה שפשוט עובד.

המצרכים לפשטידה פשוטים, וביניהם תמצאו קמח, ביצה, ברוקולי כמובן, קוטג', טונה, גבינה צהובה מגוררת, גביע אשל, מלח ופלפל. חלטו את תפרחות הברוקולי במים חמים, והניחו בצד.

בקערה גדולה הכניסו את כל המרכיבים עד שתתקבל בלילה אחידה, הוסיפו את התפרחות והופ לתנור. תוך זמן קצר מאוד, בבית שלכם יתפשט ניחוח נהדר שיזמין את כל בני המשפחה למטבח לשבת וליהנות מהפשטידה.

תוכלו כמובן להגיש לצד הפשטידה סלט עלים ירוקים ולשלב את השניים יחדיו.

סלט פפאיה – סום טאם

מי שהגיע לתאילנד והתנסה במטבח המקומי ודאי מכיר את סלט הסום טאם. המטבח התאילנדי מאופיין במנות קצרות ומהירות שניתן להקפיץ ואינן זקוקות לזמן בישול ממושך. האופן שבו המטבח הזה משלב טעמים מתוקים עם חריפים וחמוצים יחד באיזון מושלם, הוא זה שמבטיח את הצלחת המנה לצד הרטבים הטריים שמכינים אותם במקום מחומרי הגלם הטריים ביותר.

בסלט הזה יש פפאיה ירוקה חצי בשלה, פולי אדממה, עגבניות שרי, פלפל אדום חריף, בוטנים קלויים וכוסברה קצוצה. את הסלט הזה מגישים טרי טרי וטעים וטעים, לאחר שחותכים את הפפאיה דק ככל הניתן, חולטים את האדממה מוסיפים הכול יחד לקערה ומעל מזלפים רוטב אסייתי מלימון, ג'ינג'ר, סוכר דקלים, רוטב סויה ושום.

הטעמים שמתקבלים יחזירו אתכם ברגע אל תאילנד הרחוקה. לצד המנה הזו תוכלו להגיש דג דניס אפוי בתנור בשלמותו, משולב עם פרוסות לימון דקיקות ועשבי תיבול.

לסיכום, ניתן להכין שלל מנות המשלבות ירקות ודגים יחד ולהפיק את המיטב מכל העולמות.

1
נגישות