חבילה משולבת של סיבים אופטיים וחשמל? גם בזק תתחרה בחברת החשמל

חבילה משולבת של סיבים אופטיים וחשמל? גם בזק תתחרה בחברת החשמל

האם תעזבו את חברת החשמל לטובת החברה שבזק מקימה? אחרי סלקום, אלקטרה, אמישראגז ופזגז, התחרות מתחממת. כל הפרטים על המהפכה שעוברת מתחת לרדאר

בזק נכנסת לתחום החשמל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מה דעתכם לשלם לבזק על חשמל במקום לחברת חשמל? זה כמובן יהיה משתלם רק אם בזק תציע תעריף נמוך יותר או איזשהו ערך מוסף – למשל, חבילה שכוללת חשמל וסיבים אופטיים של בזק במחיר מוזל. כרגע זה נשמע אולי מעט מוזר, אבל בעוד מספר חודשים זה באמת יקרה – בזק תתחרה בחברת החשמל ומבטיחה להציע מחירים תחרותיים. בכך, בזק תצטרף לעוד חברות שכבר מציעות כיום אפשרות להתחבר באמצעותן לאספקת חשמל במקום באמצעות חברת החשמל. בין החברות האלה אפשר למצוא את סלקום, אלקטרה, אמישראגז, פזגז ועוד.

אספקת חשמל מחברת בזק? כך זה יעבוד

כפי שפרסמנו כאן באתר פואנטה, לאחרונה נכנסה לתוקף רפורמת החשמל, שבמסגרתה נפתחה לתחרות אספקת החשמל לצרכנים פרטיים ועסקיים. המשמעות היא שלקוחות יכולים לבחור אם לקבל את אספקת החשמל מחברת החשמל עצמה או מחברות אחרות. אותן חברות יכולות להציע תעריפים מוזלים.

השלב הבא ברפורמת החשמל יצא לדרך ממש בינואר 2024, ובמסגרתו כל ספקית חשמל יכולה לקנות את החשמל מיצרנית שהיא רוצה.


חברים, אתם בטלגרם? גם אנחנו – והכי נוח לעקוב אחרינו שם 🙂 לחצו להצטרפות


למעשה, נסללה הדרך להקמת חברות חשמל נוספות שיתחרו בחברת החשמל הוותיקה. חברה כזו תהיה החברה החדשה של בזק, אשר החלה לשתף פעולה עם יצרנית החשמל PowerGen (אשר בשליטת של קרן ג'נריישן). לPowerGen יש נכסי אנרגיה, בהם תחנות כוח בגז טבעי, מנועי גז, מתקנים סולאריים ויכולות אגירה.

השתיים יקימו חברת בת משותפת, בשיעורי אחזקה זהים. החברה תעסוק בשיווק, מכירה ואספקת חשמל לצרכנים ביתיים ועסקיים קטנים. היעד הוא הגעה ל-400 אלף לקוחות עד לסוף שנת 2030.

לדברי ארז בלשה, מנכ"ל ג'נריישן, שתי החברות ייצרו יחד חברת חשמל פרטית שתפעל בכלל המקטעים במשק החשמל (כלומר, גם הייצור וגם ההפצה והאספקה).

בבזק לא פרסמו את התעריפים הצפויים. כאמור, יש כבר חברות שהקדימו את בזק, כמו המתחרה הישירה שלה סלקום, אלקטרה פאוור, אמישרגז ועוד. כל החברות האלה מציעות כיום תעריפים יותר זולים מאלה של חברת חשמל, ומציעות הנחות בהתאם לדפוסי הצריכה (למשל, הנחה על צריכה בלילה).

מומלץ להציץ בכתבה שפרסמנו ולהתרשם מהשוואת מחירי חשמל עבור לקוחות ספקיות החשמל החדשות.


בואו נהיה חברים גם בפייסבוק 🙂 לחצו כאן >


איך מצטרפים לספקית חשמל שהיא לא חברת חשמל?

מבחינת הלקוח, התנאי להתחברות לספקית חשמל שהיא לא חברת החשמל הוא קיומו של מונה חשמל חכם. חברת חשמל מחליפה בהדרגה את כל המונים בארץ, אבל כיום יש הרבה לקוחות שעדיין אין להם מונה כזה.

במידה שהם מעוניינים להתחבר לספקית חשמל שהיא לא חברת החשמל – ועדיין אין להם מונה חשמל חכם – הם יכולים להזמין התקנת מונה מחברת החשמל בעלות של כ-250 ש"ח.

מרגע זה, אין צורך בפעולה נוספת (אין צורך בתקנה של תשתית או משהו כזה).

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
נגישות