ממילקה ועד אבקת כביסה אריאל: דיפלומט מעלה מחירים ומצפצפת על ברקת

ממילקה ועד אבקת כביסה אריאל: אלה המוצרים שדיפלומט מייקרת. מצפצפת על ברקת

הממשלה הבטיחה להוריד את יוקר המחיה? שר הכלכלה ברקת מאיים? דיפלומט מעלה מחירים. מנוזל כלים פיירי ועד מיונז של היינץ – הציצו ברשימה

דיפלומט מעלה מחירים של מגוון מוצרים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כבר במאי 2024 נשלם יותר על אבקת כביסה אריאל, אבקת כביסה טייד, שוקולד מילקה, צבע לשיער של וולה, סוללות, נוזל כלים FAIRY, טמפקס, רטבים של קיקומן, מיונז של היינץ, דגני בוקר של קלוגס, פרינגלס, תחליפי גבינה, OREO ועוד. מדובר בהתייקרות חדה של עד 15%. למה? ככה. לא באמת חשבתם שחברת דיפלומט תישאר מחוץ לחגיגת העלאות המחירים, נכון? אז הנה זה קורה.



 

חברת דיפלומט היא אחת היבואניות החזקות בישראל – והיא מעלה מחירים בטענה שאין לה ברירה, כי לכאורה התוצאות העסקיות שלה ייפגעו אם לא. אלא שבדוחותיה הכספיים לסיכום 2023 אפשר לראות שהרווח הנקי של החברה עלה ל- 80 מיליון שקל לעומת 76 מיליון שקל ב- 2022. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בגובה 40 מיליון שקל.

אין מה להיות מופתעים. אמנם הממשלה הזאת הבטיחה שתוריד את יוקר המחיה, אבל היבואנים והיצרנים המקומיים מצפצפים עליה. איך אפשר לקחת ברצינות את שר הכלכלה ניר ברקת, כאשר הוא מצייץ בטוויטר קריאה להחרים חברה כאילו הוא אחרון הבריונים ברשת? ברקת החליט לנקוט ב"שיימינג" ומפרסם רשימות שחורות, ובינתיים החברות צוחקות כל הדרך לבנק.

עליית המחירים של דיפלומט מתווספת להתייקרויות רבות ולעלייה חדה ביוקר המחיה גם בכל הנוגע לקניות בסופר וגם בכל הנוגע להוצאות שוטפות. לאחרונה עלה מחיר הדלק ומתקרב כבר ל-8 ש"ח לליטר. גם מחיר החשמל עלה. גם מס הקנייה על המכוניות החשמליות עלה. בנוסף, כל יצרניות המזון ומוצרי הצריכה העלו מחירים, כך למשל שטראוס העלתה מחירים ובמקביל חילקה מיליונים לבכיריה. אסם העלתה מחירים, גם חברת שסטוביץ' העלתה מחירים, וכמוה גם המונופול ויסוצקי.

מה שאנחנו יכולים לעשות זה פשוט לקנות פחות – בטח כאשר מדובר במוצרים לא בריאים ומזהמים את הסביבה, כמו חטיפי פרינגלס וכדומה. רק צמצום של הצריכה יעביר את המסר לאותן חברות. בנוסף, מומלץ תמיד לעשות השוואת מחירי סופר ולבדוק היטב שאתם לא קונים ברשתות היקרות.

עליית מחירים של מוצרי דיפלומט – לא חייבים לקנות

אבל, וזה אבל חשוב, יש מוצרים רבים ברשימת ההתייקרויות שאתם ממש לא חייבים לקנות – ואם תמשיכו לקנות אותם, יהיה זה מסר לדיפלומט שהיא יכולה להעלות מחירים. כך למשל חטיפי פרינגלס. תסכימו איתי שאתם יכולים להסתדר יפה מאוד גם בלעדיהם.

ואיך מסבירה דיפלומט את ההתייקרות? הנה לשון מכתבה לקמעונאים:

"מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל חלפו למעלה משישה חודשים חודשים שבהם הצלחנו, במאמצים ניכרים, לשכנע את ספקינו להימנע או לדחות עליית מחירים של מוצרינו, וכך הצלחנו לשמר את המחירים עד לאחר חג הפסח.

פואנטה בטלגרם

אחרי תקופה לא מבוטלת זו, לצערנו חלק מספקינו הבינלאומיים הודיעו על עדכון מחירים, ובהתאם לכך, אנו נאלצים להודיע על עדכון מחיר של חלק מהמוצרים אותם אנו מפיצים. מתוך מוצרי החברה, העלייה לקמעונאים תהיה באחוז משוקלל של:

  • טואלטיקה: 3.50% בממוצע – סוללות, צבעי שיער, אבקות כביסה, היגיינה נשית ונוזל כלים.
  • מזון: 4.00% בממוצע – מרגרינה, מיונז, קפה, רטבים, עוגיות, שוקולד, חטיפים, דגני בוקר ותחליפי גבינה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות