אל תפספסו:

זה סופו של כל בלון? הרעיון ההזוי לדרוש מהעצמאים להתקין דלקן ירד מהפרק

"חוק הדלקנים" המקומם, שהגתה רשות המסים, בוטל ביוזמת סגן השר אביר קארה והשר חמד עמאר. החוק נועד לכפות על כל עצמאי להתקין התקן תדלוק
חוק הדלקנים

 

פחות מחודש אחרי שרשות המסים הגתה את הרעיון המשפיל לדרוש מהעצמאים להתקין התקן תדלוק כתנאי להכרה בהוצאות הדלק שלהם, הרעיון המופרך הזה יורד מהפרק ביחס לרכב פרטי. מדובר בסעיף שאמור היה להיכנס כחוק במסגרת התקציב החדש, כאשר הכותרת של תזכיר החוק הייתה “מניעת הונאות בתחום הדלק” – מה שמעיד על היחס שמקבלים עצמאים מהמדינה ומרשות המסים באופן קבוע. תזכיר החוק המקומם הזה פורסם להערות הציבור כמעט בחשאי, באמצע חגי תשרי, ככל הנראה בניסיון למנוע תגובה נזעמת של ציבור העצמאים – אך ניסיון ההסתרה כשל. היום פורסמה הודעה לעיתונות, אשר לפיה התקנה להתקנת דלקן ברכבם של העצמאים תבוטל ולא תושת על רכבים פרטיים. זאת, במסגרת מהלך משותף של השר במשרד האוצר, חמד עמאר, וסגן השר במשרד ראש הממשלה, אביר קארה, אשר כזכור נכנס למפלגת “ימינה” כנציג תנועת “אני שולמן”.

פואנטה בטלגרם

עם זאת, חשוב לדעת כי הדרישה כן תושת על רכבים מעל 3.5 טון.

ביטול חוק הדלקנים – פרטים נוספים

נזכיר כי כבר בסמוך לפרסום תזכיר החוק, פרסם סגן השר קארה פוסט ובו התחייב לפעול בנושא, ואכן יש תוצאות.

אוהבים להישאר מעודכנים? הצטרפו לפייסבוק שלנו >> 

לדבריו, התקנת הדלקן ברכבם של העצמאים היא דוגמה קלאסית לרגולציה ובירוקרטיה שנבנתה בצורה לא נכונה. “התקנה שאמורה למנוע הונאה בתחום הדלק, הייתה מכבידה על כלל בעלי העסקים ולכן החלטנו לבטלה”, נכתב בהודעה שפורסמה היום. ” במקום להגביר את האכיפה, להגביר קנסות ולהעניש את מעלימי המס, קונסים את כל המשתמשים. אין סיבה להשית עוד ביורוקרטיה ולהכביד על העסקים שגם ככה קורסים תחת הנטל הבירוקרטי”.

חובת התקנת היטל תדלוק – על מה הזעם?

הרעיון לדרוש מהעצמאים להתקין דלקן, פזומט או התקן תדלוק אחר הוא רעיון מקומם לא רק משום שהוא נולד מתוך נקודת מוצא שלפיה כל העצמאים שקרנים, אלא גם בגלל הפרקטיקה.

ברגע שאדם מחויב לתדלק רק באמצעות דלקן, זכות הבחירה שלו נפגעת. הוא לא יכול לתדלק בתחנות דלק קטנות שלא עובדות עם חברות הדלקנים, הוא לא יכול לשלם במזומן והוא לא יכול להיות ספונטני ולתדלק ברגע האחרון בכל תחנה שנמצאת בדרך.

מן הסתם, מעבר לפגיעה בעצמאים, החלטה כזו הייתה פוגעת באופן מיידי גם בתחנות הדלק הקטנות, משום שרובן לא מציעות אפשרות של תדלוק בדלקן.

כעת יש לקוות שהרעיון הזה ירד מהפרק לחלוטין ולא רק באופן זמני.

 

 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל…

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 28 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

התקן תדלוק

רשות המסים נגד העצמאים: מי שלא יתקין “דלקן” לא יקבל החזר הוצאות על דלק

במסגרת תפיסת העולם של רשות המסים, שלפיה כל העצמאים שקרנים, היא מבקשת לחייב אותם להתקין בתשלום התקן תדלוק כדי לקבל

רוצים רכב חסכוני? היכנסו לדירוג וגלו כמה באמת תוציאו על הרכב שאתם קונים

איזה רכב חסכוני יותר? מה עדיף, טויוטה, יונדאי או סוזוקי? היכנסו לדירוג החדש שמגלה כמה באמת תוציאו על הרכב שאתם
מענק סיוע לעצמאים

החזר המענקים יצומצם? ועדת הכלכלה שולחת את רשות המסים לחשב מסלול מחדש

עדכון חשוב לעצמאים שקיבלו דרישה להחזר מענקים: ועדת הכלכלה דורשת מרשות המסים לעצור מהלכים אגרסיביים. רשות המסים טוענת שלא נדרש
AIWAYS

לא רק טסלה. הצצנו ברכב החשמלי Aiways שיימכר בארץ במחיר מפתיע

החיים ללא תלות בתחנות דלק נראים יותר ויותר קרובים. מותג הרכב החשמלי Aiways יחל להימכר בקרוב. הדגם הראשון הוא SUV
חוויית נהיגה בטסלה

כל השיקולים לפני שקונים טסלה: מחיר, שירות, ביצועים, וכמובן חוויה

יש כמה שיקולים לפני שמחליטים אם לקנות טסלה - מחיר, חוויה, תדמית, ביצועים וכמובן מעבר לרכב חסכוני ולא מזהם. אז
פיאט 500 חשמלית

פיאט 500 החשמלית מושקת בישראל במחיר מפתיע לרכב חשמלי

פיאט 500 חשמלית מגיעה ב-5 גרסאות - בסיסית עד פרימיום, ומציעה מערכות בטיחות מתקדמות ועיצוב מרשים. כמה היא עולה ומה

יונדאי איוניק 5 החשמלית: החל מ-190,000 ש”ח ועד 481 ק”מ בטעינה אחת

יונדאי איוניק 5 מבטיחה עיצוב עתידני וטווח נסיעה גדול. מחירה לא נמוך, כך שמי שרוצה לשלם פחות יכול לשקול את
נגישות