חוק הדלקנים ירד מהפרק: עצמאים לא יידרשו להתקין התקן תדלוק

זה סופו של כל בלון? הרעיון ההזוי לדרוש מהעצמאים להתקין דלקן ירד מהפרק

"חוק הדלקנים" המקומם, שהגתה רשות המסים, בוטל ביוזמת סגן השר אביר קארה והשר חמד עמאר. החוק נועד לכפות על כל עצמאי להתקין התקן תדלוק

חוק הדלקנים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

פחות מחודש אחרי שרשות המסים הגתה את הרעיון המשפיל לדרוש מהעצמאים להתקין התקן תדלוק כתנאי להכרה בהוצאות הדלק שלהם, הרעיון המופרך הזה יורד מהפרק ביחס לרכב פרטי. מדובר בסעיף שאמור היה להיכנס כחוק במסגרת התקציב החדש, כאשר הכותרת של תזכיר החוק הייתה "מניעת הונאות בתחום הדלק" – מה שמעיד על היחס שמקבלים עצמאים מהמדינה ומרשות המסים באופן קבוע. תזכיר החוק המקומם הזה פורסם להערות הציבור כמעט בחשאי, באמצע חגי תשרי, ככל הנראה בניסיון למנוע תגובה נזעמת של ציבור העצמאים – אך ניסיון ההסתרה כשל. היום פורסמה הודעה לעיתונות, אשר לפיה התקנה להתקנת דלקן ברכבם של העצמאים תבוטל ולא תושת על רכבים פרטיים. זאת, במסגרת מהלך משותף של השר במשרד האוצר, חמד עמאר, וסגן השר במשרד ראש הממשלה, אביר קארה, אשר כזכור נכנס למפלגת "ימינה" כנציג תנועת "אני שולמן".

פואנטה בטלגרם

עם זאת, חשוב לדעת כי הדרישה כן תושת על רכבים מעל 3.5 טון.

ביטול חוק הדלקנים – פרטים נוספים

נזכיר כי כבר בסמוך לפרסום תזכיר החוק, פרסם סגן השר קארה פוסט ובו התחייב לפעול בנושא, ואכן יש תוצאות.

אוהבים להישאר מעודכנים? הצטרפו לפייסבוק שלנו >> 

לדבריו, התקנת הדלקן ברכבם של העצמאים היא דוגמה קלאסית לרגולציה ובירוקרטיה שנבנתה בצורה לא נכונה. "התקנה שאמורה למנוע הונאה בתחום הדלק, הייתה מכבידה על כלל בעלי העסקים ולכן החלטנו לבטלה", נכתב בהודעה שפורסמה היום. " במקום להגביר את האכיפה, להגביר קנסות ולהעניש את מעלימי המס, קונסים את כל המשתמשים. אין סיבה להשית עוד ביורוקרטיה ולהכביד על העסקים שגם ככה קורסים תחת הנטל הבירוקרטי".

חובת התקנת היטל תדלוק – על מה הזעם?

הרעיון לדרוש מהעצמאים להתקין דלקן, פזומט או התקן תדלוק אחר הוא רעיון מקומם לא רק משום שהוא נולד מתוך נקודת מוצא שלפיה כל העצמאים שקרנים, אלא גם בגלל הפרקטיקה.

ברגע שאדם מחויב לתדלק רק באמצעות דלקן, זכות הבחירה שלו נפגעת. הוא לא יכול לתדלק בתחנות דלק קטנות שלא עובדות עם חברות הדלקנים, הוא לא יכול לשלם במזומן והוא לא יכול להיות ספונטני ולתדלק ברגע האחרון בכל תחנה שנמצאת בדרך.

מן הסתם, מעבר לפגיעה בעצמאים, החלטה כזו הייתה פוגעת באופן מיידי גם בתחנות הדלק הקטנות, משום שרובן לא מציעות אפשרות של תדלוק בדלקן.

כעת יש לקוות שהרעיון הזה ירד מהפרק לחלוטין ולא רק באופן זמני.

 

 

תגובות: 0

נגישות