אל תפלו בפח. בדיקת ראייה חינם בקרולינה למקה היא לא חינם

לקוחה שנסעה במיוחד כדי לעשות בדיקת ראייה חינם בקרולינה למקה לאחר שנחשפה לפרסומת, גילתה שזה לא בדיוק כך. כעת היא מגישה תביעה ייצוגית
בדיקת ראייה חינם קרולינה למקה

כשמבטיחים לנו מוצר או שירות חינם, אנחנו מתלהבים אבל מחפשים את הקאטץ’. מפשפשים ובודקים אם יש אותיות קטנות. ואיזה כיף לגלות כשאין כאלה. מן הסתם, זה גם מה שהרגישה מ’ מקיבוץ גבעת חיים, כשראתה את הפרסום לבדיקת ראייה חינם בקרולינה למקה. את הפרסומים לבדיקת ראייה חינם בקרולינה למקה קשה לפספס – הם מופיעים על שלטי חוצות וגם בדיגיטל, כך שברור שההזמנה האטרקטיבית מזרימה לקוחות רבים שמבקשים להיבדק בסניפי הרשת. כך גם עשתה מ’, שנסעה במיוחד לאחד הסניפים כדי לנצל את המבצע המפתה.

אלא שמסתבר שבדיקת ראייה חינם בקרולינה למקה מותנית ברכישת משקפיים, ואת הפרט הזה מ’ לא יכלה לדעת מהפרסומות.הדבר גם לא נאמר לה בתחילת הבדיקה. לאחר שהסתיימה הבדיקה והדבר התברר לה, היא חשה מרומה והגישה תביעה ייצוגית נגד קרולינה למקה בגין הטעיית צרכנים.

קרולינה למקה: בדיקת ראייה חינם? תלוי

התובעת הייצוגית, המיוצגת ע”י עו”ד גיא אלון (ת.צ 27424-08-22), היא כאמור לקוחה מאוכזבת שהגיעה במיוחד לאחד מסניפי קרולינה למקה עבור בדיקת ראייה חינם. בתביעה הייצוגית נגד קרולינה למקה היא כותבת כך: “במסגרת ההטעיה שמבצעת החברה, מצהירה היא במגוון פרסומיה כי תעניק לכלל הציבור המעוניין בדיקת ראייה בחינם שתבוצע על ידי אופטומטריסט מקצועי”.

פואנטה בטלגרם

עוד מוסיפה התובעת כי “בשום מקום, אינה טורחת היא לציין כי קבלת תוצאת הבדיקה מותנית ברכישת משקפיים בסניפיה, כל זאת בניגוד לחוק הגנת הצרכן. צרכן המגיע לבצע בדיקת ראייה בחינם, מתוך אמונה כי בסופה יקבל הוא את  תוצאותיה, נאלץ לבצע את רכישתו אך ורק בסניפי המשיבה על מנת לקבל את ממצאי הבדיקה. בשום מקום, לא באתר האינטרנט, לא בפרסומת הטלוויזיונית ולא במודעות פרסום, לא טורחת החברה לציין תנאי זה, המשנה מהותית את המצג אשר נוצר לצרכן הנחשף לפרסומיה אלו”.

ייצוגית נגד קרולינה למקה: לא מוזכר אפילו באותיות הקטנות

בכתב התביעה הייצוגית נגד קרולינה למקה מדווחת התובעת כי נסעה במיוחד מביתה אל הסניף שמצא בקריון בקריית ביאליק, משום שלא בכל סניפי החברה אפשר לעשות את הבדיקה. לאחר סיום הבדיקה, כאשר ביקשה את המרשם, אמרה לה המוכרת כי הפרטים נשמרים במערכת החברה – אלא אם כן הלקוחה תרכוש משקפיים. הלקוחה כעסה ואמרה שהפרט הזה לא מוזכר בשום מקום, והמוכרת השיבה “יש בפרסומת אותיות קטנות”. אולם, כאשר הן צפו בסרטון הפרסומת, הסתבר שהפרט הזה לא מוזכר בשום מקום, גם לא באותיות קטנות.

התובעת, שיש ברשותה משקפיים, לא הייתה מוכנה לרכוש משקפיים בחנות מבלי שיש בידה את ממצאי הבדיקה – משום שרצתה להשוות את מצבה הנוכחי למצב הראייה הקודם ולמספר המשקפיים שיש ברשותה.

לאחר מכן היא נסעה במיוחד למספר סניפים של קרולינה למקה, ובכולם קיבלה תשובה דומה.

יש להדגיש שהטענה המרכזית שלה היא שמדובר בהטעיה, משום שהרשת לא מציינת בשום מקום, גם לא באותיות זעירות, את העובדה שלקוח יוכל לקבל את תוצאותיה של בדיקת ראייה חינם רק אם ירכוש את המשקפיים אצלה. ההתניה כשלעצמה היא התניה שיכולה להיות לגיטימית – אך הלקוח צריך לדעת מזה מראש, וזו הטענה בתביעה.

הלקוחה תובעת מהרשת פיצוי אישי של 400 ש”ח בגין הזמן והנסיעות, כאשר סכום התביעה הייצוגית הכולל המוערך הוא 2.5 מיליון ש”ח.

נזכיר כי רשת קרולינה למקה (Carolina Lemke) היא חברה בת של קסטרו – אשר מחזיקה גם ברשתות האופנה הודיס ואורבניקה. את חברת קרולינה למקה הקים בשנת 2010 מייסד הודיס, יוסי גביזון. הדוגמנית בר רפאלי היא שותפה בחברה ורכשה 5% ממניותיה.

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל…

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 28 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פופקורן בקולנוע - סינמה סיטי באר שבע

בזכות ייצוגית: פופקורן ב-10 ש”ח בסינמה סיטי

מחיר מופרז

במקום להתלונן, תתבעו. העליון נתן אור ירוק לייצוגית בגין מחיר מופרז

האם המלחמה ביוקר המחיה תעבור דרך בית המשפט? סוף סוף בית המשפט קבע: אפשר לתבוע ייצוגית מונופול שגובה מחיר מופרז
תביעה נגד פנגו

אולי מגיע לכם פיצוי מפנגו? זה מה שיקבלו לקוחות שחויבו על שירות שלא הוזמן

שוב מסתבר ששווה לעקוץ צרכנים, מפני שהעונש (אם בכלל ניתן) פחות כואב מהרווח... כך הסתיימה תביעה נגד פנגו, שצירפה לקוחות
ויטמינצ'יק

הטריק של אסם: הסירה את המדבקה האדומה מוויטמינצ’יק בלי להפחית סוכר

המתכון לא השתנה ורמת הסוכר נותרה זהה, אז איך נפטרה אסם מהמדבקה האדומה על ויטמינצ'יק? בקשה לייצוגית על סך 2.5

השיטה הפשוטה לחסוך בקניית גבינות: החל מעמק עד גבינת שמנת

גבינה צהובה או גבינת שמנת, תנובה או טרה - לא משנה איזו גבינה אתם קונים, אתם יכולים לשלם פחות. וזה
בוקינג.קום ללא מע"מ

בוקינג.קום תיאלץ להציג מחירים כולל מע”מ בישראל? שימו לב לזה

צרכנים ישראלים לא פעם חשים מרומים, כי המחיר באתר בוקינג.קום מוצג ללא מע"מ ולכן נראה יותר זול מאחרים. ייצוגית נגד
ייצוגית נגד רשות המסים - פגעה בזכויות קשישים

רשות המסים עשקה קשישים ועכשיו תיאלץ להחזיר להם 100 מיליון ש”ח בזכות ייצוגית

כמה לא מפתיע. רשות המסים המציאה אישור שלא היה דרוש לפי חוק, ומנעה מגמלאים לקבל פטור ממס. בזכות ייצוגית נגד
נגישות