בזכות ייצוגית: פופקורן ב-10 ש"ח בסינמה סיטי

בזכות ייצוגית: פופקורן ב-10 ש"ח בסינמה סיטי

פופקורן בקולנוע - סינמה סיטי באר שבע
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מי שיילך לסרט בסינמה סיטי בארבע השנים הקרובות, יוכל לרכוש פופקורן בקולנוע ב-10 ש"ח בלבד. מדובר בכוס פופקורן בגודל מיוחד שבין הכוס הקטנה לכוס הבינונית. בנוסף, החל מחודש ספטמבר, יימכרו כלל גדלי גביעי הפופקורן במזנון בהנחה בגובה 35% למשך 3 שעות, יום אחד בשבוע, למשך שנה וחצי (פרטים יפורסמו בהמשך באתר החברה). הסיבה היא לא פרץ של נדיבות, אלא הסדר פשרה בייצוגית נגד סינמה סיטי. התביעה הייצוגית הוגשה גם נגד רשתות בתי קולנוע אחרות, אך הן עדיין לא הגיעו להסדר.

התוצאה תהיה שבילוי בבתי הקולנוע של סינמה סיטי יהיה משתלם מאשר ברשתות האחרות. נזכיר כי כיום פופקורן רגיל עולה 23 ש"ח, פופקורן בינוני עולה 27 ש"ח ופופקורן גדול עולה 29 ש"ח. כפי שפרסמנו כאן בפואנטה, כרטיס לסרט בסינמה התייקר לאחרונה (כמו בבתי קולנוע אחרים), כך שיש בהנחה על הפופקורן נחמה קטנה. מומלץ כמובן לחפש כרטיס לסרט 1+1 כדי להקל עוד יותר על ההוצאה, ויש מגוון דרכים לעשות זאת (פרטים בכתבה 1+1 לסינמה סיטי).

פופקורן בקולנוע: מקור הכנסה מטורף

לכאורה, פופקורן לא נשמע כמו סיבה לתביעה, אבל כאשר קוראים את הנוסח מתבהרת התמונה. טענתה של התובעת, אשר הגישה את התביעה באמצעות עו"ד שמוליק קסוטו ועו"ד ניר פרידמן (40105-07-18), היא שרשתות בתי הקולנוע דורשות מקניונים לאסור על חנויות אחרות למכור פופקורן טרי. כתוצאה מכך הן הופכות למונופול במכירת פופקורן ומנצלות לרעה את מעמדן כדי לגבות מחיר מופרז מהקהל השבוי שמגיע לראות סרט.

התביעה הוגשה בין היתר נגד גלובוס מקס, תאטראות ישראל ועוד רשתות בתי קולנוע.

פואנטה בטלגרם

סינמה סיטי מצדה טענה שמחיר הפופקורן הוא מחיר סביר והוא מגלם את כל חוויית הצפייה בסרט בקולנוע. לטענתה, למעשה ללא הקולנוע, מלכתחילה לא הייתה זכות קיום למכירת פופקורן טרי – כך שאין כאן מונופול.

כך או כך, כאמור, מבין כל רשתות בתי הקולנוע, סינמה סיטי היא היחידה בשלב זה שהגיעה לפשרה בעקבות תהליך גישור.

בעקבות ההסדר, סינמה סיטי תבטל את כלל הסכמי הבלעדיות שבמסגרתם היא לא מאפשרת לקניונים לאפשר לבתי עסק למכור פופקורן חם וטרי. המשמעות היא שכאשר אדם יילך לראות סרט, הוא יוכל לקנות פופקורן גם בחנות אחרת ולהיכנס לקולנוע עם הפופקורן שקנה. סינמה סיטי תעדכן את בתי העסק הפועלים במתחמים שהסכמי הבלעדיות בוטלו, ולא תחתום על הסכמים כאלה בעתיד.

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות