שילמו על טיסה באל על ומצאו את עצמם על לואו קוסט קפריסאי. ייצוגית

שילמו על טיסה באל על ומצאו את עצמם על לואו קוסט קפריסאי. ייצוגית

לקוחות ששילמו על טיסת אל על לפראג, מצאו עצמם במטוס ישן של חברת TUS, עם צוות חסר סבלנות ובידוק לוקה בחסר. עכשיו הם תובעים תביעה ייצוגית

טיסה באל על לפראג
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אל על אוהבת לסחוט את לימון הפטריוטיות הישראלית עד הסוף, והסיסמה "הכי בבית בעולם" מזוהה איתה מאוד. בקרב הישראלים יש הרבה כאלה ששומרים אמונים לחברת התעופה הישראלית ומעדיפים לשלם על טיסה באל על, גם אם היא יקרה יותר. הסיבות מגוונות, החל מתחושת הביטחון האישי, דרך מערכת הבידור בטיסה שכוללת תכנים בעברית, ועד השירות מאנשי הצוות דוברי העברית. בנוסף, כידוע, אל על היא חברת טיסות סדירות ולא טיסות לואו קוסט, כך שתנאי הטיסה המובטחים אמורים להיות נוחים ומפנקים יותר מאשר בטיסות לואו קוסט. אלא שלעיתים אל על אינה מפעילה את הטיסה בעצמה, אלא עובדת בשיטה של "חכירה רטובה" – כפי שקרה לנוסע שהזמין טיסה לפראג. כעת הוא מגיש תביעה ייצוגית נגד אל על ודורש פיצוי עבורו ועבור כלל הנפגעים (ת"צ 20272-06-23).

במקום טיסה באל על, הטיסה התבצעה עם חברת TUS

התובע הוא עורך דין במקצועו, אשר היה אמור לטוס בטיסת אל על יחד עם אשתו. הוא מעיד על עצמו כי הוא ובני משפחתו מקפידים לטוס אך ורק עם חברת אל על, וזאת משום שהם חשים בטוחים יותר בטיסה באל על. הם מעדיפים את חוויית הטיסה מכל הסיבות שנמנו לעיל, והם מוכנים לשלם יותר על טיסה כזו.

>> אתם בטלגרם? גם אנחנו 🙂 והכי נוח לעקוב אחרינו שם. לחצו להצטרפות >

יצוין כי כבר הוגשה תביעה ייצוגית נגד אל על בדיוק בנושא הזה בשנת 2016 (53145-01-16), ובשנת 2019 הושגה פשרה. הפשרה שיחקה בעיקר לטובת אל על, משום שהיא כללה מתן הטבות למי שיצטרף למועדון הנוסע המתמיד שלה ולמי שכבר חבר במעדון הנוסע המתמיד שלה. בנוסף, אל על נדרשה לאפשר ללקוחות שמזמינים אצלה טיסה שבפועל לא תבוצע ע"י אל על, לשנות את הטיסה ללא דמי שינוי, ובנוסף, אל על אמורה להודיע על ביצוע הטיסה ע"י חברה אחרת באתר שלה. אלא שבפועל, אל על לא שינתה את התנהלותה וגם עתה, כפי שניתן לראות, יש נוסעים שנפגעים ומתאכזבים כשהם מגלים שהם טסים בחברת תעופה אחרת למרות שהתכוונו לטוס בטיסת אל על.

כאמור, מדובר בתובע שהזמין בינואר 2023 כרטיסי טיסה לפראג בחופשת הפסח עבורו ועבור בני משפחתו. בכתב התביעה הוא מדגיש כי הוא בחר לטוס באל על למרות שמחירי הטיסה היו יקרים יותר מאשר טיסות לפראג בצ'רטר או בלואו קוסט. בנוסף, התובע ואשתו הם חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על. הם שילמו על הטיסה למעלה מ-7000 ש"ח. הטיסה סומנה באותיות LY שמסמלות את אל על. לאחר ההזמנה הוא קיבל במייל חוזר אישור הזמנה ושם היה כתוב שהטיסה מופעלת על ידי אל על.

לאחר ההזמנה ועד מועד הטיסה, התובע קיבל מאל על מספר פעמים מיילים על שינויים כאלה ואחרים במועד הטיסה, אך בשום מייל לא הוזכר שינוי לגבי מפעילת הטיסה. לכן, הוא נדהם לגלות עם הגיעו לשדה התעופה כי במקום טיסה באל על, הוא אמור לעלות על טיסה בחברת TUS הקפריסאית.

בתביעה הוא מציין כי הבידוק לטיסה היה חובבני והוא לא קיבל את תחושת הביטחון שהוא ציפה לה מאל על. בנוסף, תנאי הטיסה היו ירודים, המטוס היה ישן, לא היה הבדל בין המושבים, כולם היו צפופים, ואף אחד מחברי הצוות למעט דיילת אחת לא דיבר עברית. "השירות היה מתחת לכל ביקורת, הדיילים היו חסרי סבלנות ולא היו מסכים מול המושבים", הוא מציין בכתב התביעה. התובע שב ומציין את הצפיפות הגדולה ואת חוסר הסבלנות של הדיילים, בפרט כלפי משפחות עם תינוקות. לדבריו, היה עיכוב של 45 דקות בהמראה – ובעת ההמתנה המיזוג לא עבד ושרר חום אדיר במטוס. הנוסעים ביקשו מים ולא קיבלו.

>> אל תישארו בחוץ 🙂 הצטרפו לקבוצת הוואטס אפ השקטה שלנו וקבלו גם עדכונים וגם צ'ופרים. לחצו להצטרפות >

עוד הוא מציין כי המטוס היה ישן, במהלך הטיסה היו רעידות והוא חש חוסר ביטחון מעצם העובדה שמי שמטיס את המטוס הם טייסים קפריסאים ולא טייסים ישראלים. לדבריו, הוא הרגיש שהונו אותו, וכך גם הנוסעים האחרים. "אילו רציתי לטוס עם חברת תעופה זרה, הייתי מזמין טיסה עם חברה זרה", הוא מציין. לדבריו, מבחן התוצאה, הוא ומשפחתו קיבלו טיסה בחברת לואו קוסט זרה.

בתביעה מצוין כי הטיסה חזרה מפראג הייתה דומה ואף גרועה מהטיסה הלוך. הנוסעים לא עודכנו כי היא מתעכבת בשעתיים, הבידוק היה חובבני והתקיים רק אחרי הדיוטי פרי, תחושת הביטחון הייתה אפסית והצפיפות במטוס הייתה גדולה.

לדברי התובע, לאחר שובו ארצה הצטרף בפייסבוק לקבוצה ששמה "אל על – הכי גרוע בעולם", ושם נחשף לעוד סיפורים רבים דומים.

לצורך הערכת הנזק הכספי שנגרם לו, בדק התובע כמה היה משלם לחברת TUS אילו היה מזמין דרכה את הטיסה מלכתחילה. לדבריו, בעוד שטיסה באל על עלתה יותר מ-7000 לו ולבני משפחתו, אילו היה טס עם TUS היה משלם כ-3250 ש"ח פחות.

כעת הוא תובע מאל על פיצוי על הטיסה בסך 4248 ש"ח, ופיצוי לכל קבוצת הנפגעים בסכום של יותר מ-2.5 מיליון ש"ח. התביעה הוגשה למחוזי מרכז באמצעות עו"ד אליעזר שוורץ.

>> תהיו חברים, עקבו אחרינו באינסטגרם. לחצו כאן >

תגובת אל על

מאל על נמסר: "התביעה טרם הומצאה לאל על. לאחר שהתביעה תתקבל, החברה תלמד אותה ותמסור את תגובתה לבית המשפט".

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות