סקירה של מטהר האוויר החדשני BetterAir Biology עם הפטנט הישראלי

מטהר האוויר BetterAir Biology מבטיח שתנשמו אוויר נקי ובריא ע"י פטנט ישראלי

אם אתם אנשים אלרגיים או סתם רוצים לנשום אוויר נקי ובריא, החברה הישראלית BetterAir החלה למכור את מטהר האוויר BetterAir Biology. האם הוא יעיל?

betterair
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בשנים האחרונות, ובמיוחד מאז שפרצה הקורונה לחיינו, מתפתח השוק של מטהרי האוויר. מטהרי אוויר פועלים בדרך כלל בשיטה של שאיבת האוויר, סינונו ופליטתו חזרה אל החדר. כעת מתחיל להיות משווק בארץ מטהר אוויר Biologic של Betterair, הפועל בשיטה אחרת ומוגן ב-11 פטנטים. המכשיר הזה מגיע עם תרחיף המכיל חיידקים פרובויטיים, אשר פותח בחברה. המכשיר מרסס לחדר את התרחיף, וכך מבטיח לא רק לנקות את האוויר אלא גם לשפר אותו. החברה מכנה את הנוזל שפיתחה "פרוביוטיקה סביבתית" (®ENVIRO-BIOTICS). ריסוס התרחיף לחדר אמור לאפשר לנו לנשום בתוך חלל סגור את האוויר המאוזן שקיים בסביבה פתוחה. ההבטחה של החברה היא שמטהר betterair מפחית באופן כמעט מוחלט אלרגנים, נגיפים, עובשים ועוד. עוד היא מבטיחה שלא רק האוויר בחדר נקי ובריא יותר, אלא שגם נוצרת שכבת הגנה של חיידקים פרוביטיים על המשטחים השונים בחדר, אשר בדרך כלל מאוד מזוהמים מבלי שאנחנו יודעים. הבעיה היא שאלה הן הבטחות שקשה מאוד למדוד.

היצרנית, בטר-אייר, היא חברה ישראלית שבשנתיים האחרונות שיווקה את Biologic של Betterair רק בחו"ל. כעת מתחילה החברה למכור אותו גם בארץ. קהל היעד הוא גם עסקים וגם צרכנים פרטיים, במיוחד כאלה שסובלים מאלרגיות. בשלב ראשון אפשר למצוא אותו באתר החברה וברשת סופר-פארם, והמחיר לא זול – במיוחד משום שכדי להשתמש במכשיר יש לרכוש בכל 3 חודשים מחסנית חדשה של תרחיף, אשר עולה כ-100 ש"ח. ללא התרחיף המכשיר אינו יעיל, משום שהפעולה שהוא מבצע אינה סינון של אוויר נכנס, אלא התזה של חיידקים פרוביוטיים אל חלל החדר.

ערכת ביולוג'יק - מטהר אוויר ומטהר משטחים על בסיס פרוביוטיקה
מטהר אוויר betterair bioilogy: הערכה הראשונה מגיעה עם תרחיף וכבל טעינה

פואנטה בטלגרם

כאמור, הבעיה היא שהמשתמש לא באמת יכול לבדוק אם הוא אכן נושם אוויר בריא יותר ונוגע במשטח לא מזוהם. מן הסתם אותם חיידקים מיקרוסקופיים, אלרגניים וזיהומים אינם גלויים לעין האנושית וגם לא החיידקים הפרוביוטיים שנפלטים מהמכשיר. הדרך היחידה לבדוק אם המכשיר יעיל היא למעשה למדוד את ההשפעה על בני הבית, וגם כאן יש כמובן בעיה במדידה, משום שאלרגיות יכולות לפרוץ מסיבות שונות ובאותה מידה לחלוף מסיבות שונות.

לכן, הדבר היחיד שנותר למשתמש הוא לסמוך על הבטחת היצרנית ולקוות שאכן שימוש במכשיר יפחית את האלרגיות ויצמצם את הנגיפים והאלרגניים בחלל שבו הוא נמצא.

כיצד פועל מטהר אוויר betterair?

הרעיון המרכזי שעומד מאחורי מטהר אוויר betterair הוא שימוש בחיידקים הבריאים שנמצאים מחוץ לבית (פרוביוטיקה), כדי להשמיד את האלרגנים שנמצאים בתוך הבית. בחברה מסבירים כי המערכת למעשה מייצרת חללים מטוהרים באלרגנים ובמקביל החדר מתמלא בחיידקי פרוביוטיקה בריאים, מה שמוביל לחיזוק המערכת החיסונית.

הרציונל שעומד מאחורי השיטה הוא שהאוויר בחוץ הרבה יותר נקי מהאוויר בחללים סגורים. בחברה אומרים כי הזיהום שנמצא על גבי משטחים וחפצים עוד גבוה פי חמישה מאשר הזיהום באוויר בחוץ. בחברה אף אומרים כי בבתים שבהם הותקנה המערכת יש פחות הידבקות בקורונה. עם זאת, אין נתונים מספריים כך שקשה לבחון זאת.

נוחות שימוש במטהר אווויר Betterair Biology

מבחינת המשתמש, המוצר נוח לשימוש. הוא קומפקטי, נייד וקל להרכבה ולפירוק. אפשר למקם אותו בכל מקום בחדר ולהעביר אותו בקלות מחדר לחדר.

האריזה כוללת את התרחיף ואת המכשיר עצמו, ויש לנער את מחסנית התרחיף ולהבריג אותה במקום המיועד לה בתוך המכשיר. המחסנית מכילה 75 מ"ל של ®Enviro-Biotics, מכסה שטח של עד 50 מ"ר ומחזיקה מעמד כ-90 ימי פעולה רציפים.

המכשיר פועל באמצעות סוללה ויש לטעון אותו (כבל טעינה מסופק באריזה).

נורת לד צבעונית מספקת חיווי גם למצב הטעינה וגם לכמות הנוזל שנשארה, כך שהמשתמש יודע מתי התרחיף אוזל ויש לקנות חדש.

אפשר גם להוריד אפליקציה ייעודית של Betterair עבור מטהר אוויר Biology ולצמד באמצעות בין בלוטות' בין הטלפון של המשתמש לבין המכשיר הנמצא אצלו, וכך לקבל מידע על מצב המכשיר.

המכשיר מפזר את התרסיס בכל 60 שניות, אך מי שנמצא בחדר לא חש שום שינוי – מדובר בריסוס מאוד עדין שלא מפריע או מרעיש.

כאמור, ללא התרחיף המכשיר לא יעיל, מה שאומר שהמשתמש תלוי לחלוטין בחברה. בכל מספר שבועות יש לרכוש תרחיף חדש. זאת, בדומה למטהרי אוויר אחרים שבהם יש להצטייד בפילטר חדש. מאחר שמדובר במוצר מאוד חדש ומקורי, אין אפשרות לקנות תרחיף תואם או מקביל למוצר המקורי, כך שיש לצרכן תלות מוחלטת ביצרנית Betterair ובמחירים של מוצריה.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

betterair, אשר משרדיה ממוקמים בבית יהושע, פועלת כבר שנתיים ברחבי העולם תחת ניצוחו של המנכ"ל מייקל הופמן. מדובר כאמור בשנתיים שבהן הקורונה השתוללה. לכן, אין פלא שבזמן קצר הצליחה החברה למכור את מוצריה במיליוני דולרים וכן לחדור למקומות אסטרטגיים דוגמת אולם הכדורסל ברקליס סנטר של הברוקלין נטס מה-NBA, כפרי נופש במזרח הרחוק, רשתות בתי מלון ודיור מוגן ברחבי העולם.

כעת, כאמור, מתחילה החברה בחדירה לשוק הישראלי ותחל למכור את מוצריה באתר החברה ובסניפי סופר-פארם. הבחירה בסופר-פארם כמשווקת בלעדית היא בעייתית, משום שזו רשת יקרה. כך למשל, כאשר מברשת שיניים Oarl B Oi9 הושקה בבלעדיות בסופר-פארם לפני כשנה, המחיר ששילמו הצרכנים הישראלים היה הרבה יותר גבוה מהמחיר ששילמו צרכנים באירופה. לכן, יש לקוות שב-Betterair יפתחו את השוק לכל החנויות במהרה.

מחיר Betterair Biology

מחיר: 695 ש"ח.

מחיר מחסנית תרחיף ®Enviro-Biotics: כ-100 ש"ח.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות