איזה קרם הגנה מהשמש הכי יעיל והכי זול? פואנטה עם טיפ חסכוני

איזה קרם הגנה מהשמש הכי יעיל והכי זול? פואנטה עם טיפ חסכוני

קרם הגנה מהשמש הוא פריט חיוני אבל יקר. איך תצאו בזול בלי להישרף? ומה ההבדל בין תכשיר לתינוקות לתכשיר מבוגרים? טיפים מפתיעים מרופאת עור

תכשיר הגנה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




איזה קרם הגנה מהשמש הכי זול? הכי יעיל? הכי משתלם? האם יש תשובה חד משמעית? המגוון עצום, טווח הרכיבים רחב, ההבטחות רבות והצרכנים מבולבלים. ד"ר פישר, לייף, סקינגארד… תחליב, תרסיס… קרם הגנה מהשמש לילדים, תכשיר הגנה לפנים… קניית תכשיר הגנה מהשמש הפכה לאתגר, ובסופו של דבר לעתים אתם חוזרים מהים שרופים. אתר פואנטה תמיד מביא טיפים שווים, והפעם – טיפים ששווים גם כסף וגם בריאות.

כדי שלא תישרפו וגם לא תבזבזו כסף על מוצרים מיותרים או לא יעילים, גייסנו את רופאת העור ד"ר אתי שגיא משירותי בריאות כללית. ד"ר שגיא לא רק עושה סדר לגבי המגוון ועונה על השאלה האם תרסיס יעיל יותר מתחליב, אלא עונה על שאלה שמעסיקה כל צרכן: איזה תכשיר הגנה הכי משתלם. שווה לקרוא…

1. קרם הגנה – הטריק של ה-SPF

האם ככל שה-SPF גבוה יותר, אנחנו מוגנים יותר טוב?

ד"ר שגיא: "לא. ה-SPF של קרם הגנה מצביע על משך הזמן שבו התכשיר אפקטיבי וכל כמה זמן צריך לחדש אותו. תכשיר עם SPF 50 לא מכיל חומר יעיל יותר או מותאם לגוון עור בהיר יותר – כפי שנוטים לחשוב. הוא פשוט מחזיק מעמד זמן רב יותר לפני שצריך לחדש אותו".

מה אנחנו צריכים לוודא בעת הרכישה?

ד"ר שגיא: "יש לוודא שהתכשיר מגן גם מפני קרני UVA וגם מפני קרני UBV".

UVA היא קרינה על סגולה A. מדובר בקרני שמש החודרות עמוק יותר לעור מקרני ה-UVB, והן האחראיות העיקריות לקמטים ולהזדקנות מוקדמת של העור. לאחרונה גילו מחקרים שקרינת UVA עלולה לגרום באופן ישיר לסרטני עור, כולל מלנומה.

UVB היא קרינה על סגולה B. מדובר בקרני שמש קצרות, הגורמות ליותר כוויות מאשר קרינת UVA ונחשבות לגורם העיקרי להתפתחות סרטן עור מסוג תאי בסיס ותאי קשקש.

2. השיטה: למרוח הרבה ובתדירות גבוהה

מדוע אנחנו נמרחים ובכל זאת נשרפים?

"בדרך כלל הסיבה היא שאנחנו לא מורחים מספיק חומר ולא מחדשים את המריחה בתדירות מספיק גבוהה. כדי שתכשיר הגנה מהשמש יהיה יעיל, צריך למרוח כמות גדולה ובתדירות שנגזרת מה-SPF".

כמה זה "כמות גדולה" של קרם הגנה?

ד"ר שגיא: "35 גרם לאדם בוגר (כמות של כ-6 כפיות).

"אני מודעת לכך שזו כמות גדולה שכמובן גורמת לנו לחסל במהירות את תכשירי ההגנה. מאחר שתכשירי הגנה הם פריט יחסית יקר, צרכנים רבים מעדיפים לחסוך בכמויות – וכתוצאה מכך נשרפים או מזיקים לעצמם.

"ההמלצה היא לחדש את המריחה בכל שעתיים, וכן לאחר שחייה, הזעה וניגוב העור במגבת. במקרה של שחייה או הזעה כדאי להשתמש במקדם הגנה עמיד במים".

לפי משרד הבריאות, יש למרוח את התכשיר כ-15-30 דקות לפני היציאה לשמש, כיוון שעובר זמן עד שהחומר נספג בעור ופעולתו מתחילה. מומלץ להתמרח בכל פעם לפני ואחרי שנכנסים למים. יש לחזור ולהימרח כל 40-80 דקות.

 

3. תרסיס או תחליב הגנה מהשמש?

מה עדיף, תחליב הגנה, תרסיס או סוג אחר?

ד"ר שגיא: "זה לא משנה. מה שחשוב זו הכמות שאתם מורחים והתדירות. הבעיה עם תרסיס שקוף היא שלא רואים את הכמות, ולכן המריחה לא תמיד אפקטיבית.

"העיקר לבחור בתכשיר הגנה מהשמש שנוח לכם להשתמש בו ושמתאים לשימושים שלכם. למשל, אדם שעושה ספורט ימי צריך תכשיר הגנה עמיד למים, ואישה שמעוניינת להתאפר תעדיף תכשיר קליל יותר לפנים".

 

קבלו את העדכונים החמים בטלגרם של פואנטה >

עקבו אחרינו באינסטגרם > 

הצטרפו לקבוצת הסלולר של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת ההורים של פואנטה >

 

האם מבוגרים יכולים להשתמש בתכשיר לתינוקות ולהפך?

ד"ר שגיא: "כעיקרון כן. אין הבדל מבחינת יעילות התכשיר. ההבדל יכול להיות במרקם. התכשירים לילדים סמיכים יותר".

אז למה יש על המדף תכשירים ייעודיים לילדים למשל?

ד"ר שגיא: "פשוט כדי למכור. זה בעיקר טריק שיווקי. היעילות היא אותה יעילות".

האם יש תוקף לתכשירי הגנה מהשמש?

ד"ר שגיא: "בהחלט – זה מצוין על התכשיר וזה יכול לנוע בין שנה לשנתיים. לכן לא מומלץ להשתמש בתכשיר ישן".

האם תכשיר הגנה מהשמש מספק לנו הגנה מוחלטת?

ד"ר שגיא: "לא. העובדה שאנחנו מורחים תכשיר הגנה לא נותנת לנו אור ירוק לבלות בשמש ללא אבחנה. צריך לזכור שאנחנו לא מכסים את כל הגוף. אנחנו לא מורחים קרם הגנה על הקרקפת למשל. לכן ההגנה היא לא מוחלטת ועדיין חייבים להקפיד על זהירות. יש לזכור כי תינוקות עד גיל חצי שנה כלל לא מומלץ לחשוף לשמש".

4. שאלת מיליון הדולר: איזה תכשיר הכי משתלם?

האם מחיר זול מדי לתכשיר הגנה אמור להדליק נורה אדומה?

ד"ר שגיא: "לא. אם מופיע עליו אישור של משרד הבריאות, המחיר לא משקף את היעילות בדרך כלל. בארץ תכשירי הגנה מהשמש הם מוצרים יקרים. יש צרכנים שמזמינים תכשירי הגנה זולים מאתרים כמו iHerb, ומדובר בתכשירים יעילים."

אז המחיר הוא בכלל לא אינדיקציה לאיכות התכשיר?

ד"ר שגיא: "לא, המחיר הוא אינדיקציה למיתוג ולשיווק. אפשר לקנות כל קרם הגנה בכל מחיר, כל עוד הוא באישור משרד הבריאות, אישור של ה-FDA האמריקני וכו'".

אז איך את ממליצה לבחור תכשיר הגנה?

ד"ר שגיא: "אני ממליצה לקנות את מה שבמבצע".

בשורה התחתונה – כך תקנו קרם הגנה

אז מה הפואנטה? האם אפשר לדעת מהו קרם ההגנה האידאלי מבחינת מחיר ומבחינת יעילות?

ענף תכשירי ההגנה מהשמש הוא ענף חדשני שמתמקד בהשקת מוצרים חדשים בכל שנה – החל מקרם ללא ריח, דרך תרסיס בריח מנגו ועד תכשיר הגנה לפנים שכולל מייק אפ.

סופר פארם אפילו משווקת קרם הגנה נגד מדוזות במסגרת המותג לייף. קרם הגנה אחר נגד מדוזות הוא SAFE SEA שפותח ע"י החוקר הימי ד"ר עמית לוטן.

ההבדל במחירים בין תכשירי ההגנה נובע בעיקר מהתכונות הנלוות הללו ומהמיתוג של החברה. רוב התכשירים שתמצאו בחנויות יספקו לכם הגנה דומה מהשמש אם תשתמשו בהם נכון. יש למרוח את קרם ההגנה בנדיבות ובתדירות גבוהה.

קנו מה שהכי מתאים לכם, לצרכים שלכם ולקלות השימוש שלכם או של הילדים – ואל תלכו אחרי מותג יוקרתי או מחיר גבוה כערובה ליעילות יתר.

היה לכם מעניין? שתפו חברים… ופרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות בפואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות