איך לבצע השוואת מחירי ביטוח דירה ב-2022?

איך לבצע השוואת מחירי ביטוח דירה ב-2022?

גם כשמדובר בביטוח דירה, השוואת מחירים היא עניין שחייבים להשקיע בו זמן בכל שנה מחדש. אל תרכשו פוליסת ביטוח דירה בלי להשוות את המחיר ואת הכיסויים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

(תוכן מקודם)

דירה היא נכס יקר ערך, כך שברור מדוע אנשים רבים מבטחים את מבנה הדירה ואת תכולת הדירה. זו למעשה הדרך היחידה להבטיח שאם חלילה יהיה נזק כלשהו לתכולה של הדירה או למבנה עצמו, אפשר יהיה לקבל פיצוי כספי מחברת הביטוח. כל חברות הביטוח שמאפשרות לרכוש פוליסת ביטוח דירה, ולא מומלץ לבחור בהצעה הראשונה שחברה כזאת או אחרת מציעה לכם, מבלי לעשות השוואת מחירים. יש לברר היטב איזה ביטוח דירה יהיה הכי משתלם עבורכם גם בהיבט של השוואת מחירי ביטוח דירה וגם בהיבט הכיסוי המוצע לכם. במילים אחרות, כשמדובר בביטוח דירה, השוואת מחירים חייבת לשקלל גם את מה שמציע הביטוח בתרחישים שונים וגם את העלויות. ייתכן שכבר ביצעתם בדיקה כזאת בעבר, אבל אין ברירה – גם בשנת 2022 לא כדאי לוותר על השוואה בין חברות הביטוח השונות, שכן ייתכן שחלו שינויים.

מהו מחיר ביטוח דירה?

ביטוח דירה הוא לא מוצר ביטוחי יקר מאוד. המחיר הממוצע נכון לשנת 2022 בתחום ביטוח דירה הוא כ-1000 ₪ לשנה. מדובר במחיר נוח שבדרך כלל ניתן לחלק לכמה תשלומים.

המחיר של ביטוח דירה לא קבוע. הוא משתנה בהתאם לפרמטרים שונים, כגון המאפיינים של הנכס, הכיסויים שבחרתם בהם במסגרת הביטוח המדובר, הסיכונים שהדירה חשופה אליהם, וכמובן מחיר הנכס. אם מדובר על נכס יקר באופן יחסי, תידרשו להשקיע בביטוח הדירה שלכם סכום גבוה. יחד עם זאת, כשם שאינכם חוסכים ודאי על ביטוח הרכב שלכם ולרוב בוחרים בביטוח מקיף ולא בביטוח חובה , משום שאתם מבינים את ההשלכות הכלכליות העומדות על הפרק, כך חשוב מאוד שתשקיעו בביטוח הדירה שלכם. זאת, משום שאם הדירה שלכם תינזק באופן כלשהו, הפגיעה הכלכלית תהיה משמעותית מאוד.

כיצד בוחרים ביטוח דירה במחיר נוח?

כדי לבחור את ביטוח הדירה שמתאים לכם מכל הבחינות, לרבות הבחינה הכלכלית, חשוב, כאמור, להשקיע זמן בהשוואת מחירים לביטוח דירה. כפי שנאמר, הביטוח מושפע ממגוון פרמטרים שמאפיינים את הנכס, לרבות המיקום הגאוגרפי שלו, מספר הדיירים, ביטוחי דירה בעבר שיש לכם, שווי של תכולה קיימת, אופי השימוש בנכס ועוד.

כלומר, מחיר הביטוח לא יהיה זהה עבור כל אדם וישתנה גם בהתאם לפרמטרים השונים וגם בהתאם לחברת הביטוח שתבחרו בה. מכיוון שקיימת תחרות כיום בין חברות שונות בתחום ביטוחי דירה, אין מנוס מלבצע השוואת ביטוחים לפני שמקבלים החלטה.

כיצד תשוו מחירי ביטוח דירה בצורה הטובה ביותר בשנת 2022?

ביטוח דירה השוואת מחירים בשנת 2022 חייבת להביא בחשבון מכלול שיקולים. ראשית, ביטוח דירה צריך להתייחס לפרמטרים שחשובים לכם ורלבנטיים לנכס שלכם.

כך למשל, אם אתם מתגוררים בבית קרקע, הוא חשוף יותר לנזקי טבע. על כן, ייתכן שתרצו פוליסה שונה מזו שירצה אדם המתגורר בדירה המצויה בקומה גבוהה בבניין מגורים. כמו כן, אם מדובר על נכס שרכשתם להשקעה ואתם משכירים אותו, ייתכן שתרצו פוליסה שונה מזו שאתם רוכשים לדירה שבה אתם מתגוררים בעצמכם. אתם הרי לא יכולים להשגיח על הדירה 24 שעות ביממה ואין לדעת כיצד השוכרים ינהגו עם הדירה וכיצד הם יחזירו אותה בתום חוזה השכירות, על אף שבוודאי טרחתם לבדוק מראש שמדובר בשוכרים טובים. לכן, ביטוח דירה שמכיל כיסוי רחב במקרה שכזה הוא קריטי.

לאחר שהגדרתם את הצרכים שלכם מביטוח דירה, מומלץ לבדוק מול חברות כמו Wiser איזה סכום הן מציעות תמורת ביטוח דירה התואם לצרכים שלכם, כאשר חשוב לבחור את ההצעה המשתלמת ביותר עבורכם, אך בד בבד, חשוב לוודא כי החברה שמציעה לכם את ההצעה היא אמינה ובעלת המלצות ומוניטין בתחום ביטוחי דירות.

1
נגישות