מוכנים לעונת השיפוצים? קבלו את המדריך והמבצעים של שיש אגם

מוכנים לעונת השיפוצים? קבלו את המדריך והמבצעים של שיש אגם

ההחלטה על משטח או שיש למטבח היא החלטה עיצובית חשובה שמשפיעה גם על נראות המטבח וגם על נוחת השימוש – קבלו כמה טיפים

שיש למטבח
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

עונת השיפוצים כבר כאן ואלפי ישראלים כבר נמצאים בעיצומם של שיפוצים מסוגים שונים. אם גם אתם מבצעים שיפוץ או עומדים לפני אחד כזה, קיימת סבירות גבוהה שאתם הולכים לשדרג את המטבח, ואיזו דרך טובה יותר יכולה להיות מאשר לבחור בארונות ושיש חדשים?

ענף המטבחים והשיש למטבח משגשג בישראל ומעבר להתחלות הבנייה הרבות שתורמות לצמיחה, אנשים רבים מחפשים כל הזמן דרכים לחדש ולהתחדש, ולא מפתיע לגלות שקיימות מאות חברות שמעוניינות לקחת חלק בחגיגה.

לאור הביקוש וההיצע הגדולים נשאלת השאלה איך צריך באמת לבחור שיש למטבח וכמה זה בכלל צריך לעלות?

חברת 'שיש אגם' יוצאת במדריך לבחירת השיש המתאים למטבח, שיעשה לכם סדר ויעזור להבחין בין משטח יפה ליעיל (ואיך לשלב בין השניים), ומביאה ללקוחות פוטנציאליים עשרות מבצעים על משטחים וסוגי שיש שונים.

להבחין בין סוגי המשטחים

לפי צוות החברה, השלב הראשון בבחירת שיש מושלם למטבח הוא להכיר את האפשרויות שעומדות לפניכם, והיום קיים המבחר הגדול ביותר שהיה בישראל אי פעם.

מצד אחד זה עלול לגרום לבלבול, אך מצד שני אם תשכילו לנצל את הטיפים בהמשך, תגלו איך אפשר לרתום את המבחר הענק לטובת המטבח שלכם, למצוא את המשטח המושלם ולעתים אפילו לשלם פחות!

נקדים ונבהיר שרובנו קוראים למשטחים שיש כשבמציאות מרבית המשטחים שמשווקים אינם עשויים משיש טבעי אלא מתרכובות של מינרלים וחומרים כאלה ואחרים.

בסופו של התהליך מתקבלים משטחים שדומים לשיש אך הם לא. זה לא צריך לשנות לכם כל עוד מדובר במשטח איכותי שתואם את הצרכים שלכם.

באופן כללי אפשר לחלק את המשטחים לשלוש משפחות:

שיש טבעי

כל אותם סלעים שנחצבים מהאדמה. יש מספר סוגים נפוצים כשהמומלץ מבחינת שילוב של יופי ותכונות, הוא גרניט.

משטחי קוורץ

מכירים אבן קיסר? סביר להניח שכן. מדובר במשטח הנמכר ביותר בישראל בעשור האחרון. הוא נראה מעולה ומשמש בהצלחה אלפי משפחות של בשלנים.

משטחי פורצלן

הכוכב העולה בתחום המשטחים למטבח. מתאפיין בתכונות עמידות יוצאות דופן לחום, לשריטות וכיוצא בזה. אם שמעתם על שיש דקטון או למינם המפורסמים, דעו שהם עשויים מפורצלן עמיד במיוחד.

קיימים משטחים נוספים מחומרים ותרכובות שונות, אך שלושת הסוגים שסקרנו הם המומלצים והמתאימים ביותר למטבחים לטעמנו.

איך צריך לבחור שיש למטבח

אם אתם מבולבלים לאור המבחר הענק (תחשבו שבכל משפחה שסקרנו יש מגוון רחב של מותגים ודוגמאות), אתם לא לבד. מרבית האנשים שעומדים לפני רכישת שיש למטבח, לא ממש מבינים איך לבחור את הדגם המתאים עבורם.
העניין הופך למורכב עוד יותר כשנתקלים בנציג מכירות שמשכנע אתכם שמה שהוא רוצה למכור נחשב למוצר הטוב בעולם…

אין דבר כזה הכי טוב, יש הכי מתאים, ואין מה להשוות מישהו שמבשל כל היום לאחד שנוהג לעשות הזמנות במסעדה.
לכן הדרך היעילה לבחירת משטח שיש למטבח הוא לבצע את הבחירה לפי מספר עקרונות:

עקרון התקציב

התקציב משחק תפקיד מרכזי בכל שיפוץ וככל שהמטבח גדול יותר, ככה למחיר של המשטח יש משקל יותר מרכזי.
אנו סבורים שעם המגוון הרחב שקיים היום, כל אחד יכול למצוא את מבוקשו בלי לחרוג מהתקציב.
צריך לזכור שמשטח מצוין אינו הופך משטח טוב ללא מתאים ולעתים אין צורך בהכי יקר מכיוון שבחצי מחיר אפשר לקבל תמורה מעולה לכסף ולזכות במשטח טוב מאוד שתיהנו לבשל עליו.

עקרון העיצוב

המטבח הוא אחד החלקים המרכזיים בדירה. כמעט כל מי שייכנס אליכם יפגוש בו, כך שאפשר להבין מדוע ניתן לו דגש כל כך גדול בנראות של המטבח.

השיש או המשטח הוא החלק המרכזי במטבח מכיוון שהוא חשוף ונמצא בגובה העיניים. אם בחרתם לחפות את הקירות ולהתקין אי במטבח, הנראות של השיש במטבח רק תלך ותגדל. לכן חשוב לבחור בדגם מרשים שנראה טוב ומשתלב היטב עם שאר המרכיבים.

לאחר שהגדרתם את התקציב, תוכלו לבחון את הדגמים שתואמים את משפחת השיש שבחרתם.

ריבוי היצרנים ועשרות אם לא מאות הדגמים שמתחדשים כל הזמן, יאפשרו לכם לבחור את מה שהכי מחמיא למטבח שלכם.

עקרון השימושיות

כפי שהזכרנו קודם לכן, מי שרגיל לבשל ימצא את היתרונות של הפורצלן כמאוד חיוניים בעוד שמי שלא אוהב להיכנס למטבח מעבר להכנת כריך, לא ימצא במשטחי הפורצלן כמעט שום יתרון.

מעבר לכך, כבר נתקלנו באנשים שהשקיע הון במשטח יקר מאוד ובסופו של דבר לא ניצלו את התכונות שמאפיינות אותו.

לדוגמה, אנשים שמשתמשים בתחתיות למרות שהמשטח חסין לחום, או כאלה שבוחרים לקצוץ את המזון על קרש חיתוך ולא על גבי השיש – למרות שהוא חסין לשריטות. חבל לרכוש משהו כל כך יקר אם לא יודעים ליהנות ממנו.

המשטחים הנמכרים ביותר בישראל ומה מתאים לכם

הגענו לשאלת השאלות – מה מתאים למטבח שלכם. כדי לענות על השאלה, בואו וניתן הצצה לדגמים והסוגים שהישראלים אוהבים.

באופן לא מפתיע במקום הראשון נמצאים משטחי הקוורץ של אבן קיסר יחד עם משטחי הפורצלן של היצרנים השונים, כשאחד המובילים הוא דקטון של קוסנטינו הספרדי.

מדובר בשינוי ביחס לעשור הקודם שבו היה נהוג להתקין כמעט רק משטחי קוורץ. הכניסה של הפורצלן עם כל היתרונות שלו, הביאה לטלטלה בענף עד כדי כך שחברת אבן קיסר החלה לשווק משטחי פורצלן בעצמה!

אין לנו ספק שהן משטחי הקוורץ והן משטחי הפורצלן נחשבים למעולים ויתאימו לכל מטבח בישראל.

אנו סבורים שאם תבחרו באחת האופציות האלה תזכו למשטח איכותי שישמש אתכם בהצלחה במשך שנים רבות. יחד עם זאת, אם ידכם משגת ואתם מחשיבים את עצמכם לבשלנים שידעו איך ליהנות מהיתרונות של הפורצלן, בהחלט כדאי לשקול זאת, אך זכרו שזה לא יהפוך את האוכל שלכם טעים יותר ומי שיודע לבשל, ידע להסתדר מעולה הן עם משטח קוורץ איכותי של אבן קיסר והן עם משטח פורצלן משובח.

1
נגישות