פירורי לחם - כיצד הם תורמים לקידום אתרים?

פירורי לחם – איך הם תורמים לקידום אתרים?

אתר אינטרנט מורכב מהרבה אלמנטים שתורמים לחוויית המשתמש וגם משפרים את קידום האתר. אחד המרכיבים הוא פירורי לחם. איך נכון להשתמש בהם? קבלו טיפים

פירורי לחם קידום אתר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

פירורי הלחם של עמי ותמי שימשו לסימון הדרך חזרה הביתה. אבל בסיפור של עמי ותמי, פירורי הלחם נאכלו על ידי ציפורים, הילדים המסכנים הלכו לאיבוד והמכשפה כמעט אכלה אותם. גם בתחום קידום אתרים, פירורי הלחם משמשים מעין מראה מקום לדרך חזרה הביתה, אבל מקדמי אתרים גם יודעים כיצד להשתמש בהם כדי לבצע קידום אתר בגוגל.

אז מהם בדיוק פירורי לחם, או breadcrumbs ואיך מקדם אתרים יכול להשתמש בהם לטובת קידום אתרים?

כיצד מקדם אתרים משתמש בפירורי לחם?

מקדם אתרים ישתמש בפירורי לחם בכדי לעזור למשתמשי האתר להתמצא בתוך המבנה ההיררכי וסבך עמודי האתר.
בין אם אנחנו מדברים על קידום אתרים או חווית משתמש קיימים סוגים שונים של פירורי לחם, במידה ואתם נכנסים לאתר מכירות בתחום הטקסטיל – בגדים למשל, זה יכול להיראות ככה:

שם האתר/בגדי ילדים/בנות/שמלות/מידות 3-4/צבע אדום

או באנגלית:

website>children>girls>dresses>age 3-4>red

כל אחד מהביטויים המופיעים בשורת מראה המקום יכול גם להיות קישור, שמחזיר את המשתמשים לתפריט קודם, ממנו אפשר לבצע בחירה חדשה וכן הלאה.

איך פירורי לחם משפיעים על המשתמש באתר?

מדובר באמצעי עזר ויזואלי, יעיל ונוח לשימוש, שתפקידו העיקרי הוא לתת למשתמש אינדיקציה לגבי המיקום שבו הוא נמצא בתוך האתר, ביחד לעמודים אחרים באתר, כשעושים קידום אורגני. זה קצת כמו לפתוח את מפת האתר בכל מקום שבו אתם נמצאים, אבל בצורה נוחה ומינימליסטית.

לכן, ה"פירורים" הללו מאפשרים לגולשים אף להתמצא לאן הם יכולים להמשיך בתוך האתר, משפרים את רמת ההתמצאות שלהם ומאפשרים להם לנוע בקלות רבה יותר בתוך האתר – בין העמודים שמעניינים באמת.

לחיצה קטנה על אחד מפירורי הלחם יכולה להביא את המשתמש במהירות ובקלות לעמוד המדויק שאותו הוא מחפש, וכך גם עבור גוגל כאשר אנחנו מדברים על קידום אתרים. בעקבות כך, אחוזי הנטישה באתר (bounce rate) יורדים וזה כמובן משפיע על דירוג האתר בגוגל.

בנוסף, Breadcrumbs מצריכים שימוש במקום מינימלי בכל עמוד ולכן, הם לא פוגעים באסתטיקה והעיצוב, הם נוחים ליישום ולשימוש והם לא מעמיסים על התוכן באתר.
גם האלגוריתם המפורסם של גוגל, יכול להבין את מבנה האתר יותר בקלות – בזכות פירורי לחם ומבחינת גוגל, זו עוד נקודה לזכות נוספת לאתר.

מתי כדאי להשתמש ב- Breadcrumbs?

כדי להבין אם כדאי להוסיף פירורי לחם לאתר וורדפרס, מומלץ להכין תרשים בסגנון מפת האתר, כדי להבין איך המשתמש חווה את הניווט באתר. לאחר מכן אפשר לבחון את המפה ולהחליט באיזה אופן ליישם את פירורי הלחם לטובת קידום אתרים נכון, הנה מספר דגשים שיעזרו להחלטה:

  1. אם האתר שלכם עמוס תוכן במבנה לינארי.
  2.  אם יש באתר מבנה היררכי עם קטגוריות מוגדרות, כמו למשל אתרי ווקומרס עם מוצרים רבים בקטגוריות מכירה שונות (בגדי בנות, בגדי בנים, שמלות, מכנסיים, חולצות וכן הלאה).
  3. אתרים מסוג single level למשל, לא צריכים פירורי לחם ולכן אין טעם להוסיפם.

אילו סוגים של פירורים קיימים?

קיימים 3 סוגים של פירורי לחם, שאפשר ליישם באתר לצרכי קידום בגוגל:

1. פירורי לחם מבוססי מיקום

זהו הסוג הנפוץ ביותר של פירורי לחם, המאפשר לגולשים להתמצא איפה הם נמצאים ביחס למבנה ההיררכי באתר, כמו בדוגמה שהצגנו למעלה: שם האתר/בגדי ילדים/בנות/שמלות/מידות 3-4/צבע אדום.

הם נחשבים נוחים לשימוש ומתאימים כמעט לכל סוג של אתר מרובה קטגוריות, עמודים ומוצרים וכן לקידום אורגני.

2. פירורי לחם מבוססי מאפיינים

אלה פירורי לחם מתאימים לאתרי מכירה מסוג ספציפי, שכן הם מאפשרים למשתמשי האתר לבחור קטגוריה לא לפי מיקום, אלא לפי מאפיינים של המוצר שהם מחפשים.

כך למשל, אם אתם נמצאים באתר מכירת בגדים, שם אתם מחפשים אחר חולצה לבנה לגבר, אתם יכולים לבחור פירורי לחם שמציעים לכם דגמים נוספים של חולצות לבנות לגבר, חולצות לבנות לאישה, חולצות צבעוניות לגבר וכן הלאה.

3. פירורי לחם מבוססי שבילים

סוג זה של פירורי לחם הוא הפחות נפוץ מבין כולם, כי הוא מציג את כל העמודים שהגולש ביקר בהם באתר מרגע כניסתו לאתר ועד העמוד הנוכחי. זה לא תמיד שימושי ולכן גם פחות נפוץ משתי האפשרויות האחרות.

איך לעשות בהם שימוש אופטימלי לצרכי קידום אתרים?

  • בחרו את הסוג הפשוט והנוח ביותר לשימוש.
  • השתמשו בפירורי לחם בתור תוספת לתפריט הראשי לא במקומו.
  • הוסיפו קישורים לעמודים הרלוונטיים בלבד.
  • השתמשו בסימני הפרדה בין עמוד לעמוד (או בין פירור לפירור…).
  • בחרו גודל פונט שלא יבלוט מדי, אבל שלא ילך לאיבוד בתוך עיצוב האתר.
  • הקפידו על רווחים מספיק גדולים, כדי להקל על המשתמש.
  • זכרו כי זהו אמצעי עזר ולא מרכז העניינים, לכן יש לעצב אותם באופן מוצנע יחסית, אך לא מוצנע מדי כדי שיהיו גם אפקטיבים לגולש וגם לצורך קידום אתרים.
  • זכרו כי פירורי לחם מתאימים יותר לאתר אינטרנט ופחות מתאימים לאתר מובייל. אם אתם מרגישים צורך להוסיף אמצעי ניווט לאתר מובייל, ייתכן שיש לכם אתר מורכב מדי ואולי כדאי לבחון שוב את העיצוב והתכנון שלו.

מהי הדרך הנכונה ליישם Breadcrumbs באתר וורדפרס?

תוספים שונים מאפשרים הוספת פירורי לחם באתרי וורדפרס, אבל אפשר להוסיף גם עם yoast, שנחשב בכל מקרה תוסף חובה לאתרי וורדפרס.

כדי להפעיל פירורי לחם באמצעות תוסף yoast, אתם צריכים להיכנס ללוח הבקרה בוורדפרס > SEO > תצוגת חיפוש > לשונית פירורי לחם > הפעלה.

אפשר לבחון את הגדרות פירורי הלחם די בקלות ולמיין את העמודים השונים באתר בשיטות שונות.

כיצד פירורי לחם משפרים את ה- SEO של האתר?

הוספה נכונה של פירורי לחם לאתר וורדפרס משפיעה ישירות על תהליכי קידום האתר:

  1. פירורי הלחם מאפשרים לגוגל להבין טוב יותר את המבנה ההיררכי באתר ולכן, אם אתם מטמיעים פירורי לחם דרך יוסט, או מטמיעים מבנה נתונים נכון, ייתכן שהפירורים שלכם יוצגו גם בתוצאות החיפוש בגוגל. תצוגה כזו מבליטה את האתר שלכם בתוצאות החיפוש ואף הופכת אותו אטרקטיבי יותר עבור הגולשים.
  2. שיפור חוויית המשתמש זה תמיד דבר טוב. מאחר שפירורי לחם הם שיפור משמעותי בחוויית המשתמש, הם משפיעים ישירות על שביעות הרצון של הגושים מהאתר, על דילוג שמח בין העמודים ולכן גם על הדירוג בגוגל.
  3. חוויית המשתמש החיובית מקטינה את אחוזי נטישת הגולשים, משאירה גולשים זמן רב יותר באתר, מגדילה את הסיכוי לסגור עסקאות.

לסיכום, כל היתרונות בפירורי לחם

פירורי לחם אמיתיים, כמו של עמי ותמי, עלולים לגרום לכם ללכת לאיבוד ביער, אבל פירורי לחם באתר שלכם יכולים דווקא לעזור לגולשים להתמצא, ליהנות משימוש באתר, להקל על איתור העמודים הרלוונטיים ולכן לסייע לכם בתהליך קידום אתרים אורגני בגוגל.

אמנם הם לא האלמנט הכי חשוב באתר, אבל גם מנוע החיפוש של גוגל אוהב אתרים עם פירורי לחם וזו סיבה מספיק טובה כדי שנחליט להקדיש להם כמה דק' של קריאה ונישם באתרבאופן מייטבי.

בהצלחה!

1
נגישות