מחאת העצמאים: משבר הקורונה מאחד את העצמאים, ולא רק בפייסבוק

מחאת העצמאים: משבר הקורונה מאחד את העצמאים, ולא רק בפייסבוק

מענק הסיוע לעצמאים הוא לא יותר מאקמול למחלת הסרטן. מדינת ישראל ממוטטת את העסקים הקטנים, והעצמאים יוצאים מהפייסבוק לרחובות. מחאת העצמאים מתעצמת, ופואנטה איתה

מחאת העצמאים
אלפי עצמאים יצאו להפגין נגד הממשלה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




מחאת העצמאים תופסת תאוצה ככל שמשבר הקורונה מעמיק, ועוד הפגנת עצמאים התקיימה היום. זאת, משום שממשלת ישראל הוכיחה במשבר הקורונה ניתוק וזלזול, ובמו ידיה גורמת לבעלי עסקים רבים לקרוס.

מענק הסיוע לעצמאים התגלה כסטירת לחי מצלצלת והעצמאים יוצאים מהפייסבוק לרחובות.

לפני ליל הסדר העצמאים יצאו להפגנה, אשר היוותה את יריית הפתיחה והביאה להישג חלקי. בערב החג הממשלה ניסתה לצייר תמונת מצב של שיפור המענק, אבל העצמאים הבינו מהר מאוד שוב מדובר בסיוע שולי. למעשה, תוכנית הסיוע לעצמאים היא בבחינת אקמול למחלת הסרטן.

אפליית העצמאים לעומת השכירים נמשכת והממשלה דוחפת אותם לקצה סולם העדיפויות שלה. התוצאה היא הפגנה מאוחדת של קבוצות העצמאים השונות, ביניהן "להב", "אני שולמן" והתאחדות העצמאים.

 

נזכיר כי גם בתוך התקנות לשעת חירום, נשמרת זכות ההפגנה. לאור זאת, שיירת מכוניות ואופנועים מכל הארץ הגיעה היום לרחובות תל אביב ובצפירות רמות הפגינה נוכחות והעבירה מסר לממשלה כי העצמאים לא יישבו בחיבוק ידיים בעוד שעיקר התמיכה הממשלתית מגיעה לשכירים.

מחאת העצמאים: דורשים שוויון

הפגנת העצמאים
צילום: טל קירשנבאום

שיירה ארוכה של מכוניות יצאה מחוף הצוק למרכז תל אביב, שדרות רוטשילד ועוד. "מאות אלפי עסקים קורסים, ואם המדינה לא יודעת את זה, אז בשביל זה אנחנו פה – להגיד מספיק ודי", קרא עו"ד רועי כהן, יו"ר להב (לשכת ארגוני העצמאים).

הדרישות של העצמאים הן דרישות בסיסיות במדינה דמוקרטית: הענקת דמי אבטלה לעצמאים כמו לשכירים והענקת פיצוי לעסקים שנפגעו מקרן מס רכוש, כפי שקיבלו עסקים לאחר מלחמת לבנון השנייה ובמבצע "צוק איתן". בנוסף, הם דורשים להחיל מדיניות של קיזוז הפסדים לאחור ואיחוד שנות המס של 2019 ו-2020.

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה בפייסבוק >

נזכיר כי העצמאים בישראל מופלים לרעה במשך שנים בהשוואה לשכירים.

כך למשל, הם נדרשים לשלם ביטוח לאומי – אך לא מקבלים דמי אבטלה. המדינה גם לא משלמת עבורם ימי מחלה – בניגוד לשכירים אשר מקבלים משכורת כאשר הם חולים ומביאים אישור מחלה.

מענק הסיוע לעצמאים: לרפא קורונה עם פלסטר

כפי שפרסמנו כאן במדור פואנטה לעסקים, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון התגאו לאחרונה במסיבת עיתונאים במענק סיוע לעצמאים שאמור לחלץ אותם מהמשבר.

אלא שמענק הסיוע לעצמאים הוגדר כמענק עלוב שיתפרס על פני חודשיים בלבד – בניגוד לדמי אבטלה ששכירים מקבלים במשך כמה חודשים. בנוסף, דובר על סכום פעוט של עד 6000 שקל בפעימה הראשונה ועד 8000 שקל בפעימה השנייה. כדי לקבל את הסכום הזה נדרשו העצמאים לעמוד בשורת קריטריונים הזויים, כמו הכנסה מירבית של 340,000 שקל בשנת 2018 יחד עם בן הזוג.

מחאת העצמאים
שיירת מפגינים של עצמאים ובעלי עסקים קטנים היום בדרך לתל אביב. צילום: טל קירשנבאום

לאחר ההפגנה הקודמת, משרד האוצר צמצם את הקריטריונים, אך לא רטרו-אקטיבית.

השיפור במענק הסיוע לעצמאים פירושו שיהיו יותר עצמאים שיוכלו לקבל את המענק הבא, אשר הוגדל לכ-10,000 שקל.

כאמור, מדובר בהישג חלקי בלבד, משום שגם עצמאי שיצליח לקבל מהמדינה סיוע חד-פעמי של כ-10,000 שקל או של 16,000 שקל – לא יצליח לכסות על הפסדי העתק שנגרמים לו בחודשיים שבהם העסק שלו סגור. מדובר בטיפה קטנטנה בים.

תשלום המע"מ מתקרב

נזכיר כי בתחילת מרץ הודיעה רשות המסים על דחיית תשלום המע"מ ל-27.4. המועד הזה הולך ומתקרב, ועצמאים רבים לא יודעים כיצד יוכלו לעמוד בתשלום הנוכחי ובוודאי בתשלום הבא – אשר לא נדחה ולא הופחת.

ארנונה – פטור לשלושה חודשים

כפי שפרסמנו כאן באתר פואנטה, בעלי העסקים שעסקיהם סגורים יקבלו פטור מארנונה לעסקים של שלושה חודשים. מדובר בהנחה של 25% מתשלום הארנונה לעסקים.

היה לכם מעניין? פרגנו לנו בלייק, זה חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

עוד מידע על קורונה בפואנטה





תגובות: 0

נגישות