מחדלי הקורונה: דיבורים כמו חול ואין מה לאכול. משבר אמון

מחדלי הקורונה: דיבורים כמו חול ואין מה לאכול. משבר אמון

מחדלי הקורונה הולכים ונערמים. עוד ועוד הבטחות מתגלות כהבטחות שווא. פואנטה עם טור נוקב על הפקרת הקשישים, שקר המענק לעצמאים והמנהיגים שמעלו באמוננו

מחדלי הקורונה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




יותר ויותר ישראלים מרגישים בימים האחרונים שהפער בין ההבטחות למימושן בכל הנוגע למשבר הקורונה הולך וגדל. אז בואו נראה מה הבטיחו לנו ומה קורה בפועל. רמז: הבטיחו הרבה, קרה מעט. מחדלי הקורונה הולכים ונחשפים, וזה עוד הרבה לפני שהגענו לשיאו של המשבר.

ממשלת חירום: דמגוגיה זולה

ראש ממשלת המעבר בנימין נתניהו עמד בפנים חמורות במסיבת עיתונאים דרמטית (שבה אסור היה לשאול שאלות), והכריז כי בעת הזאת חייבים להקים ממשלת חירום. ממשלת אחדות שבה כל הצדדים ייכנסו מתחת לאלונקה.

לא קרה.

לא מפתיע, אך מרתיח.

ציון: נכשל.

מחדלי הקורונה: סגר כללי? יש דרג ויש זרג

בערב ליל הסדר קרה דבר חסר תקדים בישראל. הוטל איסור לצאת מהבית. מיליוני ישראלים נאלצו לחגוג את ערב החג לבד. ראש הממשלה הבהיר לנו כי זו הדרך היחידה שתוביל אותנו לשחרר את הסגר אחרי פסח. "את ליל הסדר השנה חוגגים רק עם המשפחה הגרעינית שאיתה אנחנו חיים בבית", אמר נתניהו.

מאות אלפי קשישים הסתכלו על ארבעה קירות ושרו מה נשתנה לבד.

ליתר ביטחון, ומתוך הנחה שאי אפשר לסמוך על פשוטי העם השקרנים, נפרסו ברחובות עשרות אלפי שוטרים, בשמיים ריחפו רחפנים וניידות חסמו את הכבישים. מי שהוציא את אפו מהבית חטף קנס של אלפי שקלים.

בעצם – לא כולם.

בשבועות האחרונים גילה העם בישראל שיש דרג ויש זרג.

אחרי ששר הבריאות יעקב ליצמן הלך להתפלל בניגוד להנחיות ונדבק בקורונה, הסתבר שהוא לא היחיד שחושב שהוא מורם מעם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אירח את בנו אבנר בערב החג.

הנשיא ראובן ריבלין חגג את ליל הסדר עם בתו ונכדיו – לאחר שהם עברו בדיקות קורונה כדי לוודא שאינם חולים (זוכרים שיש מחסור??).

שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן גם הוא נהנה מארוחה משפחתית עם בנו, בזמן שאנחנו ראינו את ההורים שלנו בזום.

ציון: נכשל!!!

מסכה לפנים

מענק סיוע לעצמאים: הבטחת שווא

ראש הממשלה נתניהו התרברב בתוכנית כלכלית שכוללת גם מענק סיוע לעצמאים. הסיוע שהובטח היה מלכתחילה עלוב: עד 6000 שקל בפעימה הראשונה, עד 8000 שקל בפעימה השנייה – וזהו.

אבל גם המעט הזה הועבר למעט מאוד עצמאים. רק 150,000 עצמאים נמצאו זכאים למענק הראשון, ומתוכם הרוב לא קיבלו את כל 6000 השקלים.

מדינת ישראל מפקירה את העצמאים לגורלם. לאחר מחאה, הושג שיפור שיינתן רק בפעימה השנייה – מה שאומר שמאות אלפי עצמאים שלא הכניסו כסף בחודש מרץ – לא קיבלו שקל אחד מתוך מענק הסיוע לעצמאים, ויצטרכו לחכות כדי לנסות את מזלם בחודש הבא, שבו תחול הפעימה השנייה והאחרונה של מענק הסיוע לעצמאים.

משרד האוצר פרסם הודעה שבה הוא מתגאה כי מענק הסיוע לעצמאים הוגדל. עדיין מדובר בטיפה בים. אפליית העצמאים נמשכת. המענק הוא חד פעמי, בניגוד לדמי אבטלה שהשכירים מקבלים במשך כמה וכמה חודשים.

בנוסף, גם המענק "המשופר" לא יגיע לכל העצמאים.

ציון: נכשל.

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה בפייסבוק >

הגנה על הקשישים: רק אם הם לא בבית אבות

המחדל המזעזע ביותר הוא מחדל בתי האבות. עשרות אלפי קשישים מתגוררים בבתי אבות – שחלקם הפכו לבתי קברות.

משרד הבריאות, ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון בנט חזרו ואמרו מעל כל במה כי קבוצת הסיכון הגדולה והרגישה ביותר היא הקשישים.

בבתי אבות בארץ היו חולי קורונה מאומתים והיו כאלה שהלכו לעולמם כבר בתחילת המגפה, ועדיין משרד הבריאות בחר שלא לבצע בדיקות קורונה לכל הדיירים ואנשי הצוות באותם בתי אבות.

התוצאה המחרידה היא שכשליש מכלל המתים מקורונה בישראל, הם קשישים שגרו בבתי אבות.

ציון: נכשל!!

10,000 בדיקות ביום – הצחקתם אותי

ראש הממשלה נתניהו דיבר על עלייה מהירה במספר הבדיקות, כך שנגיע ל-10,000 בדיקות ליום.

זה לא קרה, ואפילו להפך.

בימים האחרונים מספר הבדיקות ירד מסיבות כאלה ואחרות, ועמד על 5,000-6,000 בלבד. בצאת החג אמר מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, כי הוא מקווה לסיים את היום עם 7,000 בדיקות.

ציון: נכשל.

תוספת של 1000 מכונות הנשמה – טוב לחלום

נתניהו הבטיח לתגבר את ישראל ב-1000 מכונות הנשמה. גם זה לא קרה.

הציבור בישראל לא מקבל תמונת מצב מדויקת לגבי מספר מכונות ההנשמה בישראל ולא יודע על מי לסמוך.

פואנטה

לפי דוח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, לפני שבועיים היו בישראל 1,437 מכונות הנשמה פנויות בלבד. לעומת זאת, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, טען שיש כ-2,500 מכונות פנויות.

בעיתון הארץ פורסם לפני מספר ימים כי ספקיות של מכשירי ההנשמה מארה"ב, גרמניה וסין חזרו בהן מההזמנה והציוד לא יגיע לישראל. ב-YNET פורסם כי קנצלרית גרמניה הבהירה לרה"מ נתניהו כי גרמניה זקוקה למכונות הנשמה בעצמה ומן הסתם לא יכולה לוותר עליהן לטובת ישראל.

נכון להיום, פורסם בחדשות 12 כי יש בישראל 3,500 מכונות הנשמה.

איזה נתון הוא המדויק? לא ברור. מה שבטוח, יש לנו הרבה מזל שמספר המונשמים בישראל עומד על כ-130 נכון לעכשיו. אם חס וחלילה נגיע למצב של אלפי מונשמים, כמו בארה"ב, באיטליה או בספרד, מצבנו יהיה רע מאוד.

ציון: מספיק בקושי.

הלוואות בערבות מדינה: הרבה דיבורים, מעט הלוואות

ראש הממשלה ושר האוצר דיווחו בגאווה על העמדת קרן הלוואות לעצמאים בערבות מדינה, שבה ניתן לקבל הלוואה בתנאים מועדפים ובמהירות.

אלא שהבטחות לחוד והלוואות לחוד. את הבקשות אמנם מגישים באתר הכללי, אך בפועל מי שמעניק את הלווואה זו לא המדינה, אלא הבנקים. מרגע שהבקשה מועברת לבנק של העצמאי – מתחילה סאגה. הבנקים לא כאלה נדיבים וזריזים כמו שהממשלה מציגה. כתנאי לבחינת הבקשה, הם דורשים מהעצמאי להמציא הצהרות, דוחות מרואה חשבון ועוד.

מספר ההלוואות שניתנו עדיין מצומצם והביורוקרטיה עדיין מכבידה.

ציון: מספיק בקושי.

מענק ילדים, קשישים ונכים – לא נכנס לפני החג

עוד הבטחה שלא התממשה היא הבטחת ראש הממשלה למענק קורונה לפני החג. מדובר במענק ילדים, קשישים ונכים. גובה המענק – 500 שקל לילד, עד 4 ילדים למשפחה (היכנסו לפרטים המלאים בכתבה על מענק הקורונה).

בסופו של דבר, מענק הילדים נכנס מיד אחרי החג. ומה לגבי מענק הקשישים? עדיין לא.

ציון: כמעט טוב.

היה לכם מעניין? יופי, פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 





עוד מידע על קורונה בפואנטה

תגובות: 1

  1. הגיע הזמן שהצבא יקח את השלטון וינהל פה את העסק הכושל הזה שנקרא מדינת ישראל במילא ביבי לא מענין אותו כלום העיקר שהוא יהיה חסין ממשפט מצידו שימותו אלפים העיקר שהוא והמטורללת ימשיכו לגנוב מסכות וציוד מהמדינה במשטר נורמלי הוא היה צריך להיות מחוסל אבל הבבונים נבערי הדעת ממשיכים לתת לו רוח גבית ואלא אנשים שעובדים בשחור ממעטים לשלם מיסים ושודדים את הקופה הציבורית איפה הפרסי עם האטום שצריך אותו

נגישות