בדקנו את טייטו Tyto - המכשיר שמבטיח בדיקת רופא בלי לצאת מהבית - פואנטה

בדקנו את טייטו Tyto – המכשיר שמבטיח בדיקת רופא בלי לצאת מהבית

איזה בדיקות תוכלו לבצע עם טייטו Tyto – המכשיר שמאפשר בדיות מרחוק בקופת חולים כללית. כמה עולה המכשיר? פואנטה בודקת

טייטו Tyto
רפואה מרחוק - בדיקת גרון בטייטו
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: דפנה הראל כפיר וצחי הופמן

כמה נוח וכמה חיוני לעבור בדיקה רפואית בלי לצאת מהבית, וזה מה שמציע המכשיר טייטו Tyto – המשווק בקופת חולים כללית. עוד לפני שנכנסה הקורונה לחיינו, החלה קופת חולים כללית להרחיב את שירותי הרפואה מרחוק, וכעת טייטו נראה כמו ההימור הכי מוצלח שלה בתחום הזה. מדובר במוצר של הסטארט-אפ הישראלי TytoCare, המאפשר לעשות בבית בדיקות רפואיות שעד היום דרשו בדיקה פנים אל פנים. המטרה היא לאפשר למטופלים לעבור מגוון בדיקות רפואיות מרחוק, מבלי להיטלטל למרפאה. קהל היעד המקורי הוא בעיקר הורים לילדים קטנים, אך מן הסתם רפואה מרחוק יעילה בכל גיל.

בשלב זה Tyto נמכר בישראל רק על ידי שירותי בריאות כללית, כך שהוא מותאם לשימוש עם רופאי הקופה.

באופן כללי, רפואה מרחוק אפשרית כיום במגוון דרכים בכל קופות החולים, ובקופת חולים כללית שמים עליה הרבה דגש. ניתן לקבל ייעוץ טלפוני מרופא וניתן להשתמש בטופס 17 דיגיטלי. אפשר גם להזמין תרופות עד הבית בסופר-פארם. אגב, כדאי לזכור לבצע השוואת מחירי תרופות, כי מחירי התרופות אינם זהים.

טייטו Tyto – התקנה פשוטה

הערכה של Tyto כוללת מספר אביזרים, אשר כדאי להכיר עוד לפני שתצטרכו לבצע בהם שימוש בזמן אמת.

ההתקנה הראשונית דורשת חיבור WiFi זמין ולא ניתן לחבר את המכשיר לרשתות 5 גיגה הרץ, אלא רק ל-2.4 גיגה הרץ. לאחר מכן נדרש לבצע עם האפליקציה רישום ולהגדיר את החיבור בין ה-Tyto לסמארטפון.

TYTO
TYTO – איך עושים בדיקת גרון בלי לצאת מהבית?

האפליקציה של Tyto מגיעה עם ממשק בעברית, בניגוד למכשיר שמגיע בממשק באנגלית. בשביל לכסות על הפער הזה, האפליקציה מציעה הסברים בעברית, כולל סרטונים המציגים את דרכי הפעולה על מסך המגע.

טייטו Tyto – הפעלה

כדי להתחיל את הבדיקות, יש להיכנס לאפליקציה, לבחור את המשתמש (החולה) ולהזמין תור לרופא.

האפליקציה תתריע עוד כמה זמן הרופא יתפנה, כך שבאותו זמן תוכלו לארגן את כל האביזרים ולטעון את ה-Tyto במקרה ששכחתם לעשות זאת. זמן ההמתנה תלוי בזמינות של הרופאים בקופת החולים.



אילו בדיקות תוכלו לבצע באמצעות טייטו Tyto?

הבדיקות שמאפשרת הבדיקה הן מדידת חום, בדיקת לב, דופק, ריאות, גרון, אוזניים, בטן ועור, והן מתבצעות באמצעות אביזרים שמשולבים בתוך הערכה. לאביזרים יש מתאם, שאותו מחברים לחלק האחורי של ה-Tyto. כדי לסמן את נקודת החיבור, יש נקודה כחולה על המתאם ועל ה-Tyto.

מסך שיחת הווידיאו עם הרופא מתחלק לשניים: בחלק התחתון של המסך רואים את הרופא וגם תמונה קטנה המשמשת כמוניטור של החולה. בחלק העליון מופיע איור עם הסבר בעברית על הפעולה שצריך לבצע.

כך למשל, בדיקה עם הסטטוסקופ תציג איפה צריך להניח אותו בגוף וגם תסמן מתי צריך לעבור לשלב הבא. ה-Tyto מקליט את קולות הלב וישמיע אותם לרופא.



בדיקת האוזניים מתבצעת באמצעות מצלמה ופנסים הממוקמים בחלקו האחורי של המכשיר. החולה רואה על מסך הסמארטפון את האוזן שלו, ואם המוצר משמש כמה משתמשים – אפשר להחליף את ראש הפלסטיק הממוקם בחלק שנכנס אל האוזן.

גם בדיקת גרון אפשר לעשות כך בשלט רחוק, וזאת באמצעות מצלמה שיש להכניס לכיוון הגרון. שוב, החולה יכול לצפות בגרון שלו בזמן אמת על מסך הסמארטפון שלו. כדי לבדוק ילדים, ניתן לשלב מקלות פלסטיק חד פעמיים שעוזרים בבדיקה.

מדידת חום באמצעות טייטו מתבצעת באמצעות מצלמת אינפרה אדום. לשם כך, יש לכייל את המכשיר. כדי לכייל אותו, יש להחזיקו במרחק של 2 ס"מ מקיר פנימי בבית (ככה שהוא יזהה את חום הבית) ולאחר מכן להחזיקו במרחק של 2 ס"מ מהמצח.

בכל מקרה, הרופא מקבל את התוצאות תוך כדי הבדיקה, כך שהוא יכול להמליץ על המשך הטיפול וגם לשלוח מרשם. הרופא גם יכול לעדכן את התוצאות בתיק הרפואי האישי של הקופה.

בשורה התחתונה: Tyto ישנה את התקשורת מול הרופא

Tyto הוא מוצר שיכול לשנות את צורת ההתממשקות שלנו עם קופות החולים. הוא מאפשר בצורה פשוטה ובמחיר לא גבוה לבדוק את כל המדדים הבריאותיים החיוניים בלי לצאת מהבית ולעבור בדיקה פיזית אצל רופא.

אמנם, יש מקום לשיפור בממשק, בעיצוב ואפילו במטען המגושם המגיע בערכה, אבל כל אלה לא פוגעים בתוצאה הסופית וקל לפתור אותם.

מחיר: כ-300 שקל בשירותי בריאות כללית.

היה מעניין? השקענו לא מעט, אז פרגנו לנו בלייק!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

הכתבה פורסמה לראשונה בבלוג הגאדג'טים The Gadget Reviews של צחי הופמן

>> קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >>






דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות