האינטרנט זוחל? כך תדאגו לאינטרנט מהיר ויציב בכל הבית

כך תדאגו לאינטרנט מהיר ויציב בכל הבית

אינטרנט מהיר הוא מצרך חיוני בימים אלה, שבהם ההורים עובדים מהבית, הילדים לומדים מרחוק והמכשירים בכל הבית מחוברים. האם אתם ערוכים?

אינטרנט מהיר
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

הימים האחרונים לימדו אותנו מה אנחנו באמת צריכים הכי הרבה כשאנחנו תקועים בבית: אינטרנט מהיר ויציב. הלמידה מרחוק, הפגישות בזום, העבודה מהבית, הסדרה בנטפליקס – כל אלה מצריכים גלישה במשך כל שעות היום, ממכשירים רבים, מכל חדר בבית וללא ניתוקים.

לפי נתוני משרד התקשורת שפורסמו במרץ 2020, חל גידול 30% בנפח הגלישה באינטרנט בתקופת הקורונה.

עלייה בנפח הגלישה באינטרנט
מקור: משרד התקשורת, 31.3.20

 

נתוני בזק דומים: עלייה של 30% בממוצע ליום בנפח הגלישה וקפיצה של 64% בחיבור לקוחות חדשים לשירות האינטרנט. זה כמובן לא מפתיע, לאור השבתת מערכת החינוך ומעבר של עובדים רבים לעבוד מהבית. חוץ מגלישה לצורך למידה מרחוק ועבודה מהבית, יש כמובן עלייה בצריכת תכני וידאו וגיימינג.

אינטרנט מהיר ויציב בבית – כל המידע שחשוב לדעת

לירון הרשקוביץ
לירון הרשקוביץ, מנהלת אגף השיווק הפרטי בבזק

 

אז איך תדאגו לאינטרנט מהיר ואמין בימים אלה? התשובה מורכבת מכמה חלקים: תשתית יציבה ואמינה, ציוד מותאם לצרכים ולבית שלכם והתאמת חבילת האינטרנט למצב הנוכחי.

לירון הרשקוביץ, מנהלת אגף השיווק הפרטי בבזק, מספקת טיפים שידרגו לכם את איכות החיים.

אינטרנט מהיר – זה הציוד ההכרחי 

כדי לאפשר גלישה אלחוטית בבית, דרוש כמובן ראוטר אלחוטי. אבל נתב אחד לא תמיד מספיק כדי להבטיח אינטרנט מהיר.

בבתים רבים בישראל יש ממ"ד, מחסן, גינה או מרתף, שבהם קיים קושי ליהנות מגלישה רציפה. הפתרון שמציעה בזק הוא FULL WIFI – אינטרנט בכל הבית, בכל מקום.

"לעתים קרובות הנתב נמצא בסלון וקצב הגלישה בממ"ד או בחדר אחר נמוך", מסבירה הרשקוביץ. "מי שצופה בנטפליקס בממ"ד, עלול לסבול מחוויית צפייה מתסכלת. יש לזה פתרון באמצעות שני מוצרים נוספים של בזק – Be Mesh ו-Be Spot".

ראוטר BE 

אינטרנט מהיר
נתב BE של בזק: עד 30 מכשירים מחוברים

 

"נתב BE הוא נתב שמייחד את האינטרנט של בזק", מסבירה הרשקוביץ. לדבריה, כיום יש כבר 350,000 מנויים שמחזיקים בבית ראוטר של BE. מדובר בנתב שיש לו כמה תכונות ייחודיות ובלעדיות:

  • מגן סייבר: דווקא בתקופה הזאת, יש מי שמנסה לנצל את המצב ולגנוב פרטים מזהים של הגולשים באמצעות ניסיונות דיוג (Phishing). "נתב BE מגן על כל מי שגולש מהבית מפני התקפות סייבר. לקוחות שהתקינו את האפליקציה של BE, מקבלים גם הודעה על ניסיון התקיפה ועל השמירה", אומרת הרשקוביץ, "בשנת 2019 היו 10 מיליון מתקפות שנבלמו".
  • חיבור מכשירים רבים: אפשר לחבר לנתב BE עד 30 מכשירים שונים.
  • אפליקציה: אפליקציית BE מאפשרת לנהל את הגלישה בבית. אפשר להגדיר באפליקציה לשלוח התראה להורים כשהילד מתחבר לאינטרנט ואפשר להחליט מי יהיה מחובר ומי לא. כך למשל, בימים אלה כאשר יש בתים שבהם שני ההורים עובדים והילדים בבית, הם יכולים לנהל את הגלישה שלהם מרחוק, ואפילו לנתק את החיבור ל-X-BOX כדי שהילד יכין קצת שיעורים.
  • עיצוב: בניגוד לנתבים אחרים, אשר מתאפיינים בעיצוב סטנדרטי ולא אטרקטיבי במיוחד, הראוטר של BE מעוצב כפריט שאפשר להניח בסלון בלי להתבייש.
  • תמיכה ב-4K: נתב BE תומך ב-4K ובטכנולוגיות מתקדמות.

Be Mesh – אינטרנט מהיר ויציב

בדצמבר 2019 השיקה בזק את ה-Be Mesh – יחידה שמגדילה את טווח הגלישה (מעין רפיטר). ה-Mesh חייב להיות בקשר עם ה-BE. הוא לא הפתרון לגלישה בממ"ד למשל, אך הוא כן משפר את הגלישה בחללי הבית השונים. למעשה, ה-Mesh מגדיל את הטווח ומספק WIFi רציף.

"הגלישה היא אחידה, לא צריך לדלג בין רשתות", מסבירה הרשקוביץ. "כבר כעת יש  אלפי לקוחות שהוסיפו יחידה Mesh בבית, ואפשר להצביע על עלייה בשביעות הרצון של אותם לקוחות מרציפות הגלישה".

לדבריה, זה פתרון מצוין לפעילות של כל בני הבית על הרשת: "ילד אחד לומד, ילד אחר רואה טלוויזיה, ההורים עובדים… והם מקבלים רשת אחידה ללא ניתוקים".

Be Spot

ה-Be Spot הוא יחידה בפני עצמה שאינה תלויה ב-BE. "זה כמו BE קטן, שמייצר קליטה בממ"ד או בחצר", מסבירה הרשקוביץ. "בניגוד ל-Mesh, הספוט מחובר לרשת באופן קווי.

-בדירת 4 חדרים עם ממ"ד, אילו יחידות מומלץ להתקין כדי לקבל גלשה רציפה?

הרשקוביץ: "בדירת 4 חדרים אנחנו ממליצים על נתב BE בסלון, MESH ו-Be ספוט בממ"ד. בבתים גדולים צריך יחידת Be ספוט במרתף, B בסלון ועוד שתי יחידות של MESH".

חבילת תשתית + ספק – כיצד היא משפיעה על האיכות?

ישראל היא המדינה היחידה בעולם שבה יש הפרדה בין החברה שמספקת את תשתית האינטרנט (בעיקר בזק או הוט) לבין החברה שמוגדרת "ספקית אינטרנט" (בזק בינלאומי, אקספון ועוד). זה מייצר מצב שבו יש ללקוח כמה אפשרויות להצטרף לחבילת אינטרנט, מבלי שהוא בדרך כלל מבין את ההבדלים.

דרך אחת היא באמצעות "השוק הסיטונאי", שבה הלקוח יוצר קשר עם ספקית האינטרנט שלו ורוכש חבילה משולבת של ספק ותשתית.

דרך אחרת היא באנדל, כלומר, הלקוח רוכש חבילה משולבת דרך חברות התשתית (בזק או הוט).

למה זה משנה בעצם? 

כאשר מדברים על "השוק הסיטונאי", הכוונה היא שהלקוח מצטרף דרך ספקית האינטרנט לחבילת אינטרנט שכוללת תשתית + ספק.

הרעיון ב"שוק הסיטונאי" הוא שספקיות האינטרנט רוכשות מבזק ומהוט את התשתית – ומשווקות לצרכנים חבילה שלמה של תשתית + ספק. במקרה כזה, גם אם יש ללקוח תשתית של בזק, את מערכת היחסים הצרכנים שלו הוא מנהל מול ספקית האינטרנט שאליה הוא התחבר, והיא גם זו שמספקת לו את הציוד.

הלקוח לא ממש מבין מהו "השוק הסיטונאי" או באנדל. מבחינת הלקוח, התוצאה היא אחת – הוא גולש באינטרנט מהבית.  בפועל, מאחורי הקלעים המצב הוא שיש כמה חוליות בשרשרת הגלישה, וכך אם יש תקלה או איטיות, הלקוח לא יודע מה המקור. כאן חשוב לומר שאיכות הגלישה תלויה לעתים קרובות בחלק החלש של השרשרת.

לקוחות השוק הסיטונאי תלויים לחלוטין בספק – הן מבחינת הציוד והן מבחינת התמיכה ושירות הלקוחות. האפשרות לקנות ציוד של בזק, כמו נתב BE, פתוחה רק בפני לקוחות בזק.

כאמור, בבזק מדווחים על עלייה במספר הלקוחות החדשים. כדי לעמוד בעומס הפניות של לקוחות ותיקים וחדשים, גם בתקופת הקורונה קיימת תמיכה 24/7. רוב הנציגים עובדים מהבית ובתפוקה מלאה. "נציג טכני בשירות הלקוחות יכול לעבוד מול הלקוח בשיחת וידאו", אומרים בחברה. "יש אחוזים גבוהים של טיפול בתקלות מרחוק באמצעות וידאו". גם הטכנאים ממשיכים להגיע לבתי הלקוחות. אם מדובר באדם שנמצא בבידוד, הם עובדים לפי הנחיות משרד הבריאות.

שירות ואמינות: עכשיו יותר מתמיד

תקשורת תמיד הייתה משמעותית עבור הצרכנים, אבל היום פי כמה וכמה.

בימי שגרה רואים ירידה בגלישה בשעות היום, כאשר בני הבית בעבודה או בבית ספר. כעת אנחנו גולשים באינטרנט כמעט 24/7, מהבוקר עד הלילה.

שימוש בציוד הנכון מאפשר למשפחה לקבל סביבת אינטרנט מעולה בכל הבית, כזו שתתמודד עם כל הפעולות שאנחנו מבצעים בכל החדרים כל הזמן. הכוונה היא לפגישת זום, יוטיוב, נטפליקס ועוד. הורים, ובמיוחד הורים שיוצאים לעבוד בזמן שהילדים בבית כל היום, רוצים יכולת לנהל את התקשורת של הילדים. הם צריכים גם אפשרות להפסיק להם האינטרנט באחד המכשירים במידת הצורך.

בבזק מדווחים כי הם רואים גידול גם בתעבורה עצמה וגם בקצב הצטרפות של לקוחות חדשים. "אנחנו מזהים גם גידול במספר שעות הגלישה וגם גידול בנפח השימוש. לקוחות שלא היה להם אינטרנט או כאלה שהשתמשו בחבילת הסלולר כנקודה חמה, מתחברים עכשיו ל-WiFi", אומרים בבזק. "הצרכנים גולשים יותר באינטרנט ומחפשים אמינות. בזק השקיעה בתשתית המון כסף כל השנים כדי להיערך למצב שבו התעבורה גבוהה. לכן כעת הלקוחות שלה נהנים מתשתית יציבה ואמינה. התשתית של בזק מסוגלת לעמוד בזה ובהרבה יותר מזה".

הכתבה בשיתוף בזק

עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה

תגובות: 0

נגישות