הישג חלקי בלבד: מענק הסיוע לעצמאים יוגדל אבל רק בחודש הבא. האפליה נמשכת

הישג חלקי בלבד: מענק הסיוע לעצמאים יוגדל אבל רק בחודש הבא. האפליה נמשכת

מדינת ישראל תיתן לקצת יותר עצמאים קצת יותר כסף, אבל מענק הסיוע לעצמאים רחוק מלהיות מספק. הוא ודאי לא מתקרב למה שמקבלים השכירים. פואנטה עם הפרטים

מענק סיוע לעצמאים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




לאחר המחאה והזעם של מאות אלפי עצמאים, מענק הסיוע לעצמאים יורחב. אולם, לא צריך לשמוח יותר מדי. עצמאים שסורבו באפריל יצטרכו לחכות לחודש הבא כדי להגיש בקשה נוספת. מדינת ישראל לא עד כדי כך הגונה כדי לתקן את העוול שנגרם להם ולתת מענק סיוע לעצמאים ללא התניות באופן מיידי. הרחבת המענק מתייחסת רק לחודש מאי בעבור ההפסדים באפריל, כך שמי שקיווה לפצות מעט על ההפסדים שלו במרץ – יכול להמשיך לחלום. בכל מקרה, מדובר במענק חד פעמי בלבד.

לכן, השמחה אינה שלמה. עם כל הגאווה על הצלחת המאבק הנוכחי – זוהי הצלחה חלקית שתשפר רק במעט את מצבם של חלק מהעצמאים בלבד. יש מאות אלפי עצמאים שאין להם כלל הכנסות כבר כעת – אך מדינת ישראל מצפה מהם למשוך עוד כמה שבועות עד שאולי יקבלו בתחילת מאי מענק סיוע על חודש אפריל.

מענק סיוע לעצמאים – בדיחה עצובה

לא ברור מה עבר בראשם של ראש הממשלה ושל שר האוצר אשר פרסמו את מענק הסיוע המקורי, אבל הקריטריונים שנקבעו בתחילה למענק סיוע לעצמאים היו בלתי עבירים מבחינת רוב העצמאים. כך למשל, קבלת המענק הותנתה בסכום שהרוויחו בשנת 2018. בנוסף, רבים מהעצמאים קיבלו תשובה שלילית משום שההכנסה המשותפת שלהם בשנת 2018 יחד עם בן הזוג חצתה את הסכום של 340,000 שקל בשנה.

ההבטחה הנוכחית היא שאוכלוסיות נוספות יהיו זכאיות למענק, יבוטלו קריטריונים וסכום המענק יגדל.

פרסום לעסק

עכשיו נצטרך לבדוק כמה אנשים יהיו זכאים למענק הסיוע לעצמאים לפי הקריטריונים החדשים, אשר בין היתר לא מתנים את גובה המענק בהכנסה של בני הזוג.

 

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה בפייסבוק >

מענק סיוע לעצמאים קריטריונים חדשים

    1. הכללת שכירים בעלי שליטה.
    2. שיעור המענק יוגדל ל-70% מההכנסה החייבת החודשית הממוצעת.
    3. הגדלת המענק המקסימלי לסכום של 10,500 שקל.
    4. הגדלת תקרת ההכנסה החייבת ל-1 מיליון שקל בשנה.
    5. ביטול הקריטריון של הכנסת משק הבית.
    6. ההכנסה החייבת החודשית הממוצעת. תיקבע לפי שנת 2018 או שנת 2019, לבחירת העצמאי.
    7. ירידת מחזור הפעילות בהיקף של 25% תיבדק לפי חודשים מרץ-יוני.

הישג – אבל חלקי. אסור להסתפק בזה

ההחלטה התקבלה לפנות בוקר, בתום שיח של דרגי המקצוע עם אוכלוסיית העצמאים ונציגי המגזר העסקי. הבוקר פרסם משרד האוצר הודעה שבה הוא מתגאה בהרחבת התקציב שמיועד לסיוע ישיר לעצמאים – אך גם עתה ברור שהסכום נמוך מדי ורחוק מלהשתוות לסכום שמקבלים שכירים שפוטרו או הוצאו לחל"ת וזכאים לדמי אבטלה.

עו"ד רועי כהן, העומד בראש ארגון לה"ב שמייצג חלק מהעצמאים, אמר היום כי בחודש הבא עצמאים רבים שנפלו בין הכסאות יזכו לקבל פיצוי ראוי השווה לדמי האבטלה של השכירים. עם זאת, שוב נציין כי זו לא באמת השוואת תנאים לשכירים – משום ששכירים מקבלים דמי אבטלה במשך כמה וכמה חודשים, ואילו העצמאים יזכו למענק מירבי של כ-10,000 שקל באופן חד פעמי בלבד!

פואנטה

שוב ושוב מדינת ישראל בוחרת להשפיל את העצמאים, וכעת במשבר הקורונה אפליית העצמאים זועקת לשמיים. המדינה בחרה להביא אותם לערב החג כשהם נטולי הכנסה ונטולי תקווה.

מה שנעשה עכשיו הוא מעט ומדי ומאוחר מדי. בעקבות המחאה, שאותה הובילו ארגון להב, פעילי קבוצת הפייסבוק "אני שולמן", פעילי קבוצת "התאגדות העצמאים" ואחרים, המדינה הואילה בטובה להקצות סכום נוסף של כמיליארד שקל לטובת הרחבת מענק הסיוע לעצמאים. כעת הסיוע הישיר יעמוד על 4 מיליארד שקל.

במשרד האוצר מעריכים שלאחר השינוי, כ-600 אלף עצמאים יהיו זכאים למענק.

היה לכם מעניין? פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

עוד מידע על קורונה בפואנטה





תגובות: 0

נגישות