פקורינו או מנצ'גו? טעמנו את הגבינות הקשות החדשות של תנובה קולקשן

פקורינו או מנצ'גו? טעמנו את הגבינות הקשות החדשות של תנובה קולקשן

בקר, כבשים עיזים… סדרת קולקשן של תנובה כוללת מגוון גבינות קשות. טעמנו ובדקנות את המחירים

תנובה קולקשן
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לכתבה על תנובה קולקשן 2020 – לחצו כאן

תקופת שבועות היא תקופה שבה היצרניות משיקות מוצרים חדשים – והשנה תנובה משיקה את תנובה קולקשן – גבינות מיוחדות מחלב בקר, כבשים ועיזים. מדובר בסדרה הכוללת מבחר גבינות באחוזי שומן שונים ובמרקמים שונים, כאשר לכל אחת טוויסט קטן משלה.

סדרת קולקשן, המיוצרת עבור תנובה במחלבת דותן, מגיעה בעיצוב מיוחד אשר משדר אווירת פרימיום, ולא במקרה. תנובה מנסה כאן לתת מענה לצרכנים חובבי גבינות קשות יוקרתיות יותר, שמזכירות בטעם ובמיתוג גבינות מחו"ל.

המסר של תנובה קולקשן – לא רק קוטג'…

אי אפשר לטעות. סדרת קולקשו היא סדרה יוקרתית. תנובה אמנם מייצרת את המוצרים שנתפסים הכי בסיסיים במקרר הישראלי, כמו קוטג' וגבינת עמק, אבל מן הצד השני, היא שולחת זרועות לכיוון הגבינות הקשות והיוקרתיות ולא מתכוונת להשאיר את הבמה ליצרנים אחרים מהארץ ומחו"ל. קטגוריית הגבינות המיוחדות נמצאת במגמת צמיחה מהותית, והיא השנייה בצמיחתה בכלל שוק החלב.

לדברי לילך כהן שולומון, מנהלת אגף השיווק בחטיבת החלב, בתנובה מבחינים במגמה של פתיחות רבה יותר לגבינות מתוחכמות בקרב הצרכנים הישראלים: "לצד גבינות מוצרלה וגאודה, המוכרות בישראל, ניתן לראות בשנה האחרונה פתיחות גם לגבינות מתוחכמות ומובחנות יותר, כמו עובש לבן וגבינות המבוססות על חלב כבשים ועיזים ולא רק בקר".

ב-2018 היקף המכירות בקטגוריית הגבינות המיוחדות הסתכם בכ- 446 מיליון שקל, צמיחה של 12.5% מ-2017. מכר המיוחדות במדף ב-2018 רשם צמיחה של 23%, כמעט פי שישה מסך הצמיחה במעדניה.



תנובה קולקשן: המחיר, הטעם מה שביניהם

בהיותה סדרה יוקרתית, תנובה קולקשן היא סדרה יקרה. רף המחירים של הסדרה לא הופך אותה להכי אטרקטיבית על המדף.

כפי שגם פורסם ממש לאחרונה כאן ב"פואנטה חדשות צרכנות", קנייה של גבינה ארוזה היא פחות משתלמת מקנייה של גבינות מקבילות במשקל. עם זאת, בתנובה מניחים שהלקוחות יעדיפו מוצר ארוז וממותג על פני מוצר פרוס במשקל.

כאן בפואנטה טעמנו את הגבינות השונות, והמסקנה הייתה חד-משמעתית – מדובר בגבינות איכותיות ומיוחדות שמשתלבות בארוחה הן בפני עצמן והן כתוספת עשירה.

כדאי לשים לב שלקראת החג חלק מהרשתות מוכרת את הגבינות בחצי מחיר ממחירן המקורי. כך למשל, באתר של רמי לוי המחיר עד 9.6 הוא 10 שקלים, ואילו באתר של רשת ויקטורי המחיר הוא 19.90 ליחידה והמוצר השני ב-50% הנחה.

כל הגבינות נמכרות ארוזות במשקל של 150 גרם ונמכרות בכ-20-22 ליחידה. מומלץ להוציא אותן מקירור כחצי שעה לפני ההגשה.

תנובה קולקשן: פקורינו

גבינה קשה מחלב כבשים, 36% שומן, בעלת טעם חזק וארומטי. מתאימה לתיבול מנות ים תיכוניות, לגירוד על פסטה, מאפים, סלטים וכמובן למגש הגבינות. הגבינה נמכרת באריזת 150 גרם, ולקראת שבועות מוצעת במבצעים שונים.

מנצ'גו

גבינה קשה מחלב כבשים, 38% שומן. המנצ'גו מתונה (mild) בעוצמת טעמה ומרקמה. הטעם יחסית עדיו והיא משתלבת טוב עם פירות. היא מתאימה גם לפלטת הגבינות וכן לגרוד על מגוון מאפים, פסטות וסלטים.

גאודה עיזים

גבינה חצי קשה 32% שומן מחלב עזים. גאודה היא גבינה צעירה עם טעמים עדינים ומרקם רך יחסית, מתאימה לצלחת הגבינות וכן לשימוש במאפים וכריכים.

תנובה היא לא היחידה שמשווקת גאודה עיזים. גם גד משווקת גבינה דומה, ומחירה דומה למחיר של תנובה: כ-13 שקל ל-100 גרם, כלומר כ-19.50 שקל ל-150 גרם.

גפן

גבינת גפן של תנובה קולקשן

מבין הגבינות החדשות – זאת אולי המיוחדת ביותר. מדובר בגבינה קשה 34% מחלב כבשים, המתאפיינת בגוון ורדרד. זאת משום שהגבינה הושרתה בבלנד של יינות אדומים. השילוב של חלב הכבשים יחד עם הטעם והצבע של היין מעניק לגבינה טעם עדין ומיוחד, מעט חמצמץ.

צ'דר

גבינה קשה 32% מחלב בקר. מרקמה של הגבינה עדין, היא מתאימה גם לאפייה, לכריכים, לטוסטים ולקרקרים. הצבע הכתום משדרג גם את המראה של פלטת הגבינות.

מחירה של גבינת צ'דר בסדרת תנובה קולקשן יחסת גבוה בהשוואה למתחרות, למשל גבינת צ'דר אנגלית של סיימן, הנמכרת ב-8.90 שקל לאריזת 100 גרם, כך שמשקל של 150 גרם היה עולה רק 13.35 שקל.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות