סינמטק לילדים נפתח: סרטים מכל הסוגים, פופקורן ב-10 ש"ח וכרטיסים במחיר שפוי

סינמטק לילדים נפתח: סרטים מכל הסוגים, פופקורן ב-10 ש"ח וכרטיסים במחיר שפוי

לראשונה בישראל: סינמטק לילדים שבו מוקרנים סרטים מכל הזמנים, החל מאי-טי ועד סרטי דיסני. וגם – סדנאות, סרטי קומיקס וכמובן פופקורן. המחירים לא גבוהים

סינמטק לילדים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

החל מחגיגות 120 לדיסני ועד סדנה שמלמדת איך מציירים גיבור על – סינמטק לילדים נפתח בחולון, וחוץ מסרטים מכל הזמנים, הוא מציע גם פעילויות מרתקות סביב עולם הקולנוע ואפילו פופקורן ב-10 ש"ח בלבד. הסרטים מוקרנים במשך כל ימות השבוע באולם מיוחד וצבעוני. מחירי הכרטיסים זולים יותר מאשר כרטיסי קולנוע רגילים, ואפשר גם לעשות מנוי למספר בלתי מוגבל של סרטים (ראו בהמשך).

הסרטים שיוקרנו בסינמטק לילדים מגוונים מאוד – החל מהקרנות בכורה, דרך סרטי ילדים שאפילו לא הוקרנו בארץ עד כה ועד קלאסיקות מכל הזמנים, סרטי דיסני ועוד.

בין הסרטים שיוקרנו: שלגייה ושבעת הגמדים, ספר הג'ונגל, הארי פוטר וגם אי-טי ובילי אליוט. בין הפעילויות – סדנת "איך עפים בקולנוע".

הפנייה לילדים אמורה גם להגיע אל ההורים, באמצעות סרטים שמדברים גם אליהם ויכולים להפוך את הבילוי למשפחתי. לדברי אלון רוזנבלום, מנהל סינמטק חולון וסינמטק הילדים: "תכנית הסרטים תשלב בין קולנוע חדש לישן, בין סרטים פופולארים לסרטי איכות, סרטים מכל העולם בשפות שונות. הדגש שלנו בסינמטק הילדים הוא חוויות רגשיות ולא רק שכלתניות. אבל לא רק לילדים, אלא גם לאפשר להורים לחזור לילדות שלהם, לנוסטלגיה שלהם, ולחוות אותה שוב עם הילדים".

בין היתר, יוקרנו סרטים בינלאומיים ממדינות שונות שאינם מוצגים בבתי קולנוע מסחריים, סרטים אילמים בלווי מוסיקלי חי, וכן סרטים חדשים והקרנות טרום בכורה.

בנוסף, יתקיימו הקרנות מיוחדות בנושאים שונים, שבהם יוצגו קטעי סרטים שנערכו והותאמו במיוחד לילדים. הקרנות הסרטים ילוו בפעילות העשרה קולנועית מגוונת הכוללת, בין השאר, פסטיבל קולנוע בינלאומי לילדים, סדנאות דיבוב, סדנת אנימציה, סדנת אפקטים מיוחדים, סדנת איפור ועוד.

בנוסף יתקיימו הקרנות מיוחדות אשר יועברו בליווי הרצאות וסדנאות, מפגשים עם יוצרים, שחקנים, במאים ותסריטאים, סדנאות שונות לילדים (משחק, אנימציה ועוד).

סינמטק לילדים – איפה וכמה?

הסינמטק לילדים נפתח בחולון, אשר ממתגת את עצמה כבר כמה שנים כ"עיר הילדים". הבחירה לפתוח סינמטק לילדים מהווה חלק מהתפיסה האסטרטגית של עיריית חולון והעומד בראשה, מוטי ששון, למצב את חולון כעיר שמובילה את תרבות הפנאי של ילדים ובני נוער מכל הארץ. הסינמטק הוא חלק בלתי נפרד ממתחם המדיטק, ומצטרף אל תיאטרון המדיטק לילדים ולנוער, מוזיאון העיצוב חולון, המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס, המרכז לאומנות דיגיטלית, רשת הספריות ומערך "תרבות ודעת" וכמובן סינמטק חולון.

פואנטה בטלגרם

האולם מכיל 100 מקומות בלבד, כך שהכניסה פטורה מתו ירוק ואין צורך בבדיקת קורונה.

סינמטק לילדים: שעות פתיחה

הסינמטק יפעל במהלך כל השבוע (כולל בשבתות).

מחירים בסינמטק לילדים

סינמטק הילדים יציע מנויים וכרטיסים:

  • מנוי ללא הגבלה בעלות של 390 ש"ח עד 440 ש"ח.
  • כרטיסים בעלות של 25 ש"ח עד 32 ש"ח.

דוגמאות לפעילויות מתוכננות

חוגגים 120 שנה לוולט דיסני

שלגיה ושבעת הגמדים: סרט האנימציה הראשון בהיסטוריה שהופק באורך ובצבע מלא, שהצלחתו שינתה לחלוטין את התפיסה לגבי אנימציה וסרטי ילדים והוא נמנה עם סרטי האנימציה החשובים, המשפיעים והמוכרים ביותר. למרות השנים הארוכות שעברו מאז שנוצר – הוא ממשיך להקסים את כולנו, גם היום.

סינדרלה: סרטו פורץ הדרך של וולט דיסני העניק לעולם כמה מהאימג'ים והשירים האהובים ביותר בתולדות הקולנוע ("ביבידיבובידי בו"!) כבר ב-1950.

ספר הג'ונגל: הסרט, משנת 1967, הוא סרט האנימציה האחרון שזכה למגע ידו המיוחד של וולט דיסני.

קלאסיקות

"צ'רלי והשוקולדה" (ווילי וונקה) (1971): עיבוד קולנועי ראשון לספר הילדים הקלאסי של רואלד דאל, בכיכובו של ג'ין ויילדר. סרט חכם שמוביל את הילדים אל הדרך הנכונה על ידי קולנוע יוצא דופן שמפעיל את הדמיון והחושים, מצחיק, מרגש וגם קצת מפחיד לפעמים, שמביא להסתכלות ייחודית על קסמה של חברות והתנהגות טובה.

אי.טי – חבר מכוכב אחר (1982): כמעט ואין צורך להכביר במילים על אחד מהסרטים הטובים ביותר שנעשו בכל הזמנים, כזה שלא תמצאו אף רשימת צפיית חובה בלעדיו. הסיפור על חברות המרגשת בין שני קטנטנים שמחפשים את מקומם יחד, מהלך קסם על מבוגרים וצעירים כאחד, מראה לנו שגם בין עולמות שונים יש הרבה מן המשותף. העשייה פורצת הדרך של הסרט גם היא מפתח להבנת הקסם של הקולנוע המודרני.

פסטיבל הקולנוע הנורדי

הפסטיבל הנורדי, שמביא לקהל הרחב סרטים שאינם זוכים להקרנות מסחריות, נותן פוקוס על הקולנוע המיוחד שמגיע ממדינות סקנדינוויה הצפוניות, ולמרות שהשפה שונה (וכמעט שלא נשמעת בארץ) הנושאים, התמות והדילמות זהים לשלנו.

בסינמטק בחרו להביא להקרנה מיוחדת את הסרט שזכה להצלחה ברחבי העולם, אולם לא זכה לחשיפה הראויה בישראל: "המומינים בריביירה". הזדמנות נדירה להיכנס לעולם דמיוני ומרגש, לפגוש את מומינטרול וחבריו המתמודדים עם אתגרים ושאלות, דילמות, ניצחונות והפסדים. בהקרנה מיוחדת, עם מספרת שתלווה ותפעיל את הילדים, נכיר עולם מרגש, מלא קסם, הנוגע בשאלות המעסיקות את כולנו, כוחה של משפחה ומשמעותה של חברות. מומלץ בחום, לילדים והורים.

גיבורי הקומיקס הגדולים

בשנים האחרונות גיבורי הקומיקס זוכים לתחיה מחודשת ולאוהדים רבים, בגילאים שונים, המגלים את הקסם של המדיה.

מדי חודש יחזור הסינמטק לילדים אל גיבורי העל הבולטים והאהובים ששלטו בדפי חוברות הקומיקס עשרות בשנים, נלחמו ברשע והגנו על הצדק.

הגיבור הראשון יהיה קפטן אמריקה, שהופיע לראשונה על דפי הקומיקס לפני 80 שנה ונחשב לאחד הגיבורים האהובים והמוכרים גם היום.

20 שנה ליציאת "הארי פוטר ואבן החכמים"

הארי פוטר בסינמטק לילדים
הארי פוטר בסינמטק לילדים. איור: PIXABAY

 

הזדמנות נפלאה לחוות שוב, באולם הקולנוע, את הפלא והיופי של עולם הקוסמים הצעירים. הילדים וההורים מוזמנים לגלות, בצפייה משותפת, את דמותו של הארי פוטר, להשבות בקסמו הבלתי נשכח.

סדנאות, מפגשים ואירועים מיוחדים

איך עפים בקולנוע?

סדנת 'מסך ירוק' שתאפשר לילדים להפליג (תרתי משמע) על כנפי הדמיון ולעשות את מה שאפשר לעשות רק בסרטים: לרחף בחלל, להקיף את העולם בריצה, ללכת על מסלול הדוגמנות, לשחק עם חיות בג’ונגל ועוד.

איך מציירים גיבורי על

בואו ללמוד איך לצייר את גיבורי העל הגדולים, מקפטן אמריקה (שאנחנו חוגגים לו החודש יום הולדת 80) דרך וונדר-וומן, סופרמן, באטמן וספיידרמן. נלמד על ההיסטוריה של הדמויות, מה מייחד כל אחת מהן, ובעיקר, איך אנחנו מציירים אותם במצבים שונים.
את הסדנה יעביר אחד הקומיקסאים הבכירים בישראל.

הארי פוטר וסוד הקסם הקולנועי

מסע בן שעה וחצי בנבכי עולמו הקסום, הקולנועי והספרותי של הארי פוטר. בהנחיית המרצה לקולנוע גלית רויכמן.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות