גבינת עמק על המדף עולה כפול מגבינת עמק במשקל - והיא לא לבד - פואנטה

גבינת עמק על המדף עולה כפול מגבינת עמק במשקל – והיא לא לבד

הצרכנים הישראלים טוענים שהם לא פראיירים ומתלוננים על יוקר המחיה – אבל קונים גבינות ארוזות במקום לקנות את אותן גבינות בדיוק במשקל במעדנייה, ומשלמים לפעמים פי שניים. שימו לב לפערי המחירים בבדיקת פואנטה

כמדי שנה, כאן בפואנטה אנחנו בודקים את פערי המחירים בין הגבינות במשקל לגבינות הארוזות – והשנה עשתה זאת גם המועצה לצרכנות. למרות שבשנים האחרונות חזרנו שוב ושוב באוזני הצרכנים כי יש פערי מחיר עצומים, נראה שחוסר הידיעה עדיין רחב. כך למשל, למרות שגבינת עמק במשקל עולה חצי מחיר מגבינת עמק במעדנייה – עדיין גבינת עמק ארוזה היא אחד המוצרים הנמכרים במקרר הגבינות. נזכיר כי גבינה צהובה 22% ו-28% נמצאות תחת פיקוח מחירים – אבל רק כשהן במשקל. אותן גבינות בדיוק כאשר הן ארוזות – לא נמצאות בפיקוח, והמחלבות יכולות למכור אותן בכל מחיר שמתחשק להן. שימו לב לבקשה לייצוגית נגד תנובה שאושרה בדיוק בנושא זה, ולפיה תנובה גרפה 235 מיליון שקל ב-7 שנים (עד 2014) רק בזכות הפער בין גבינה צהובה במשקל לגבינה צהובה באריזה.

כדאי גם לזכור שלא רק גבינות קשות, גם גבינות שמנת אפשר לקנות במשקל וגם במקרה הזה הן הרבה יותר זולות.

בדיקת פואנטה מגלה שאין צדיקות בסדום – כל המחלבות גובות על הגבינות הארוזות שלהן עשרות אחוזים יותר מאשר על אותן גבינות בדיוק כשהן נמכרות במשקל במעדנייה. לעתים מדובר על מחיר כפול ולעתים אפילו יותר – למשל גבינה בולגרית מעודנת 5% של מחלבות שומרון, שמשקלה ל-100 גרם הוא 3.50 שקלים בלבד, לעומת כ-8 שקלים ל-100 גרם באריזה.

הנה עוד כמה דוגמאות:

גבינה צהובה

ארוזה, 200 גרםבמשקל, 200 גרםפער
תנובה – גלבוע12.607.8660%
תנובה – עמק16.408.2699%

גבינה בולגרית

ארוזה, 250 גרםבמשקל, 250 גרםפער
צוריאל – בולגרית מעודנת 5%21.4011.2590%
תנובה – פיראוס 24%19.9013.7544%
השומרון – מעודנת 5%19.908.75127%

גבינה צפתית

ארוזהבמשקלפער
גד – צפתית 5%21 ל-350 גרם15.75 ל-350 גרם33%
תנובה – פיראוס15.30 ל-200 גרם11.80 ל-200 גרם30%

גבינת שמנת

ארוזהבמשקלפער
גד – טעם טבעי 30%12.90 ל-200 גרם7 ל-200 גרם84%
תנובה – נפוליאון עם זיתים 25%13.90 ל-225 גרם9.22 ל-225 גרם51%

הפתרון: לעמוד 5 דקות בתור

מדוע הצרכנים הישראלים ממשיכים לשלם על גבינות ארוזות כל כך הרבה כסף, בעוד שבמרחק 10 שניות מהמדף אותה גבינה נמכרת בהרבה פחות? יש כנראה יותר מסיבה אחת. ראשית, הם פשוט לא יודעים שיש פערים כה גבוהים. שנית, הם לא אוהבים לחכות בתור. שלישית, אולי הם חושבים שהגבינות במעדנייה פחות טריות. רביעית, ייתכן שהם לא יודעים שאלה בדיוק אבל בדיוק אותן גבינות. חמישית, אולי האריזות יותר נוחות להם.

כך או כך, שימו לב מהו החיסכון השבועי בקניית מספר גבינות למשפחה בשבוע, ואולי בפעם הבאה שתבקרו בסופר – לא תעברו ליד מדף הגבינות אלא תצעדו ישירות למעדניה.

גבינות ארוזותגבינות במשקל
תנובה עמק 28% 200 גרם16.408.26
בולגרית מעודנת 5% , משק צוריאל, 250 גרם21.4011.25
צפתית פיראוס 5%, 200 גרם15.3011.80
שמנת בטעם טבעי גד 30%, 200 גרם12.907
סה"כ6638.40

מדובר בפער של 72%, לא חבל על הכסף? כדאי גם לזכור כי בקרוב יתייקרו מוצרי החלב בפיקוח, וביניהם הגבינה הצהובה, לפחות ב-3.4% – כפי שפרסמנו כאן באתר "פואנטה חדשות צרכנות".

פואנטה





תגובות: 1

  1. ברגע שהולכים על מעדנייה, אתה יכול לחסוך אפילו יותר:
    אתה נחשף למותג פרטי של הרשת (בולט למשל בתחום הגבינה צהובה), וכך להגדיל את החיסכון הכספי עוד יותר (למשל בהשוואה ל"עמק") או להיחשף למותגים אחרים שלא זמינים על המדף (מחלב המושבה) או פחות זוכים למקום על המדף בגלל משאבי שיווק מוגבלים (יעקבס) עם אותו אפקט (הגדלת החיסכון).

נגישות