הקנס על עברות כמו נהיגה בלי קסדה בקורקינט חשמלי מזנק ל-1000 ש"ח

הקנס על עברות כמו נהיגה בקורקינט חשמלי בלי קסדה מזנק ל-1000 ש"ח

נוהגים בקורקינט חשמלי? הקנס על נסיעה בלי קסדה ועל עברות נוספות מזנק. כמה תשלמו אם תחסמו חניה, ובמיוחד חניית נכה?

קנס על רכיבה בלי קסדה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

החל מיולי 2022 יזנק הקנס על נהיגה בלי קסדה בקורקינט חשמלי, אופניים חשמליים, סגוויי והוברבורד, תהיה כרוכה בקנס של 1000 ש"ח. גם רוכבים מתחת לגיל 16 ייקנסו בסכום דומה – וכך גם מי שינהג בכלי לא תקני. מי שייתפס רוכב ללא הכשרה מתאימה וגילו מעל 16, ישלם קנס של 750 ש"ח. התחביב הידוע של רוכבי הקורקינטים החשמליים לחסום חניות יעלה להם גם כן לא מעט כסף: 250 ש"ח קנס. אם מדובר בחניית נכה הקנס יזנק ל-1000 ש"ח.

גם האכיפה תוגבר בקרוב באמצעות פקחים עירוניים שיוסמכו לכך.

פואנטה בטלגרם

כל זאת בעקבות אישור שנתנה ועדת הכלכלה של הכנסת לתקן את החוק הקיים כיום. תאונות הדרכים שבהם מעורבים רוכבי קורקינט חשמלי הן רבות וטראגיות. מדי שבוע נהרגים ונפצעים רוכבים וגם הולכי רגל.

במקביל, חל גידול מתמיד במספר הקורקינטים החשמליים בארץ, בעיקר קורקינטים חשמליים שיתופיים בתל אביב. כך למשל, דיווחנו כאן בפואנטה על חברת הקורקינט החשמלי Dott שהחלה לפעול בארץ לאחרונה – כאשר ברחובות תל אביב אפשר כבר לראות לא מעט קורקינטים שלה.

בתל אביב אפשר לראות אלפי נהגי קורקינט חשמלי מדי שעה שנוסעים בלי קסדה, אך ייתכן שהקנס המוגדל ירתיע אותם כעת. הבחירה בקורקינט חשמלי שיתופי מסוים על פני אחר מתבססת לא רק על מחיר הנסיעה, אלא גם על מה שמציע הקורקינט. בקורקינו דוט למשל, יש קסדה מובנית וחובה להשתמש בה כדי לנסוע (היכנסו לכתבה קורקינט חשמלי DOTT במחיר נגיש ועם מעמד לטלפון).

אגב, בקרוב תצטרף חברה נוספת לחברות שמפעילות קורקינט חשמלי בתל אביב, חברת TIER שרבים מכירים מביקוריהם באירופה.

לא רק קנס על נהיגה בלי קסדה: רשימת קנסות על עברות בנהיגה בכלים חשמליים

  • רכיבה מתחת לגיל 16: 1000 ש"ח
  • רכיבה ללא קסדה: 1,000 ש"ח
  • רכיבה בכלי לא תקני: 1000 ש"ח
  • רכיבה מעל גיל 16 ללא הכשרה: 750 ש"ח
  • חסימת חניה: 250 ש"ח
  • חסימת חניית נכה: 1000 ש"ח

ח"כ איתן גינזבורג, שמילא את מקומו של היו"ר, הזכיר כי מדובר בדיון שהוא המשכו של הדיון אותו ניהל בשבוע שעבר, ואמר כי הצו חשוב ובא לעשות סדר ואחידות באכיפה אל מול שלל הכלים החשמליים. הוא הוסיף כי בשבוע הבא צפויות להגיע התקנות שיאפשרו להרחיב את סמכויות האכיפה של הפקחים העירוניים בנושא, כך שגם האכיפה תוגבר.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

הקנס זינק מ-250 ש"ח ב-2018

נזכיר כי ועדת הכלכלה עושה מאמצים כבר במשך שנים להילחם בתופעת תאונות הדרכים הנגרמות מנסיעה בקורקינט חשמלי ובאופניים חשמליים.

בשנת 2018 היא אישרה שרכיבה על אופניים בלי קסדה תהייה עבירה שהקנס בגינה יעמוד על 250 שקל, בדומה לרכיבה על אופנוע בלי קסדה.

עד אז, רק רוכבים מתחת לגיל 18 חויבו לחבוש קסדה בדרכים עירוניות, ובדרכים בין עירוניות חלה החובה על כל הרוכבים ללא יוצא מהכלל.

עוד אישרה הוועדה לקבוע מדרג ענישה כך שרוכבי אופניים, תלת אופן וקורקינטים חשמליים (גם לא תקניים) הרוכבים על המדרכה יהיו צפויים לקנס של 250 שקל, בעוד שהולכי רגל המשתמשים בכביש או בשביל אופניים בצורה שלא יועדה להם יהיו צפויים לקנס של 100 שקל בלבד.

על מנת להגביר אכיפה, אישרה הוועדה גם כי הקנסות המוגדלים החלים על אופניים חשמליים יחולו גם על כלים לא תקניים, בניגוד למצב שבו ניתן היה לקנוס רק משתמשים בכלים תקניים.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות