סוף לבעיות החניה? הרכב המתקפל הישראלי סיטי טרנספורמר נחשף

סוף לבעיות החניה? הרכב המתקפל הישראלי CT-1 של סיטי טרנספורמר נחשף

הרכב החשמלי המתקפל CT-1 של סיטי טרנספורמר ייצא למכירה מוקדמת ויש מחיר משוער. הפטנט: ניתן לכווץ אותו לרוחב של מטר כדי לחנות. פרטים בפואנטה

רכב מתקפל סיטי טרנספורמר CT-1
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

מה דעתכם על רכב מתקפל? ולא סתם רכב מתקפל, אלא רכב חשמלי מתקפל? חברת סיטי טרנספורמר הישראלית חשפה לראשונה את הדגמים הראשונים של אחד הרכבים היותר מסקרנים המפותחים כיום: CT-1, רכב עירוני חדשני שמסוגל להתכווץ ומאפשר לחנות אפילו בחניית אופנוע. החברה אף הודיעה על תחילת מכירה מוקדמת ל-2000 מכוניות לפי מחיר מוערך של 45 אלף ₪ (לפני מיסים). מכוניות ראשונות צפויות בישראל ב-2023.

כאמור, מדובר ברכב חשמלי. ניתן לטעון אותו בבית (דרושות 4.5 שעות לטעינה מלאה), ואפשר לטעון אותו גם בעמדות טעינה מהירה (כחצי שעה של טעינה מספקת 80%).

הרכב העירוני החדש מזכיר מעט בימבה חשמלית, הוא קטן וקומפקטי, אבל מן הסתם הרבה יותר מתקדם ממנה. אורכו 2.49 מטר ורוחבו במצב "פתוח" בעת נסיעה מהירה 1.40 מטר. בעת הצורך, למשל לצרכי חניה/תמרון בנתיבים צרים, הרכב מתכווץ לרוחב 1 מטר, כרוחב אופנוע. הדגמים יושקו רשמית כבר בתערוכת הרכב IAA הקרובה במינכן, שהיא אחת מתערוכות הרכב הגדולות והנחשבות בעולם.

"אני נרגש לבשר שלאחר שנים רבות של מחקר ופיתוח, אנחנו חושפים את הדור החדש של הרכבים שלנו, פרי שילוב ייחודי של חדשנות ישראלית עם איכות ייצור גרמנית", אמר ד"ר אסף פורמוזה, מייסד ומנכ"ל סיטי טרנספורמר.

אוהבים עדכוני טכנולוגיה? לחצו להצטרפות לקבוצת הפייסבוק שלנו >> 

"בחרנו לחשוף בפעם הראשונה את הרכב המהפכני הזה דווקא בישראל, כי עבורנו, זו בראש ובראשונה גאווה לאומית: רכב כחול לבן ישראלי ראשון מסוגו בעולם, אשר מתאים את ממדיו כדי להתמודד עם אתגרי החניה והתנועה בעיר".

סיטי טרנספורמר – רכב חשמלי מתקפל כחול לבן

אחת הגאוות של סיטי טרנספורמר בדגם CT-1 היא על המודולריות והגמישות בתצורת תא הנוסעים: "תא הנוסעים מתוכנן לניצול מרחב מרבי, כך שגם בממדים אלו, מסוגל הרכב להסיע נהג ונוסע בוגר מאחור, נהג ו-2 ילדים מאחור, או לשאת מטען בנפח של כ- 1,000 ליטרים", אומרים בחברה. גמישות זו מאפשרת להתאים את תא הנוסעים למגוון יישומים, לדוגמה לצורך רכבי הצלה, רכבי לוגיסטיקה, רכבים שיתופיים, רכבים פרטיים, רכבי שילוח והפצה ועוד.

הפטנט של חברת הסטארט-אפ הישראלית סיטי טרנספורמר ברכב CT-1 מרשים במיוחד, משום שכאשר הרכב מתקפל, הרוחב של תא הנוסעים נותר ללא שינוי. בחברה מסבירים כי הפלטפורמה התחתונה של ה CT-1 משלבת מנגנון קיפול ייחודי ומוגן בפטנט המסוגל להתרחב ולהצר עצמו בלחיצת כפתור.

עוד אומרים בחברה כי הדגמים שנחשפו יוצרו בתקני איכות מהגבוהים בעולם במפעלי היצרן הגרמני ונבחנו מזה תקופה בתנאי סביבה ומזג אוויר מגוונים בכדי להבטיח עמידה בתהליך התקינה האירופי.

כאמור, במצבו "הפתוח" בעת נהיגה עירונית, רוחבו של הרכב עומד על כ 1.4 מטר – צר יותר, לצורך השוואה מרכב הסמארט. כאשר נהג ה CT-1 מעונין לחנות או לתמרן במרווח צר במיוחד (לדוגמה, בין שני רכבים הנעים או חונים בנתיבים סמוכים), פלטפורמת הרכב "מתכווצת" עד לרוחב של 1 מטר, רוחב המאפשר לרכב לחנות בנוחות בחניה ברוחב חניית אופנוע.

למעשה בחניה רגילה שבה חונה רכב רגיל אחד, אפשר להחנות 4 רכבי CT-1 של סיטי טרנספורמר.

בחברה, אשר מייצרת את המכוניות בגרמניה, שיפרו מהותית את דגם האב-הטיפוס, שנמצא בישראל ואשר שימש להוכחת היתכנות. כעת, אומרים שם, הרכב מציע ביצועי נסיעה משופרים בכל מזג אוויר, האצה למהירות של 90 קמ"ש במצב "פתוח" ושיפור בעיצוב הפנימי והחיצוני.

"כלי הרכב שאנחנו מפתחים בסיטי טרנספורמר", לדברי ד"ר אסף פורמוזה, "יעניקו למיליארדי אנשים החיים ועובדים בעיר, אלטרנטיבה חדשה לניידות אפקטיבית וירוקה: כזו המשלבת בין יתרונות הבטיחות והנוחות של נהיגה במכונית, עם יתרונות החניה, התמרון והחיסכון של שימוש באופנוע. זאת, ללא החסרונות הקיימים במכונית ובאופנוע".

"כפורצי דרך בתחום התחבורה העירונית הזעירה, אנחנו משלבים חדשנות ישראלית עם הנדסה וייצור גרמניים" מוסיף ד"ר אסף פורמוזה. מרכז המו"פ של החברה נמצא בישראל ובו צוות רב-תחומי הכולל מומחה גרמני בעל מוניטין עולמי בתעשיית הרכב העולמית וממציא רכב הסמארט, דוקטורים להנדסת מכונות, מהנדסי רכב ומכונות, מעצבי רכב והנדסת-אנוש זוכי פרסים בינלאומיים, פיזיקאים, מומחי חדשנות בוגרי אוניברסיטת Singularity של נאס"א, ובכירים במערכת הביטחון לשעבר.

עוד הוסיף ד"ר אסף פורמוזה: "אנחנו מאמינים שכבר במהלך השנה הבאה, 2022, נוכל לראות את הדגמים החדשים של הרכב הישראלי העירוני-חשמלי-מתקפל הראשון בעולם נוסעים בערים מרכזיות בעולם".

נתונים נוספים על הרכב המתקפל CT-1 של סיטי טרנספורמר

רכב מתקפל סיטי טרנספורמר CT-1

  • אבטיפוס ראשון יוצר ב 2017, פרי מאמץ של למעלה מ 3 שנות מחקר ופיתוח
  • רוחב תא הנוסעים קבוע, ואינו מושפע משינוי רוחב הבסיס
  • הרכב יופץ בדגמים שונים, בגוונים שונים
  • מהירות מרבית (לפי התקנות): 90 קמ"ש במצב "פתוח"
  • מרחק יעד לנסיעה בין טעינות: בין 120-180 ק"מ כתלות בשימוש בבקרת אקלים

הרכבים הראשונים מיצרים בגרמניה על ידי שותף ייצור המתמחה בייצור רכבים חדשניים

אודות חברת CITY TRANSFORMER

הסטארט אפ הישראלי סיטי טרנספורמר הוקם בשנת 2014, במטרה לפתח רכבים עירוניים חשמליים זעירים. מייסד החברה והמנכ"ל ד"ר אסף פורמוזה- ד"ר בהנדסת מכונות אונ' בן גוריון, בעברו הקים וניהל את חברת הסטארט אפ "מוב אנד דייט". את סיטי טרנספורמר הקים בתחילת שנת 2014 והוא אחד מהוגי ורושמי הפטנט של מנגנון הקיפול הייחודי של הרכב.

פואנטה בטלגרם

מייסד שותף וסמנכ"ל אופרציה ואסטרטגיה של החברה אודי מרידור- בעל תואר שני בננו פיזיקה. במהלך 2014 לקח אודי חלק בתוכנית של אוניברסיטת סינגולריטי של נאס"א, נטל חלק בהקמה של שתי חברות בתחום החלל, תקשורת ואנרגיה מתחדשת.

מייסד שותף נוסף ומנהל עיצוב של החברה אייל קרמר – שותף להקמת חברת העיצוב התעשייתי הישראלית YAMA. לאייל קרמר ניסיון רב בעיצוב מוצר עבור חברות ישראליות, סוכנויות בינלאומיות ומוסדות ציבוריים ועירוניים. הוא גם זכה בפרסים רבים על עיצובים למותגים ישראליים ובינ"ל.

רוצים לשמוע עוד על הרכב המתקפל של סיטי טרנספורמר? האזינו לפודקאסט טריפל

 

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות