זארה בקניון רמת אביב - בין 50 החנויות המובילות של ZARA בעולם

זארה בקניון רמת אביב – בין 50 החנויות המובילות של ZARA בעולם

לאחר שיפוץ, חנות זארה בקניון רמת אביב נפתחת מחדש לצד לולולמון ולא רחוק מאלו יוגה. אחד החידושים: מסכים בתאי המדידה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מוארת, גדולה, מעוצבת ומגוונת מאוד – כך נראית החנות של זארה בקניון רמת אביב לאחר שיפוץ ממושך, שכלל פתיחה של קומה נוספת. זארה היא רשת מצליחה בכל מקום, אבל מסתבר שזארה בקניון רמת אביב נחשבת למצליחה במיוחד. למותג הספרדי יש אלפי חנויות ברחבי תבל, ולדברי הזכיין בישראל, ג'וש שוובל, חנות ZARA ברמת אביב היא אחת מ-50 החנויות המובילות של זארה בעולם. עכשיו, לאחר שהחנות נפתחה מחדש עם שטח כפול – יש להניח שהצרכנים הישראלים ידאגו לזה שהחנות תמשיך לככב בצמרת החנויות של הרשת. בחודשים האחרונים החנות עברה שיפוץ מאסיבי, כאשר הקומה הראשונה היא קומת הנשים והילדים, והקומה השנייה היא קומת הגברים. החנות בקומה השנייה , שנפתחה במקום ברשקה, ממוקמת בדיוק ליד חנות לולולמון בקניון רמת אביב, מה שמבטיח לשתי רשתות הענק תנועה קבועה של לקוחות.

השטח העצום מחזק את המיתוג של החנות הזו כחנות דגל של זארה וגם מאפשר להציג בה את המספר הגדול ביותר של הדגמים והקולקציות שאפשר למצוא בארץ, כולל קולקציות קפסולה. לדברי שוובל, הקולקציות מתעדכנות פעמיים בשבוע.

"אין חנות יותר יפה של זארה בכל הארץ", אמרה בגאווה ליאורה עופר, בעלת השליטה ויו"ר החברות עופר השקעות ומליסרון, בעת ההשקה המחודשת.

השקת זארה קניון רמת אביב. משמאל לימין: אופיר שריד, ליאורה עופר וג'וש שוובל - זכיין זארה בישראל
משמאל לימין: אופיר שריד, ליאורה עופר וג'וש שוובל – זכיין זארה בישראל. צילום: דפנה הראל כפיר

העיצוב החדש מייצר חוויית קנייה יוקרתית – יש הרבה מרחב ומסכי ענק בנקודות שונות בחנות. בתאי המדידה הותקנו מסכים שמאפשרים ללקוחות לבקש מהמוכרים להביא להם מידה אחרת (בדומה למסכים בחנות טרמינל איקס ספייס, שנפתחה לאחרונה בקניון עזריאלי שרונה).

כמו בחנות המשופצת במודיעין, גם בזארה בקניון רמת אביב קיימות עמדות ייעודיות לאיסוף בגדים שנרכשו באתר זארה אונליין. אגב, רבים מהמבקרים בחנות זארה בקניון עזריאלי מודיעין סבורים שהעיצוב החדש אמנם יפה ומרשים, אבל הרבה פחות נוח להתמצאות. העיצוב הקודם של החנות היה מאוד ברור, כאשר רוב הבגדים היו מחולקים לפי קונספט וסגנון. כעת הבגדים פזורים בהרבה מוקדים ומתלים בחנות, פחות מסודרים על מדפים, ולעתים קרובות יש לשוטט הרבה יותר זמן כדי למצוא את הפריט המבוקש – אשר בעבר היה ברור היכן הוא ממוקם.

>> רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקבוצת הוואטס אפ השקטה שלנו. לחצו כאן >

יהיה מעניין לראות מהן התגובות לעיצוב המחודש של זארה בקניון רמת אביב. עם זאת, יש לזכור כי זארה נהנית מביקוש די קשיח בקרב הצרכנים הישראלים, וזה היה בולט במיוחד לאחר שהתפרסם כי הזכיין ג'וש שוובל אירח חוג בית עם איתמר בן גביר לפני הבחירות, ולמשך כמה ימים היו קריאות להחרים את הרשת.

קניון רמת אביב: אסטרטגיה של חנויות יוקרה ומותגים בינלאומיים

אם נדמה לכם ששמעתם לאחרונה הרבה את השם "קניון רמת אביב", אתם צודקים. גם חנות אלו יוגה (הסניף השני בארץ) נפתח במיקום הזה לאחרונה. כאמור, גם לולולמון וגם זארה למעשה בחרו למקם את סניפי הדגל שלהן בקניון רמת אביב, והן לא היחידות. המותגים הללו מצטרפים למותגים בינלאומיים חזקים, חלקם הגדול מותגי היוקרה המובילים בעולם, שיש להם חנויות בקניון, החל משאנל, דרך ארמני ולואי ויטון ועד מיייקל קורס.

אז מה קורה פה? איך ניתן להסביר את התנופה שקניון רמת אביב נמצא בה בזמן שהמצב הכלכלי בארץ דווקא מידרדר ויש ירידה בהוצאות?

>> אתם בטלגרם? גם אנחנו. והאמת היא ששם הכי נוח לעקוב אחרינו. לחצו כאן >

קניון רמת אביב הוא סוג של אקס-טריטוריה כאשר בוחנים את הרגלי הקנייה והאווירה בקרב הצרכנים הישראלים. יוקר המחיה מכביד, המחירים עולים והמשכנתא מתייקרת, אך כל אלה לא מורגשים בקניון. שני המותגים לולו למון ואלו יוגה הם מותגים בינלאומיים עם מחירים גבוהים ופנייה לקהל שמוכן לשלם לא מעט כסף כדי ללבוש את המותגים האלה. הצרכנים שמגיעים אליו הם אלה שמחפשים מותגי יוקרה, חנויות של רשתות בינלאומיות ואווירה של חו"ל. וקניון רמת אביב הוא כיום הקניון היחיד בארץ שמספק את החוויה החו"לית והיוקרתית, שהרבה ישראלים עדיין יכולים להרשות לעצמם ורוצים להרשות לעצמם.

מדובר באסטרטגיה שהגדירה קבוצת קניוני עופר שבבעלות קבוצת מליסרון. בקרוב ייפתח לא רחוק ביג גלילות – וזה רק מחזק את האסטרטגיה הזאת לבדל את קניון רמת אביב כקניון היוקרה היחיד בארץ: "מי שרוצה לקנות הוט קוטור ויוקרה יגיע לקניון רמת אביב ולא לשום מקום אחר", אומר אופיר שריד, מנכ"ל קבוצת מליסרון. "כשאתה רוצה להתלבש באלפי שקלים, הבחירה הראשונה שלך היא להגיע לרמת אביב". לדבריו, 70% מהקונים ברמת אביב הם לא תושבי ת"א אלא צרכנים מכל הארץ".

>> בואו נהיה חברי בפייסבוק 🙂 לחצו כאן >

את האסטרטגיה הזאת, מליסרון מביאה לידי ביטוי גם בעיצוב. בימים אלה הסתיים השלב הראשון של השבחתו בהשקעה כוללת של כ-40 מיליון ₪. בין העבודות שבוצעו – החלפת ריצוף, תקרה, מעקות ומערכות.

בימים אלה נבנית קומה שלישית, שאליה יעבור מתחם האוכל. מתחם זה, כך מובטח, יציע תמהיל מגוון – כך שיכלול גם מזון מהיר כמו מק'דונלדס (שיש בקניון גם כיום) וגם מסעדות אחרות. בנוסף, ייבנו 3 בתי קולנוע.

בשטח שיתפנה בקומה השנייה ייפתחו עוד חנויות של מותגים בינלאומיים ששמם טרם נחשף.

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות