העדכון בוואטס אפ נדחה. פייסבוק נכנעה? קראו את האותיות הקטנות

העדכון בוואטס אפ נדחה. פייסבוק נכנעה? קראו את האותיות הקטנות

בעקבות חשש מנטישה המונית, העדכון בוואטס אפ נדחה. המשמעות: פייסבוק לא הרימה ידיים, היא רק קונה לעצמה זמן נוסף כדי להשיג את המטרה בלי להבריח את המשתמשים. היכנסו לפרטים בפואנטה

העדכון בוואטס אפ
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




מאז שפייסבוק נכנסה לחיינו ויתרנו עוד ועוד על הפרטיות שלנו – לפעמים לגמרי מרצון ולפעמים בכלל לא במודע. התוכנית של פייסבוק לכפות על מיליארדי המשתמשים את העדכון בוואטס אפ תמורת עוד ויתור על הפרטיות היה הקש ששבר את גב הגמל. וואטס אפ, בלי להתבלבל, פשוט נתנה לנו אולטימטום: או שתסכימו למדיניות פרטיות חדשה שבה המידע יעבור לפיסבוק, או שתעזבו בפברואר. מישהו שם כנראה לא לקח בחשבון שכאשר מאיימים ונותנים אולטימטום, אנשים מתייחסים לזה ברצינות. המחאה חוצת הגבולות נגד השינוי במדיניות הפרטיות של וואטס אפ הפתיעה את פייסבוק (אשר כידוע מחזיקה בוואטס אפ). אנשים לא רק איימו אלא גם עשו: מיליונים הורידו אפליקציות מתחרות כמו טלגרם וסיגנל.

נזכיר כי פייסבוק היא לא רק הבעלים של וואטס אפ, אלא גם של אינסטגרם. ייתכן מאוד שהתוכניות של פייסבוק היו הרבה יותר גדולות מהמהלך שתוכנן לגבי שיתוף המידע בין וואטס אפ לפייסבוק.

אפשר רק לדמיין את בכירי וואטס-אפ פייסבוק מנהלים שיחת וידאו סוערת ומחליטים איך להתמודד. ההחלטה שהם קיבלו היא לא לבטל את העדכון בוואטס אפ, אלא לדחות אותו לחודש מאי 2021.

במילים אחרות, בעקבות חשש מנטישה המונית, העדכון בוואטס אפ נדחה. האם המשמעות היא שפייסבוק הרימה ידיים, או שהיא רק קונה לעצמה זמן נוסף כדי להשיג את המטרה בלי להבריח את המשתמשים? הכוונות של החברה ברורות, רק צריך לקרוא.

נוסח ההודעה על ביטול העדכון בוואטס אפ

הכותרת של הודעת וואטס אפ היא "אנו נותנים יותר זמן לעדכון האחרון שלנו". הנוסח הזה נועד ליצור רושם שהחברה לא נכנעה, אלא רק שוקלת את צעדיה. ההודעה נפתחת במשפט "שמענו מהרבה אנשים שקיים בלבול רב סביב העדכון האחרון שלנו. מידע מטעה רב מועבר ויוצר חששות. לכן, אנו רוצים לעזור לכולם להבין את העובדות לגבי העדכון ואת העקרונות שלנו".

כאן וואטס אפ מנסה לצייר רושם שהייתה פה פשוט אי הבנה קטנה… ובהמשך היא מסבירה שעדכון מדיניות הפרטיות נוגע רק למידע שמשתמשי וואטס אפ יבצעו עם בתי עסק, ולא מידע אישי שעובר בין אנשים פרטיים או בקבוצות פרטיות.

פואנטה בטלגרם

 

"מה שאתם משתפים עם החברים ובני המשפחה שלכם נשאר ביניכם", נכתב בהודעה. "משמעות הדבר היא שאנו תמיד נגן על השיחות האישיות שלכם באמצעות הצפנה מקצה לקצה, ואיש לא יוכל לראות את ההודעות הפרטיות שלכם – גם לא WhatsApp או פייסבוק. לכן איננו שומרים רשומות של האנשים שעמם אתם משוחחים או מתכתבים. כמו כן, איננו יכולים לראות את המיקום ששיתפתם ואיננו משתפים את אנשי הקשר שלכם עם פייסבוק".

וואטסאפ לא יתרה על עדכון מדיניות הפרטיות, רק דחתה אתו

בהודעה כתוב בפירוש כי העדכונים המתוכננים ייכנסו לתוקף, אך המועד נדחה.

ההודעה על דחיית העדכון בוואטס אפ

וכך נכתב בהודעה: "אנו דוחים כעת את התאריך שבו אנשים היו אמורים לעיין בתנאים ולהסכים להם. אף חשבון לא יושעה או יימחק ב-8 בפברואר. אנו גם נקדיש מאמצים נוספים לביטול הבלבול שגרם המידע המוטעה ולהבהרת האופן שבו הפרטיות והאבטחה שלנו פועלות ב-WhatsApp. לאחר מכן נבקש באופן הדרגתי מאנשים שיעיינו בקצב שלהם במדיניות לפני 15 במאי, התאריך שבו המאפיינים העסקיים החדשים יהיו זמינים".

כדי שוב לנסות ולהרגיע את המשתמשים לגבי המידע שוואטס אפ תשתף עם פייסבוק, החברה כותבת כך: "העדכון כולל אפשרויות חדשות לשליחת הודעה לעסק ב-WhatsApp, ומספק שקיפות נוספת לגבי האופן שבו אנו אוספים נתונים ומשתשים בהם. אמנם כיום לא כולם קונים מעסקים ב-WhatsApp, אך אנו מאמינים שעוד ועוד אנשים יבחרו לעשות זאת בעתיד וחשוב שאנשים יהיו מודעים לשירותים אלה. עדכון זה אינו מרחיב את היכולת שלנו לשתף נתונים עם פייסבוק".

 

שתפו את הכתבה, ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה, זה ממש חשוב לנו…

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



     

     

    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות